Bahrein - Verslag 10 - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Bahrein - Verslag 10 - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Bahrein - Verslag 10

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

22 April 2006 | Bahrain, Manamah

Dinsdag 18 April 2006

Afgelopen nacht, de hele nacht vrij hard pijn gehad aan mijn rechter-oor, en er bleef ook nog een hele tijd water uitkomen.
Maar Anti stelde mij per sms nog even gerust dat dat niets abnormaals hoeft te betekenen. De meeste mensen hebben na hun eerste duiken wel wat last van hun oren.
Vanmorgen nog even langs het hospitaal geweest om een medisch rapport te laten opmaken om terug aan de duikshop te kunnen voorleggen om te mogen verder duiken. Maar dat gaat blijkbaar 3 dagen duren.
(In dat hospitaal hebben ze de laatste dagen ook al goed aan mij verdiend.)
Maakt op zich niet zo heel veel uit hoe lang dat rapport op zich laat wachten, want mijn verkoudheid is erger geworden, dus ik kan voorlopig toch niet meer gaan duiken. Ik wilde eventueel ook een second-opinion vragen, maar het was dezelfde dokter, dus dat haalt op zich niet veel uit. Als er volgende keer terug die 1e dokter is, ga ik hem toch vragen om het nog eens even na te kijken. Ik kan niet zeker genoeg zijn.

De hele dag en avond ontzettende hoofdpijn gehad, waar zelfs 2 dafalgans niet tegen helpen, en ook een snot-productie die mag gezien worden.
Ondertussen hebben we beslist dat ik voorlopig terug naar de dag-shift ga werken, en dat we dan later wel bekijken hoe het verder moet met het duiken als ik genezen ben.
Kzou nog 2 dagen nodig hebben. 1 dag om nog een uurtje in het zwembad alles af te werken, en daarna 1 of 2 zee-duiken te doen. En dan nog een dag om de laatste zee-duiken af te werken.
Laten we hopen dat ik na al deze miserie alsnog alles hier kan afwerken.

Woensdag 19 April 2006

Vannacht nog eens supergoed geslapen, 7 uur aan 1 stuk door!
Dat is ook best lang geleden.
Verder ook heel leuk om weer met de dag te staan, is toch een pak relaxer werken. Ben vandaag eerst de sneden van beide cutters gaan peilen, en daarna bij allebei even aan boord geweest. Daarna de progress van allebei gaan peilen, en dan weer wat verder gaan doen van de in-survey.
Echt een leuke dag, daar knapt een mens weer van op.
’s Avonds met Martijn en Thibault Iranees gaan eten.

Donderdag 20 April 2006

Eerst weer beide sneden gaan peilen, dat zal vanaf nu elke dag moeten gebeuren, en waarschijnlijk dat ik dat elke dag ga doen, zo lang ik nog hier ben.
Daarna de rest van de dag verder in-survey.
Tot ik ’s middags een telefoontje kreeg vanuit het hoofdkantoor. Er is een probleempje met 1 van de grote hoppers, ergens op de Noordzee, of op de Westerschelde of zo. En nu zijn ze er over aan’t denken om mij een weekje vroeger naar huis te halen, en naar die hopper te sturen, ondanks het feit dat ik daar eigenlijk niet genoeg ervaring voor heb. Best wel spannend, want daar wordt er dus gebaggerd, met de hopper, en daarna met de hopper zelf gepeild, en dat is toch vrij bijzonder. Normaal gezien wordt de peiling uitgevoerd met een apart peilbootje, zodanig dat die hopper continue kan blijven doorwerken.
Op zich een grote uitdaging, en weer goed om heel veel bij te leren.
Anderzijds om zo holderdebolder hier te moeten vertrekken zou ook niet echt leuk zijn. Dan kan ik zeker mijn duik-cursus niet afwerken.
Maar ja, “When duty calls, we have to go!!”
Morgen weten ze deze mogelijkheid te bevestigen of te annuleren.
Dus wie weet, sta ik dit weekend onverwacht weer heel even thuis.
Toch wel wat spannend afwachten.

’s Avonds gaan eten in een leuk concept-restaurant, waar ze elke seizoen alles veranderen. Nu is het lente, dus is alles in het restaurant groen. De kleding van de obers, de onderleggers op tafel, de verlichting, de zeteltjes, de menu’s,…
En is er ook een aangepaste menu. Een maand geleden was alles nog rood. Zo verandert het daar elk seizoen. Was leuk, gezellig, en heel lekker.

Vrijdag 21 April 2006

Vanmorgen gewoon vertrokken om weer de cutter-sneden te gaan peilen.
Daarna telefoon gekregen dat ik gewoon hier blijf tot aanstaande donderdag zoals gepland was. Het leek ze uiteindelijk toch niet zo’n goed idee, om iemand met zo weinig ervaring op zo’n belangrijk schip te zetten. En daar kan ik mij ook wel bij aansluiten. Anderzijds had het inderdaad een grote stap vooruit kunnen zijn qua ervaring.

Dan nog 1 van de Access-Chanels voor de hoppers gaan peilen, en dan verder in-survey.

Vanavond ben ik samen met Martijn uitgenodigd voor een Bbq bij Bas thuis samen met zijn vrouw, de 2 kinderen, en de schoonouders die op bezoek zijn.
Wordt zeker heel gezellig.

Nog even contact gehad met Anti (Duikinstructeur), en hij heeft de hele week ofwel vrij, ofwel de late shift. Dus kunnen we overdag gaan duiken. Nu nog wachten tot die verkoudheid over is.

En in de loop van de dag ook nog een uitnodiging gekregen om samen met Martijn zondag te gaan eten bij Steffen en Anne.
Ook weer een gezellige avond dus.

Zaterdag 22 April 2006

Gisteren is idd een heel leuke avond geworden, en natuurlijk ook heerlijk getafeld. Zij wonen in een compound met allemaal grote huizen, in Arabische stijl, zoals de naam ook al aangeeft : “Arabian Homes”
Was heel gezellig, en af en toe ook wel druk met die 2 gasten die vol energie rondliepen. Die zullen afgelopen nacht zeker heel goed geslapen hebben, want we hebben ze wel wat extra laten lopen, en springen op de trampoline.

Vanmorgen dan weer eerst langs de cutters, en daarna verder inpeiling.

Als ik straks weer op kantoor ben, zet ik dit verslagje weer op de site.
Hoe de laatste dagen hier zijn afgelopen, en of ik mijn duik-cursus alsnog heb kunnen afmaken, laat ik je wel weten als ik vrijdag weer thuis ben.

Vandaag en gisteren weer 36 graden… Zweten dus…!!!

Groetjes…

  • 25 April 2006 - 14:55

    Mich Mans:

    Hey Bart, ik had eventjes afgehaakt met volgen, daarom heb ik nu je 10 verslagen maar ineens achtereen gelezen. Amai het was de moeite, ik denk dat ik op het ogenblik beter weet wat jij de laatste maanden gedaan hebt dan jezelf:-) Super dat je die duikcursus aan het volgen bent, ik kom wel eens langs om uwen buddy te zijn. Kunnen we samen is een duikske doen. Ik heb ondertussen men advanced gehaald.
    Zeker blijven schrijven want ik ga je soap terug wat beter volgen, zalig geschreven trouwens. Alé doe dat nog goed daar en ni te bruin hé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bahrain, Manamah

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 148892

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: