Malediven - Verslag 3 - Reisverslag uit Viligili, Malediven van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Malediven - Verslag 3 - Reisverslag uit Viligili, Malediven van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Malediven - Verslag 3

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Bart

28 Februari 2008 | Malediven, Viligili

Hey People,

Hier zijn we met een 3e verslagje, wat het laatste zal worden vanop dit eiland.
Vandaag stoppen we hier op Viligili, en verhuizen we alles naar Dhandhoo, om daar nog een weekje te gaan baggeren.
Maar als alles goed gaat, vertrek ik overmorgen (1 maart) naar Male, dan maak ik daar mijn PADI-brevet af.
En dan ga ik vanaf de 3e maart mee, met een Safari-boot om enkele dagen te gaan duiken. Je kan al eens kijken naar het schip Carina, op volgende site:
www.seamaldives.com.mv
Heb hier ondertussen een camera gekocht met een onderwater-huis, dus als alles goed gaat, kan ik jullie een hoop leuke foto’s en filmpjes tonen.
Heb hier trouwens al een job aangeboden gekregen om te gaan werken voor een duik-firma, en ik heb nog geen eens een Brevet…

Ondertussen is mijn collega, Arie hier ook alweer een weekje op het eiland, dus kan ik zonder problemen vertrekken.
De 2e keer dat we zijn gaan kijken op Dhandhoo, om alles een beetje te plannen, werd ik uitgenodigd door de lokale bevolking om even mee te volleyballen.
Natuurlijk kon ik niet 100% doorspelen, aangezien ik toen net mijn gewrichtsbanden had verrokken, en ik daar was op mijn botinnen.
Maar ik moet zeggen dat het best een vrij hoog niveau was dat ze daar speelden. Hopelijk kan ik vandaag of morgen nog even gaan spelen.

Ik probeer ook nog wat extra foto’s van het eiland te maken, en indien mogelijk ook van de lokale vleermuizen, zijn eigenlijk eerder vleer-honden, van die grote Fruit-bats. Maar dat wordt natuurlijk niet makkelijk om daar een goede foto van te maken.

Heb hier ondertussen op Viligili een keertje een 100-tal spinner-dolphins zien voorbijkomen. Dat zijn kleine dolfijntjes die hoog opspringen uit het water, en dan wat buitelingen maken. En ook op Dhandhoo zijn we er al eens een groepje van een 10 a 15-tal tegengekomen. En ook al enkele van die grote schildpadden gezien, maar als je in de buurt komt duiken ze direct naar de diepte.
Onze afgelopen snorkel-trip hebben we ook 2 kleine haaitjes gezien.

Een dag of 3 geleden kregen we telefoon vanop het stort dat er een tornado aankwam. Dus wij gelijk onze foto-toestellen genomen, en naar buiten gerend.
Onderweg alvast een foto genomen, gelukkig maar, want tegen de tijd dat we bij de waterkant waren, was hij al afgebogen, en bijna uit het zicht. Maar naar het schijnt zou de tornado tot op een 400 meter van het stort zijn gekomen, en moet het echt de moeite zijn geweest om te zien hoe al het water naar boven werd gezogen. En de nacht die hier op volgde heeft het de hele nacht zwaar geregend, en gewaaid, met als gevolg dat ’s morgens bijna alle straten blank stonden.

Het valt ons ook steeds meer op, wat een storthoop het eiland is.
Iedereen gooit gewoon zijn afval ergens in de kant, en om de zo veel tijd steken ze dat dan in brand, met een ongelooflijke stank tot gevolg.

Ook rijden er hier een hoop scootertjes rond, wat best wel handig is.
Maar waarom er ook een hoop zwaardere motoren, choppers en dergelijke, rondrijden is al een groter vraagteken.
Het eiland is slechts 1,5 km lang, en een kleine 500 meter breed. Daar komt nog bij dat de wegen abominabel slecht zijn. Dus ook die gepimpte auto’s hebben echt geen nut.

Maar soit, we worden hier wel een beetje als helden aanzien, en dan zeker op Dhandhoo.
Is weer eens wat anders.

Ik zal dus de volgende dagen moeilijker bereikbaar zijn per mail, maar heb normaal gezien wel steeds mijn Belgische gsm bij de hand.
De lokale gsm zal ik wel hier op het project moeten laten.

Nu ff genieten van het leuke gebied waar we hier zitten.
En hopelijk kan ik dan over een 10-tal dagen verslag doen van mijn geslaagde duik-opleiding (want ben nog steeds niet gerust in mijn oren – remember Bahrein?), en de ontmoetingen met Hamerheads, Manta’s, Whale-sharks, Dolfijnen, Schildpadden, en wie weet wat nog meer.

Lieve groetjes…

Ikke

PS: Foto's volgen ofwel later op de dag, ofwel bij thuiskomst in Belgie!

  • 06 April 2008 - 08:13

    Jolanda Van Mameren:

    Bart, Ik heb je gemaild voor een BBQ aanstaande donderdag maar wellicht is er iets misgegaan? Zit je wel in Qatar ondertussen?
    Let me know!
    Ciao
    bel anders even 5821607

  • 07 April 2008 - 11:22

    Yorick:

    amaai, gij hebt een tornado gezien...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malediven, Viligili

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 148864

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: