Malediven - Verslag 1 - Reisverslag uit Viligili, Malediven van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Malediven - Verslag 1 - Reisverslag uit Viligili, Malediven van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Malediven - Verslag 1

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Bart

01 Februari 2008 | Malediven, Viligili

Hey people,

Hier zijn we al met ons 1e verslag!
Ik zit op dit moment op Viligili, 1 van de eilandjes van de Malediven.
Zo dadelijk meer over de juiste locatie, en wat we hier juist aan het doen zijn.
Maar ik zal eerst beginnen vertellen over mijn reis hier naartoe
Ik ben thuis vertrokken op dinsdag 29 januari om 15.00.
Eerst even mijn motor bij mijn broer gaan zetten, en weer langs huis om koffers op te halen, om dan naar de luchthaven te gaan.
Maar voor we daar aankwamen had Floris, mijn kleine neefje van bijna 1 jaar, al een keertje of 6 overgegeven.

Dan van Brussel naar Londen-Heathrow.
Daar 2,5 uur wachten op de aansluiting naar Colombo (Sri Lanka).
Daar op de luchthaven 8 uur wachten voor de aansluiting naar Male, hoofdstad van de Malediven. (4 uur tijdsverschil met België)
Toen ik daar aankwam bleek dat de lokale agent vergeten was van mijn work-permit te registreren, dus moest dat nog eerst gebeuren, maar na een uurtje of 2 mocht ik toch de luchthaven uit.
De luchthaven ligt eigenlijk op Hulhule’ een eilandje net ten Noorden van Male. Daar hebben ze op een smalle landstrook een landingsbaan aangelegd.
Dus heb je net naast de landingsbaan, zowel links als rechts direct water.
Op het einde gewoon even terugdraaien, en in het midden ligt het luchthaven-gebouw.
Dan met een water-bus naar Male zelf.
Daar aangekomen in de Guest-House, even snel wat gegeten, en snel gaan slapen. Ondertussen was het al 1.30 ’s nachts.
Dan de volgende ochtend moest ik eerst een medische keuring krijgen.
Dan met een klein vliegtuigje van Male naar 1 van de zuidelijkste atollen Huvadhoo Atoll, uurtje vliegen.
En dan nog een uurtje met de speed-boat naar de andere kant van het atol, naar Viligili.

Viligili ligt in het Noord-Oosten van het North Huvadhoo-atol. Dit is 1 van de grootste koraal-atollen ter wereld.
Een atol is een ring van eilanden.
De Malediven liggen net de grens van 2 tectonische platen.
Toen die wat tegen elkaar gingen duwen, werden er een hoop vulkanen gevormd, maar die zijn later allemaal weer ingestort. Maar de randen zijn wel gedeeltelijk gebleven. Met als gevolg een hoop eilandjes in een cirkel, met hier en daar in het midden ook nog wat eilandjes.
Zo bestaan de Malediven uit een 26-tal atollen, en samen ongeveer 1190 eilandjes. Een hoop van die eilanden zijn onbewoond, en op enkele zijn er luxe duik-resorts.
Alle atollen hebben een officiële naam, en een makkelijkere uitspreekbare, administratieve naam. En van ons Atol is dat Gaaf Alif.

Maar na de Tsunami van 2004 zijn er een hoop eilanden beschadigd.
En zo hebben wij met Boskalis in 2005 het eiland Vilufushi hersteld.
En gaan we nu beginnen met Viligili, waar we een groot gedeelte gaan opspuiten. Het project wordt gedeeltelijk gefinancierd via een lange-termijn-lening tegen zeer lage rent, en gedeeltelijk door het Tsunami-fonds.
Het grootste gedeelte van het werk zal gebeuren door de Cyrus II, een jumbo-cutter waar ik al even mee heb samengewerkt in Bahrein.

De Malediven beslaan een oppervlakte van 90.000 Km2, waarvan slecht minder dan 0,1 % effectief land is, zo’n 300 Km2
Er zijn ongeveer 360.000 inwoners, waarvan ongeveer 27% in Male woont, en ongeveer 2.900 opViligili.
De temperatuur overdag is het hele jaar door rond de 30 graden, en ’s nachts rond de 25 graden. De water-temperatuur is op dit moment 28 graden.
De Malediven zijn islamitisch.
De accommodatie lijkt op het 1e zicht vrij sober, en het eten belooft vrij weinig variatie. We zitten allemaal een beetje verspreid over verschillende huisjes.
Heb een harde strooien matras, maar gelukkig wel airco.
En op het 1e zicht vallen de collega’s reuze-goed mee.
We zullen het wel 6 weekjes overleven, en hopelijk heb ik eens een dagje of meer de tijd om mijn PADI-duik-diploma te halen, of met een watervliegtuigje een excursie te doen.
Je kan hier normaal gezien vrij regelmatig grote schildpadden, roggen en dolfijnen tegenkomen. En bij sommige atollen ook verschillende soorten haaien (Hamer-haai, walvishaai,…), en ook Manta’s.
Dus hopelijk kan ik daar over enkele weken wat foto’s van laten zien.

Zoals de planning er nu naar uit ziet, blijf ik hier ongeveer tot 12 maart, om dan een weekje te gaan skiën. En daarna direct verder te gaan naar Qatar (Ras Laffan).

Ik probeer morgen dit verslag online te zetten, en ook wat foto’s.

Groetjes, en tot over enkele dagen voor het volgende verslag.

Ikke

  • 01 Februari 2008 - 08:31

    David Stuyck:

    De Coster, ik ben jaloers ! :-)
    Hier zit ik dan in't Plezantste Land met een fucking freezing ijskoude wind,regen en veel te veel werk ;-)

    Veel "werk"plezier en geniet van de prachtige landschappen en toestanden.
    Wat een leven kerel ;-)

    Groeten uit Bobbejaanland,

    grtz,
    D

  • 03 Februari 2008 - 12:53

    Coony:

    F*ck pee.. ben weer vree jaloers ! ferm ferm. Het straffe is dat ge der nog voor betaald wordt ook :-)

    grtz

  • 03 Februari 2008 - 16:35

    Tante Lieve:

    Moest ge nu niet werken zou het nogal een vakantie zijn he. Maar ge kunt toch ook wel van de natuur en het klimaat genieten,hier is het een heel pakske minder warm.En ge moest wel geduld hebben om er te geraken.Maar het is wel de moeite waard.De babyborrel van Marie was leuk ,veel volk zowat 100 man met de kinderen erbij gerekend. En ja ik zal de groetjes doen aan onze Kurt en het wel uitleggen hoor. Alé geniet nog maar van de zon en tot nog eens he.

  • 06 Februari 2008 - 18:48

    Heidi:

    Ha die Bart!! Ik kan het ondertussen echt niet meer volgen. Maladiven....pfff flippers aan, fles op de rug en bubbelen maar! Super zeg.
    Hier is carnaval net achter de rug. Valt zwaar dit jaar, 5 dagen bier drinken.
    Waar ben je eind maart?!?! Mayerhofen toevallig??
    Ciao! groeten Heidi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malediven, Viligili

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 149265

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: