Qatar - Verslag 3 - Reisverslag uit Doha, Qatar van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Qatar - Verslag 3 - Reisverslag uit Doha, Qatar van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Qatar - Verslag 3

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

19 Maart 2007 | Qatar, Doha

Dag allerliefste lezertjes,

Hier zijn we weer.
Excuses dat het zo lang geduurd heeft. (Meer dan een maand sinds het vorige verslag.)
Ondertussen is er natuurlijk heel wat gebeurd, zowel op het project zelf als enkele rand-evenementen.

Het project zelf loopt niet zo vlot als het eigenlijk zou moeten.
Gedeeltelijk door het superslechte weer dat we hier regelmatig hebben, meestal te veel wind.
Tijdens 1 van mijn peilingen, ging de schipper ’s middags even eten, en heb ik zelf verder enkele lijntjes gevaren. En toen de schipper zelf zee-ziek werd, ben ik maar wat verder blijven varen.
We hebben hier ook al enkele heuse zand-stormen meegemaakt. Het lijkt dan alsof er mistbanken hangen, met als gevolg regelmatig een hoop zand in je ogen.

Hebben enkele weken geleden onze eerste schildpad gezien. Rond april komen die hier allemaal aan land om hun eieren te leggen. Enkele kilometers naar het Noorden, zou dat dan massaal gebeuren, maar natuurlijk verzeilen er wel enkele exemplaren tot bij ons. Dit exemplaar was een beetje ongelukkig net in onze trench gezwommen, en probeerde daar aan land te gaan. Dus ben ik hem maar weer in het water gaan zetten, in de hoop dat hij dan zijn weg vindt naar het vasteland.

En dan enkele dagen geleden toen we ’s morgens met onze crew-boot naar onze trench vaarden, kregen we enkele dolfijnen in zicht.
Uiteindelijk kwam een moeder met haar baby in 1 van onze boeg-golven zwemmen, en enkele golven daarna nog enkele meer.
Echt een leuk zicht.

Ben natuurlijk weer wat verbrand, door enkele keren te gaan peilen met ons shallow-water-bootje, en natuurlijk niet in te smeren.

Enkele weken geleden hadden we een gala-diner, in de Diplomatic Club, georganiseerd voor de Belgische gemeenschap.
Was wel eens leuk; en zeer lekker, en uitgebreid gegeten.
De dag erna is Enzo dan eens een kijkje komen nemen in Ras Laffan.
Normaal gezien kunnen buitenstaanders hier nooit binnen geraken, maar nu had ik via ons project een pasje geregeld zodanig dat hij 1 dagje langs kon komen, in onze beveiligde “Stad”.

Ondertussen is er hier ook het WTA tennis-tornooi van Doha geweest.
Ben naar de Kwartfinale van Henin gaan kijken tegen Schnyder, en naar de finale tegen Kuznetsova.
Diegenen die goed naar die wedstrijd hebben gekeken, hadden mij blijkbaar een 3-tal keren op TV kunnen zien.
Altijd leuk om er even tussenuit te zijn.

Eergisteren had ik nog eens een dagje vrij, en zijn we een stukje ten zuiden van Doha gereden. Daar liggen een hoop zand-duinen.
De rest van de woestijn hier, is eerder een woestenij. Een desolate vlakte met stenen, maar dus geen zand-duinen zoals iedereen zich een woestijn voorstelt.
Maar in het zuiden hebben ze die dus wel, en daar zijn we dan met z’n 3-en een uurtje met quads gaan rijden.
Boys & Toys, het blijft toch steeds hetzelfde…
Was best weer eens leuk er een dagje tussenuit te zijn, en door de wind gebeurt er de laatste dagen toch niet zo veel op het werk zelf.

Op maandag 2 april kom ik weer naar huis, en dan zet ik het volgende verslag on-line.

Zonnige, winderige groetjes,

Ikke

PS: Ik zet zo dadelijk, en misschien morgen, nog een hoop foto’s op de site, ook bij de 2 vorige verslagen.

  • 20 Maart 2007 - 17:11

    Kimme:

    Dag BV!

    Ja, raar maar waar, ik leef nog! Hier in België zitten we te wachten op de komst van een kleine Ceulemans. Normaal nog een weekje, de meter wordt ongeduldig! Je lijkt je goed te amuseren en vooral hard aan het werk. Als je in België bent trekken we een fles open! Ik heb twee weken Paasvakantie... Tot binnenkort, hou je goed!

    Kimme X

  • 21 Maart 2007 - 17:04

    Bren:

    Hey Bart,

    blij te horen en te zien dat je je amuseert. ik ben net terug uit egypte en daar ook zandstorm gehad, ik kom zeker eens af naar odt als je terug int land bent, spijtig genoeg net te laat voor de match tegen tcentrum van nu vrijdag...dikke kus Bren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 149292

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: