Bahrein - Verslag 3 - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Bahrein - Verslag 3 - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Bahrein - Verslag 3

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

06 Maart 2006 | Bahrain, Manamah

Woensdag 1 Maart 2006

Vandaag de hele dag gepeild, en geen dolfijnen gezien.
Blijkbaar is 1 van die bedreigde diersoorten die hier zitten, de Dugong, dat blijkt iets dolfijn-achtigs te zijn, zo groot als een koe. Een beetje een kruising tussen een grote dolfijn en een kleine walvis.
Vandaag zijn ook de instellingen op mijn computer helemaal in orde, dus kan ik gemakkelijker op het net.

Ondertussen is Johan, onze Belgische Financial Controller druk bezig met onze nieuwe accommodatie, en zoals het er nu naar uit ziet, gaan we nog ergens anders naartoe als eerst was gezegd, appartementjes met 2 slaapkamers, internet-aansluiting, en satelliet-TV. Dus als ge niet weet wat gedaan, komt ge maar eens langs hier, allemaal welkom.
Die internet-aansluiting is wel handig, kan ik regelmatig op Messenger.
Dan probeer ik ergens in de komende dagen een Skype-phone te kopen, dan kan ik zeer goedkoop met jullie via internet bellen indien gewenst.
Heb hier ondertussen ook een Bahreinse mobiel 00 973 399 553 41
Hier ben ik normaal gezien 24/24 op bereikbaar.
Mijn Messenger-adres is gewoon bartdecoster@hotmail.com
En meestal ben ik te bereiken tussen 16.00 en 17.00 , en vanaf een uur of 19.00 of 20.00.(Dit zijn de Belgische tijden)

Verder niets te melden vandaag.

Donderdag 2 Maart 2006

Ook vandaag gewoon dagje gepeild.
Heb geruchten gehoord dat het project in Georgië alsnog zou doorgaan.
Dus wie weet ga ik daar in de toekomst weer naartoe. Ik probeer eerst wat meer bevestiging te krijgen van de geruchten.
Verder ’s avonds gewoon gezellig op appartement blijven eten, en een boekje gelezen.
Ik smijt elke keer gewoon wat boeken in mijn koffer, maar nu heb ik toch gemerkt dat het niet zo’n gelukkige keuze was.
Heb per ongeluk “De Duivelsverzen” van Salman Rushdie bij, en ik denk niet dat dat het meest geschikte boek is om hier in het openbaar te gaan lezen. Al is het hier natuurlijk wel actueel, en zeer relevant.
Voor diegenen die het verder interesseert, heb ook het 4e boek van Dan Brown, de Delta Deceptie net uit. (Schreef hij trouwens voor De Da Vinci-Code).
En naar mijn bescheiden mening is dit iets minder goed dan de andere 3, maar nog wel een leuk boek.
(Bernini-Mysterie blijft het beste, gevolgd door Juvenalis-dilemma, dan pas Da Vinci-Code, en dan dus de Delta-Deceptie)
Dit zijn trouwens grote aanraders voor mensen die weinig boeken lezen, maar toch eens iets willen vastnemen. Lezen echt vlot weg, voor sommigen dan weer iets te vlot. ’t Is ook nooit goed he.
En verder ben ik nog de biografie van Leonardo Da Vinci aan’t lezen.

Vandaag ook vernomen dat ik komende maandag mag verhuizen.

Vrijdag 3 Maart 2006

Weer een dagje multi-beam-peilen.
Sinds vandaag is Afran, een Filippijn mijn kapitein, en is Rachid verhuisd naar de nacht-shift.

Het is echt ongelooflijk hoeveel Indiërs hier werken, en ook nog een deel Filippijnen, maar vooral Indiërs.
Hun loon is natuurlijk superlaag, dus worden ze hier voor alle klusjes gebruikt.
Onder andere het onderhouden van alle groen langs de straten.
En ge kunt u al inbeelden dat dat vrij veel werk is met het klimaat hier.
Eigenlijk worden ze hier wel een beetje als slaven gebruikt, en af en toe beetje misbruikt. Maar ze hebben het hier nog steeds beter dan in India.
Uiteindelijk toen de dag er weer bijna op zat, bleek de motor serieus oververhit te zijn. En waarschijnlijk waren de lampjes die dit op voorhand hadden moeten aangeven ook al stuk. Heel de motor-kamer open gezet, de rook kwam er langs alle kanten uit. Er was dus iets mis met de koeling, uitendelijk een ander schip ons laten komen redden, en naar onze aanlegsteiger laten slepen.
Dus de nacht-shift hoefde ook niet te vertrekken.

Zaterdag 4 Maart 2006

Vandaag de hele dag op kantoor multi-beam-data aan het processen geweest, dan heb ik dat stukje toch ook weer geleerd.
Ondertussen is de man van onze technische dienst de rubbers van de koeling gaan vervangen, maar daarna bleek er ook nog water in de olie te lopen.
Dus moest er ne mechanieker van Caterpillar bijkomen, maar diene heeft het vandaag nog niet helemaal kunnen oplossen.
(Ja, Dempi, da is ook gene service he)
Dus vannacht weer geen nacht-shift, en morgen om te beginnen gewoon weer op kantoor gaan processen, en hopen dat het snel in orde komt.

Zondag 5 Maart 2006

Vandaag gewoon een dagje op kantoor aan’t processen geweest.
Ondertussen blijkt dat onze boot voor nen dag of 4 a 5 d’r uit ligt.
Wel lastig om onze achterstand zo weg te werken.

