Schotland - Verslag 1 - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Schotland - Verslag 1 - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Schotland - Verslag 1

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

10 Juli 2006 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Beste vakantiegangers,

Kzit ondertussen dus toch in Schotland.
Maar zal eerst enkele dagen teruggaan.
Afgelopen woensdag heb ik nog eens een dagje vrij kunnen nemen.
Ben eerst naar Furness Abbey geweest, een ruïne van wat ooit een heel grote , en belangrijke abdij is geweest, gesticht door de monniken van Savigny.
(Zie ook de foto’s)
Daarna ben ik gaan wandelen in het Lake District.
Heb daar een beklimming gedaan van een daar lokaal heel bekend bergje: The Cuniston Old Man.
Wat een heel leuke, en mooie wandeling was, maar zeker bij deze temperaturen niet echt meeviel.
Ben ook niet helemaal tot op de top gegaan, tot in de helft was al ver genoeg.

Dan ben ik vrijdag vlak na de middag via enkele uurtjes in Glasgow naar Edinborough gereden, daar weer een avondje bij vrienden gebleven. Net die avond was het daar een diner-party.
Dus iedereen brengt wat te eten en te drinken mee, en gezellig wat kletsen, met een man of 25, en een 15-tal verschillende nationaliteiten. Echt gezellig.
De volgende dag dan Edinborough wat bezocht, en na de middag verder gereden naar Aberdeen.

Dan vandaag mijn eerste werkdag gehad.
Alles lijkt heel goed mee te vallen.
We moeten in de haven van Montrose (een 50-tal kilometer ten zuiden van Aberdeen), in het kanaal daar, zand gaan baggeren.
Dat vervoeren naar Aberdeen, om er daar een stuk strand mee op te spuiten.
Nu is het alleen afwachten of ik hier tot het einde van het project kan blijven, want dat zou echt wel handig zijn.
Praktisch gezien voor mij, want dan kan ik in augustus vakantie nemen.
Maar ook voor het werk zelf, en ik kan weer heel veel bijleren van Oscar, mijn collega.
Maar op dit ogenblik is de projectmanager nog geneigd om me maar een dag of 10 te houden.
Gelukkig wil mijn collega, en de survey-manager hier in Engeland mij wel tot het einde hier houden.
Dus tegen begin volgende week wordt er waarschijnlijk wel verder over gesproken, en dan zien we wel.
Het hotel is wel ok, heb hier ook een wire-less internet-verbinding kunnen regelen.

Hier is het weer wel frisser, en regent het naar Schotse traditie wel eens.
Maar daar heb ik veel minder problemen mee, dan met de hitte van het Midden-Oosten.

Tot de volgende…

Ikke

  • 14 Juli 2006 - 17:54

    Tante Mariake:

    Het lijkt mij wel tof in Schotland. Het weer valt blijkbaar nog wel mee ondanks dat men zegt dat het er zo veel regent. Eigenlijk stuur ik je een berichtje vandaag om je van ons allemaal een gelukkige verjaardag te wensen. Groetjes en tot later nog eens.
    Mariake en de rest...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 148906

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: