Interludium Sep '07- Bahrain - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Interludium Sep '07- Bahrain - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Interludium Sep '07- Bahrain

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Bart

08 September 2007 | Bahrain, Manamah

Dag lezertjes,

Hier ben ik weer, met even een tussendoortje.
Ben net weer terug van 4 dagen Bahrein.
Ben woensdag-ochtend vanuit Al Khafji vertrokken, eerst een rit van iets meer dan 2 uur naar Jubail, om daar de toelating op te halen van de verzekering, om met mijn Saoedische auto ook verzekerd te mogen rondrijden in Bahrein.
Bleek dat die toelating niet op mijn naam stond, maar op die van mijn collega.
Dus gelijk met iemand van onze agent naar het verhuur-bedrijf gereden.
Waar men ons natuurlijk vertelde dat een nieuwe toelating weer 2 dagen zou duren. Mooi niet dus, ik moest en ik zou direct een nieuwe permit hebben, die we zelf bij de politie zijn gaan laten ondertekenen. Ook daar zeiden ze eerst dat dat moest gebeuren door de kamer van koophandel, maar het is ons toch maar mooi gelukt!
Dan verder naar de Causeway (de brug tussen Saoedi-Arabië en Bahrein).
Daar werd ik dan 7 keer gecontroleerd, wat er voor zorgde dat ik ruim een uur heb gedaan over 1 kilometer.
Eerst tol betalen, dan werd die permit gecontroleerd, dan mijn paspoort afgestempeld en dan de douane, na die 4 controles was ik al in het niemandsland. Dan aan de Bahreinse kant, nogmaals permit-controle, nogmaals douane, visum aankopen en paspoort afstempelen.
En dan was ik eindelijk weer in Bahrein.

Eerst langsgegaan op het NBNT-project (North Bahrain New Town), het project waar ik vorig jaar 10 weken heb opgezeten.
Was super-leuk om de vorderingen van het project te zien, en alle mensen op het project nog eens te zien.
We hebben daar 13 eilandjes gemaakt, die nu bijna af zijn.
En daar op het project kreeg ik het aanbod om mijn survey-bootje bij hen aan de kade op te tuigen, wat als extra voordeel een workshop om te lassen bood.
En daar werd ik dan gelijk uitgenodigd voor een etentje ter ere van een collega die op pensioen gaat volgende week.
Wat natuurlijk weer mooi was meegenomen.

Sliep in een degelijk hotel, met uitzicht over de jachthaven van Manama.
Maar jammer genoeg bleek er ’s nachts gigantisch veel lawaai te zijn.
Door heel slechte akoestische isolatie kwam het geluid van een lager gelegen banketzaal via de muren naar de bovenste verdiepingen.
Dus heb eigenlijk 3 dagen vrij slecht geslapen.
Maar dat heb ik er met plezier bijgenomen.

Donderdag-voormiddag een bezoekje gebracht aan ons hoofdkantoor, en aan een andere site van ons in het centrum. BB (Bahrain B), bestaat uit vele kleine projectjes. Zie ook naar de foto’s.
Donderdag-namiddag, en vrijdag dan mijn survey-boot opgebouwd, met vrijdag-ochtend wat hulp van een collega. Er was bij 1 van de toestellen geen power-kabel bijgeleverd, dus hebben we wat in elkaar moeten knutselen.
Maar uiteindelijk werkte alles toch.
En dan vrijdag-avond gaan eten bij Steffen en Anne, een koppel dat ik nog goed ken van mijn tijd hier in Bahrein. Remember het kite-surfen?

Dan vandaag met wat spullen, en veel geld terug naar Al Khafji.
(Wij kunnen hier heel moeilijk aan geld geraken, dus heb ik 10.000 dollar meegebracht vanuit Bahrein.)
En onverwachts ben ik op nog geen 5 minuten door alle grensformaliteiten geraakt. Ondanks het feit dat bijna alles verboden is om te importeren, geraak je dus gemakkelijker in als uit Saudi.

Heb er echt van genoten om even een onderbreking te hebben in mijn verblijf in Saudi, en natuurlijk om alles en iedereen terug te zien in Bahrein.
En ik verwacht vanaf nu ook wat meer werk te krijgen in Al Khafji.

Nog steeds super-hete groeten, en tot het volgende verslag maar weer,

Ikke

  • 09 September 2007 - 10:22

    Heidi:

    Ha Bart, ik probeer je nog steeds te volgen! k weet niet wat je planning is, maar mocht je een keer in de buurt zijn van de kust of Breda, laat je dan even wat weten?!? De paspoort controle valt hier wel mee! Groeten en werk ze

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bahrain, Manamah

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 149190

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: