Georgie - Verslag 2 - Reisverslag uit Tbilisi, Georgië van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Georgie - Verslag 2 - Reisverslag uit Tbilisi, Georgië van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Georgie - Verslag 2

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

01 Juni 2007 | Georgië, Tbilisi

Hoi hoi hoi,

Er is eigenlijk weinig echt specials gebeurd in het laatste gedeelte in Poti.
Wel de gebruikelijke kleine anekdotes, maar dat waren we al wel gewend daar.
(Zal er verder in dit verslag proberen enkele neer te schrijven)
De metingen die ik daar moest aan doen, zijn allemaal gelukt.
Of het echt veel nut heeft gehad, is een andere vraag.
Heb hen daar gelukkig wel met andere data kunnen helpen, die ik aan de hand van onze data uit 2005 heb laten maken.
Er blijkt zelfs nu dat het hele project niet zo heel veel zin heeft, maar men kan het nu gewoon niet meer stilleggen.
Dus op zich ben ik bijna nutteloze metingen gaan doen, op een bijna nutteloos project.
Goe bezig!!

Toen mijn werk er op zat, wilden ze mij natuurlijk zo snel mogelijk van het project af hebben, want anders zou mijn loon op hun project geboekt blijven.
Dus gingen ze in Nederland op zoek naar een nieuw project.
Ze wisten op voorhand al, dat dit slechts een project zou worden van vrij korte duur. En aangezien we gigantisch veel werk hebben, en een tekort aan surveyors, had ik niet verwacht dat een nieuw project vinden een probleem zou opleveren.
Maar, dat was dus verkeerd gedacht!
Dus zo komt het dat ik op dit moment, woensdag 17 mei, op de luchthaven van Istanbul zit te wachten op mijn aansluiting naar Brussel.
En aangezien ze in Nederland donderdag en vrijdag ook vrij hebben, zit ik dus al zeker tot en met maandag thuis.
Op zich wel leuk zou je zeggen, zeker omdat ik Liesbeth dan weer wat kan zien.
Maar zoals ik al eens eerder heb uitgelegd, krijgen wij geen buitenland-contract als we ergens minder dan 30 dagen zitten. Wat dus nu het geval is.
Dus krijg ik gewoon mijn Nederlands basis-loon, en daar bovenop een overnachtingsvergoeding. En wat nog erger is, je bouwt geen verlof op a rato van 2 op 1.
Maar de zondagen die we gewerkt hebben, krijg ik wel terug.
En daar zou ik dan blij mee moeten zijn.
Een zondag waarop je 13 a 14 uur hebt gewerkt in het buitenland, mag je opnemen aan het tarief van een Nederlandse dag (8 uur).
En dan verlies ik ook nog eens mijn 2 travel-dagen.
Hier klopt volgens mij iets niet!!!
Zeker nu daardoor misschien ook mijn verlof-dagen voor de jamboree in het gedrang komen.
Afwachten maar, wat dit gaat worden.
Hoop wel om zo snel mogelijk terug weggestuurd te worden, en hopelijk naar een leuk projectje.

Dan even wat beloofde anekdotes.
Het begon eigenlijk al op onze aankomstdag.
De driver die ons stond op te wachten had zijn wagen geparkeerd, op een plaats waar een metalen driehoek stond om die plek voor te behouden.
Natuurlijk rijdt hij daar bij vertrek over heen, met als gevolg een lekke band.
Hij natuurlijk direct gaan zoeken voor een andere taxi, waar hij dan nog een percentje voor hem kon bij regelen.
Maar die bleek te klein te zijn om al onze spullen in te krijgen.
Hebben we zelf maar een Station-Wagon aangehouden, heeft hij daar zijn percentje bij kunnen regelen. En zijn we toch in onze Guest-House geraakt!

Ook met die duikers bleek het elke dag wat anders te zijn.
De 2e dag werkte hun generator al niet meer, die de stroom moest leveren voor hun onder-water-camera.
De 3e dag was die dan wel hersteld, maar midden op de dag trekken ze dan het touwtje stuk die die generator in gang moet trekken.
Zijn we maar even verder gegaan, zonder de camera.

Toen ik vannacht naar de luchthaven werd gebracht wilde die driver de hele tijd met zijn grote lichten aan rijden, tot ik hem daar op attent maakte.
Het was al goed dat hij überhaupt zijn lichten aan deed, want regelmatig rijden ze gewoon zonder lichten. En hij heeft bijna de hele weg in 4e versnelling afgelegd.
Wat natuurlijk niet zo snel optrekt.

Dit was ook de 1e keer dat ik bij de douane mijn lap-top effectief moest aanzetten, om te bewijzen dat het wel een echte was. 

Dit was het weer voorlopig, het volgende verslagje komt dan wel vanop een nieuwe bestemming!!

Groetjes, en tot ziens…

Ikke

PS: Wilde dit eigenlijk direct na aankomst in België op mijn site zetten, maar dat is er weer niet van gekomen.
Ik zit nu net op een nieuwe bestemming, en hoe ik hier weer verzeild ben geraakt kan je zo direct lezen in een nieuw verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Georgië, Tbilisi

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 148857

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: