Saoedi-Arabie - Verslag 1 - Reisverslag uit Al Khafjī, Saudi Arabië van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Saoedi-Arabie - Verslag 1 - Reisverslag uit Al Khafjī, Saudi Arabië van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Saoedi-Arabie - Verslag 1

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

24 Augustus 2007 | Saudi Arabië, Al Khafjī

Hoi Vriendjes,

Excuses (Alweer), dat jullie zo lang hebben moeten wachten.
Maar heb voor een gedeelte een geldig excuus.
Ik had op het einde van mijn verblijf in Congo nog een verslagje geschreven dat ik thuis wilde afwerken.
Toen plots de harde schijf van mijn lap-top crashte.
Is ondertussen nog steeds niet helemaal opgelost, en voorlopig hebben ze mijn data er nog niet kunnen terug afhalen.
Dus als er iemand een hoop van zulke zaken afkent, of iemand anders kent die er even naar wilt kijken, zou ik jullie heel dankbaar zijn.
De gecrashte harde schijf heb ik laten bewaren.

Ondertussen zit ik onverwacht weer in Al Khafji, Saoedi-Arabië.
Dezelfde plaats waar ik vorig jaar Kerst, en Nieuwjaar heb gevierd, aan boord van die woonboot. Remember?

We gaan hier een nieuw project opstarten.
Het is hier nu nog gigantisch heet, soms tot 47 graden.
Niet zo aangenaam. Gelukkig zitten we nu nog bijna constant op kantoor in de airco. We zitten nu in een kamp dat pas gebouwd is, sommige zaken zijn zelfs nog niet af. Maar de afwerking is niet echt kwaliteitsvol. Dus over een 5-tal jaar zal het er hier al heel afgeleefd gaan uitzien, maar dat is natuurlijk nu ons probleem niet.
Ons kantoor is hier voorlopig in 1 van die appartementjes.
2 Bureaus in de woonkamer, en 2 in de slaapkamer.
Ik zit hier nu samen met Douwe, de projectmanager, waar ik ooit eens in Nederland op een project van hem, 1 dag wat punten ben gaan uitzetten.
Dan nog een andere Bart, worksmanager, die projectmanager was op het project in Qatar, waar ik van Januari tot april heb gezeten.
En dan nog Martijn, een trainee, die ik op voorhand nog niet kende.
En in de loop van de komende dagen, en weken komen er nog een hoop mensen en equipement.
Zo komt Neil, de Australische HSE-manager van het project in Qatar ook weer naar hier. En Carl, de trainee waar ik in Abu Dhabi even mee heb samengewerkt, en die ook nog in Poti, Georgie heeft gezeten, die is ondertussen uitvoerder, en komt ook naar hier.
Wordt nog een leuk weerzien met een hoop mensen.
Zo komt er als Backhoe, de Rocky naar hier, waar ik vorige keer hier al heb mee samengewerkt, en ook in Qatar.

Het werk bestaat uit een 3,8 km lange trench voor een olie-leiding, en van een gas-leiding. Het grootste gedeelte wordt gedaan door de Taurus, een Cutter-dredger, en het stuk naar de wal, wordt gedaan door de backhoe, Rocky.
Zoals de planning nu is, doe ik hier alle opstart-zaken, en mobilisaties.
Dan begin oktober ga ik een kleine 14 dagen naar huis, om dan half oktober waarschijnlijk weer naar Congo te gaan.
Maar zoals steeds kan dit nog wel weer veranderen.
Maar dat zien we wel als het zo ver is.

Heb hier een klein appartementje met een woonkamertje, met TV en Satelliet-ontvanger, dus ik kan weer naar BVN kijken. (Beste van Vlaanderen en Nederland).
Verder een slaapkamertje, en een badkamertje.
En een internet-aansluiting.
Dus op dit ogenblik ben ik bijna de hele dag bereikbaar op msn, of skype.
Vanaf het moment dat het project echt gaat lopen, zal dat overdag wat moeilijker zijn, maar ’s avonds ben ik steeds bereikbaar.
Hou er wel rekening mee dat het hier 1 uur later is als bij jullie.

Ik zet zo dadelijk alvast dit verslag on-line, en hoop er snel wat foto’s te kunnen bijzetten.

Ik probeer 1 van de komende dagen ook even te vertellen wat er in de tussentijd, tussen Congo, en nu nog is gebeurd.

Ik zal wat extra warmte van hier naar het regen-achtige België sturen.

Groetjes,

Ikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Saudi Arabië, Al Khafjī

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 148849

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: