Republiek Congo - Verslag 1 - Reisverslag uit Pointe Noire, Congo - Brazzaville van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Republiek Congo - Verslag 1 - Reisverslag uit Pointe Noire, Congo - Brazzaville van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Republiek Congo - Verslag 1

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Bart

31 Oktober 2007 | Congo - Brazzaville, Pointe Noire

Dag allerliefste vriendjes,

Zoals de meesten al wel weten zit ik weer in Pointe Noire, havenstad in Congo-Brazaville. Waar ik begin dit jaar al gezeten heb vanaf eind mei tot half juli.
Toen hebben we het werk stilgelegd omdat de sleephopperzuiger, de Coronaut, dringend hersteld moest worden, en omdat het weer veel slechter zou worden.

Dus ondertussen ben ik hier weer aangekomen, om alles weer op te starten, en opnieuw een inpeiling te doen.
Het heeft hier inderdaad lelijk huis gehouden, en er is weer een gigantische hoeveelheid zand in het kanaal gelopen.
We hadden oorspronkelijk een bepaalde som geld ter beschikking gekregen om het werk uit te voeren. En als dat geld op is, houdt het hier op voor ons.
Maar ondertussen zijn ze wel aan het proberen om wat extra geld los te krijgen.

Voorlopig staan mijn vluchten op donderdag 20 december, zodanig dat ik op vrijdag 21 december weer thuis zou zijn.
Maar dat kan natuurlijk nog wel enkele keren veranderen.

Op mijn reis naar hier, ben ik met serieus wat vertraging vertrokken vanop Brussel, met als gevolg dat ik 2 keer vrij nipt ben overgestapt. Hierdoor kon mijn bagage niet meer volgen natuurlijk. En tot op heden is ze nog niet terecht.
Ben dus hier maar wat spullen gaan kopen, in afwachting.
Hopelijk is mijn bagage snel terecht, want echt handig is het niet.

Vorige keer was ik hier tijdens het droogte-seizoen, en toen heb ik gedurende 2 maanden absoluut geen regen gehad.
Maar nu is het regenseizoen, dus bijna elke dag regent het wel een tijdje.
Op dit moment is het hier echt aan het onweren.
Maar de temperaturen overdag zijn wel nog steeds tussen de 23 en 32 graden.

Ondertussen heb ik tijdens de periode dat ik thuis was, ook mijn vast contract ondertekend, met bijhorende, veel te lage, loonsverhoging.

Als de plannen niet al te veel meer veranderen komt de Coronaut hier volgende week aan, en afhankelijk van de productie moet het wel lukken om alles net voor de Kerst klaar te krijgen.
Het wordt waarschijnlijk uiteindelijk een beetje tegen de tijd werken.

Maar moet wel zeggen dat het, jammer genoeg, vanaf de 1e minuut direct weer routine was hier. Hetzelfde hotel, met dezelfde mensen, zelfde menu,…
En waarschijnlijk weer niet al te druk.
Je zou er op den duur bijna depressief van worden, de hele dag zo weinig te doen hebben…
Hopelijk krijg ik hierna nog eens een leuk klusje, niet in Europa, of het Midden-Oosten.
Afwachten maar…

Ik probeer jullie wel op de hoogte te houden van de vorderingen hier.

Groetjes,

Ikke

  • 31 Oktober 2007 - 17:32

    Bren:

    Hey Bart,

    ik vind het spijtig dat het ni gelukt is om elkaar te zien in de periode dat je hier was. tis ni gelukt om eens tot in dot te geraken wegens druk druk druk en veel ziek. enfin ik hoop dat het daar nog wat meevalt in congo en we lekaar dan toch zeker eens zien in december. hou je goed!!!groetjes Bren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Congo - Brazzaville, Pointe Noire

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 149195

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: