Saoedi-Arabie - Verslag 2 - Reisverslag uit Al Khafjī, Saudi Arabië van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Saoedi-Arabie - Verslag 2 - Reisverslag uit Al Khafjī, Saudi Arabië van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Saoedi-Arabie - Verslag 2

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Bart

30 Augustus 2007 | Saudi Arabië, Al Khafjī

Dag allerliefste lezertjes,

Hier zijn we alweer met het 2e verslagje vanuit de grote, hete zandbak.
Het is hier regelmatig tegen de 50 graden, de zon schijnt onophoudelijk, heb hier nog geen wolkje kunnen bespeuren.
Af en toe is er wel een beetje wind, en dan heb je het gevoel dat er constant iemand met een haardroger in je gezicht aan het blazen is.
Gelukkig is de luchtvochtigheid meestal niet zo hoog, uitgezonderd enkele dagen. En dat merk je gelijk, je begint direct te zweten, je zonnebril dampt aan, en je kan nog moeilijker ademhalen.

Als je de koud-water-kraan opendraait, komt er overdag sowieso ook warm water uit. Als je ’s avonds een douche neemt met enkel de koud-water-kraan open, kan je amper onder de douche blijven staan vanwege de hitte van het water.
Gelukkig koelt het ’s nachts wel een 10-tal graden af, en is het water ’s morgens dan ook een ietsje koeler.

Dan 2 dagen geleden nog een kleine ramp meegemaakt.
Toen ik op het einde van de dag met mijn lap-top in de hand naar mijn kamer wilde gaan, schoof mijn Externe harde schijf van de lap-top, en viel op de grond!!
Toen ik dan op mijn kamer aankwam en de schijf weer aansloot, bleek dat mijn lap-top de schijf niet meer herkende.
Paniek natuurlijk !! Zeker nadat ik al een harde schijf van mijn lap-top had die gecrasht was.
En nadat ik enkele vrienden op msn sprak die me niet veel hoop konden geven om de data weer te recoveren, werd ik toch een beetje pessimistisch.
’s Nachts dan ook heel slecht geslapen.
Volgende morgen paniek-mailtje rondgestuurd naar enkele “computer-specialisten”, ook daar kwam nog niet al te veel positiefs uit naar voren.
Gelukkig al wel 1 recovery-programmaatje gekregen.
Maar aangezien mijn lap-top die harde schijf niet herkende, kon ik ook dat programma er niet op loslaten.
Ook de harde schijf proberen aan te sluiten op andere lap-tops, maar ook dat leverde geen resultaat op.
Op internet dan gespecialiseerde bedrijven gevonden, die eventueel bijna alle data konden terughalen van beide Harde Schijven, tegen de vrienden-prijs van ongeveer 5000 euro. Maar dan zouden er geen verzendingskosten worden aangerekend om alles terug naar mij op te sturen. Dat was dan weer een meevaller… 
Dan heeft Neil, onze Australische HSE-manager zich er even over ontfermd, en alles uit elkaar gevezen.
Hij heeft dan de harde schijf zelf, op zijn carrier gevezen, en gelukkig bleek dat wel te werken. Dus waarschijnlijk is de connectie van de carrier stuk.
Want als hij zijn schijf in mijn carrier stak, kon de computer de schijf ook niet vinden.
Kunnen jullie nog volgen??
Dus nu ga ik een nieuwe schijf kopen, en voor alle zekerheid alles overzetten.
Was wel een hele opluchting, en afgelopen nacht dan ook weer een pak beter geslapen.
En met een beetje geluk, kan ik met dat recovery-programma wel die andere harde schijf leeg halen.

Het werk schiet hier nog steeds absoluut niet op.
Moeten constant een hoop papier-werk regelen.
De meesten hier op kantoor hebben de afgelopen week niets anders gedaan dan mailtjes verstuurd, en de antwoorden weer beantwoord.
En dat continu met 3 personen.
Schiet lekker op zo…
Dan kregen we vanmorgen van onze klant nog te horen dat een andere, Egyptische onderaannemer wat problemen had met de pijp-leiding.
Het beton dat rond de pijp werd gedaan ter bescherming, is beginnen barsten.
Dus nu moeten er eerst experts komen, om een rapportje te schrijven.
Daardoor wordt het hele werk stilgelegd, gelukkig mag ik wel verder gaan met mijn survey.
Maar aangezien wij eerst gepland hadden om al mijn spullen naar de Verenigde Arabische Emiraten te sturen, om van daaruit met de woonboot mee te komen, moest dat ook weer omgegooid worden.
Die woonboot wordt ook enkele weken uitgesteld, dus moest alles naar Bahrein worden gestuurd, om van daaruit met de survey-boot mee te komen.
We mogen niets over land invoeren, want dat levert nog meer problemen op, via zee is de makkelijkste weg hier.
Dus weer alle papierwerk veranderen.
En zo blijven we maar bezig.
Dus waarschijnlijk zit ik hier nog een week te wachten alvorens alles hier is.
En dan kan ik eindelijk aan de slag.
En tegen de tijd dat ik dan klaar ben met de in-survey, en het design, weten we waarschijnlijk wel meer over dat gebarsten beton, en kan hopelijk de rest ook weer verder gaan.
Maar de kans is dus ook reëel dat ik op het einde, als ik weer naar huis ga, amper operationeel equipement heb gezien.

Maar dat lezen jullie al dan niet in het vervolg-mailtje.
Ik zal alvast enkele foto’s van ons kamp, en mijn appartementje bij dit verslag zetten, en wat kamelen.

Hete groeten,

Ikke

• 06 September 2007 - 10:18

Carl:

Kerel k zie je binnenkort hahaha als ik een ticket krijg, we shall see