Thailand - Verslag 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Thailand - Verslag 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Thailand - Verslag 1

07 November 2002 | Thailand, Bangkok

Hier zijn we dan met ons eerste verslag!
Heb net gemerkt dat ik naar vrij weinig personen tegelijk kan zenden, dus zal het steeds in stukken moeten gebeuren.
Ben dus ondertussen aangekomen in Bangkok.
Maar eerst zal ik even wat extra uitleg geven, voor al diegenen die niet weten hoe het nu juist zit.
Eind december gaat in Thailand de 20e wereldjamboree door, dit is een 4-jaarlijks internationaal scouts-kamp met scouts vanover de hele wereld.En daar ben ik dus leider van 36 givers tussen 14 en 17 jaar oud, maar aangezien het redelijk duur was, leek het mij leuk om ervoor nog een reisje te ondernemen in de omgeving van Thailand.De rest van de bende komt op 21 december aan in Bangkok, en dus tot dan heb ik nog niet echt iets geregeld, maar wel al een mogelijke reisroute uitgestippeld.
Ben vertrokken vanop Zaventem op woensdag 6 november om 13.30, ben dan eerst tot in Dhaka gevlogen, in Bangladesh.Daar zijn we aangekomen rond 03.00 's nachts.
Ik had gelukkig exit-seats, aan de nooduitgang,dus ik had wat extra beenruimte.Naast mij zat een vrouw van ongeveer 45 jaar die ging met 7 andere personen op expeditie in de Himalaya.
Cool, maar zal voor binnen enkele jaren zijn.
Verder was de vlucht met de DC-10 - 30 vrij saai, 9 uur lang, en geen video,s en enkel oersaaie muziek.
In Dhaka aangekomen, moesten we direct naar een transfer-balie, n werd onze reispas al direct afgenomen,ik was pas 10 minuten in Bangladesh,en was mijn reispas al kwijt, dat begon goed.En hij werd in een ijzeren kast weggestoken zoals ge d,r genoeg vindt in elke school, dus helemaal geen garantie op veiligheid.Daarna reden we direct naar een transfer-hotel, waar ik een slaapkamer kreeg samen met Borja.Bleek een vrij neige gast van 20 te zijn, die nog meer basic ging trekken, en echt het oerwoud in wilde trekken.
Jammer genoeg mochten wij het hotel niet verlaten, omdat we geen visa hadden voor Bangladesh.
, s Avonds om 18.30 weer vertrokken naar de luchthaven , vlucht om 20.55 naar Bangkok.
Nu is het hier 02.45 plaatselijke tijd, en heb me net ingecheckt in een plaatselijke guesthouse.
Al superveel mensen tegengekomen, en zeer veel verschillende impressies opgedaan, op dit moment zelfs vrij overweldigend.
Morgen op mijn gemak wat uitslapen, en rustig de stad bekijken, en even langs het Jamboree hoofdkwartier om wat bagage achter te laten die ik niet nodig heb op de rondreis.