Maandag 6 Maart 2006

Vanmorgen al mijn spullen verhuisd. Alle, gewoon alles binnen gesmeten en effie rond gekeken. Ik logeer nu op nog geen 5 minuten van ons voorlopig kantoor,en 10 minuten van de uiteindelijke work-area.
Zag er echt wel netjes en groot uit. Heb dus 2 slaapkamers, 2 badkamers, 2 breedbeeld-satelliet-TV’s, DVD-speler, volledig uitgeruste keuken, op het dak een klein gezellig zwembadje, en een kleine maar degelijke fitness-ruimte…
Kan ik eindelijk terug eens wat aan mijn conditie beginnen werken, want da is gene vette meer tegenwoordig. Ben al sportschoenen gaan kopen, dus dat komt wel in orde.
Kheb morgen een dagje vrij genomen, dan kan ik eens uitslapen, van mijn zwembad genieten (Ben al zonnecrème gaan kopen), stukje van de stad bekijken, en foto’s gaan nemen.
Dus 1 van de komende dagen mag je die foto’s on-line verwachten.
Op dit moment beetje bezig houden op kantoor, dus even tijd om dit verslag te schrijven, en zo dadelijk op de site te zetten.

Voor diegenen die het interesseert,
Bahrein betekent letterlijk "twee zeeën", doelend op de laag zoet water die vroeger onder de zoute laag zeewater rond de eilanden lag. Deze laag zoet water is verdwenen. Door het huidige klimaat in de Golf is Bahrein grotendeels woestijn. Hedendaags is slechts 60% van de inwoners nog Bahreini. 40% zijn Pakistani, Indiërs, Omani,Iraniërs en Westerlingen. 80% van de bevolking woont in de steden. Godsdiensten : 82 % islam 8% christendom 10 % boeddhisme, hindoeïsme, jodendom en bahai.
Oppervlakte : 665 km² ; Inwoners : 656.397
Bahrein is een rechthoekig eilandje.
Gelegen boven Saoedi-Arabië, een heel stuk onder Koeweit, naast Quatar.
Is met een lange brug (25 km) verbonden met Saoedi-Arabië. De hoofdstad is Manama, en ligt rechts bovenaan op het eiland. Nog iets hoger, en meer naar rechts, heb je een iets kleiner eiland dat verbonden is met het vaste land, met de luchthaven op.
Op dit moment logeer ik aan de linker-rand van de stad.
En het uiteindelijke werk is links boven het eiland.
Ergens in de buurt van de residentie van Michael Jackson, voorlopig ben ik hem nog niet tegengekomen in zijnen Burka…

Hieronder het officiële persbericht van ons project.
Koninklijke Boskalis Westminster nv maakt bekend dat zij, in een 50/50 joint venture met Van Oord, een omvangrijke opdracht heeft verworven in Bahrein voor de aanleg van tien eilanden (totale oppervlakte 690 hectare), inclusief oeverbescherming, stranden en vaargeulen. De opdracht zal in 24 maanden worden uitgevoerd. De totale contractwaarde bedraagt circa € 150 miljoen.
Het project, genaamd “North Bahrain New Town”, is een grootschalig plan om te voorzien in de behoefte aan huisvesting in het noordelijke deel van Bahrein. Voor de aanleg van de eilanden en de vaargeulen zal circa 38 miljoen m³ zand gebaggerd worden, voor de oeverbescherming zal circa 1,5 miljoen ton stenen worden gebruikt. Voor dit project zullen middelgrote hoppers en cutters worden ingezet.
Dat was het weer voorlopig…

Ikke

PS: Blijkbaar gaan we in de nabije toekomst van 6.00 tot 18.00 werken i.p.v. 7.00 tot 19.00.

  • 06 Maart 2006 - 09:44

    Jeffrey:

    Hoi Bart, alles klinkt daar prima !
    Schits is ondertussen papa geworden, maar dat wist je al wel zeker.
    Dus met 4 reserven gespeeld de vrijdag en helaas met 6-12 verloren, al hebben we wel ons best gedaan. Als ge de ploegen en uitslagen wilt weten stuurt ge maar een mailtje. bedankt voor de uitnodiging maar mijnen agenda staat al serieus vol. Groetjes vd blokjes !

  • 06 Maart 2006 - 20:17

    Hendrik:

    Hallo, Bart
    Dat lijkt mij daar wel een avontuur.Groetjes , ik kijk uit naar de foto's.

  • 07 Maart 2006 - 10:59

    Inneke:

    Hihi leuk al die info heb nog bijkomende info. Wist je dat Bahrein de internetextentie .BH heeft? LOL Groetjes vnauit het op het moment zonnige Mechelen

  • 08 Maart 2006 - 18:13

    Heidi:

    Ha die Bart, die verhaaltjes worden er nie korter op he?! Maar door je uitleg weet ik eindelijk waar je zit!
    We gaan weer een weekend de pistes op, dus tot later! groeten Heidi

  • 09 Maart 2006 - 09:02

    Koen:

    He Baggerboer!

    Leuk om je verhalen te lezen! En vooral nu met een aantal foto's erbij.

    Succes daar, vooral als het straks nog iets warmer wordt...

    Groeten van je oud collega!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bahrain, Manamah

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1590
Totaal aantal bezoekers 148900

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: