Thailand - Verslag 12 - Reisverslag uit Trat, Thailand van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Thailand - Verslag 12 - Reisverslag uit Trat, Thailand van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Thailand - Verslag 12

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

09 December 2002 | Thailand, Trat

Jawel hier ben ik weer,nog even snel een verslag voor ik naar (on)bewoonde eilanden trek.

Ben dus na Phnom Penh met een bus naar Siem Reap gereden,dit is het stadje waar Angkor ligt.Op de trip Vincent leren kennen (Frankrijk), en samen met hemkamer gedeeld.
Dus vanaf nu enkele dagen Frans spreken, op den duur slaag je alles wel wat door elkaar.
Als je een ticket koopt voor 1 dag, en je koopt het na 16.00, dan kan je er de hele volgende dag nog mee binnen.
Aangekomen rond 16.30 in SiemReap, dan nog snel naar Angkor gereden,om de zonsondergang te zien op een berg dicht bij Angkor Wat, dit is de bekendste tempel van de hele site.
Echt superschone zonsondergang, jammer dat ik mijn goede toestel niet bij me had.Na de zonsondergang bij het afdalen van den berg mijne voet zwaar verstuikt, en ik moet er de volgenden dag nen helen dag op wandelen.
Heb hem direct ingesmeerd met speciale zalf, en direct ingewindeld, ondertussen ziet hij al goed paars,maar doet hij geen zeer meer.(Dus Patrick geen zorgen ,ik zal klaar zijn voor den terug-ronde)

Heb ondertussen enkele wegwerpcamera's gekocht om even mijn plan te trekken.
En aan de 4000-eilanden heb ik even Gabi haar camera mogen lenen om snel 2 rolletjes vol te schieten.Waarvoor ik haar superdankbaar ben.

De volgende ochtend dan weer opgestaan rond 4.20, om voor de zonsopgang ginder te zijn,hem deze keer gezien aan de tempel van Angkor Wat zelf, weer de moeite,hopelijk leuke foto's.
De hele dag rondgewandeld, en nogmaals de zonsondergang meegemaakt.
Een lange vermoeiende dag maar zeer de moeite.

De volgende ochtend dan met 2 gasten, die Vincent al kende, en die we waren tegengekomen in Angkor, een Pick-Up-truck genomen naar de grens=Poipet.(Gabri = Canada,Nicolas+Frankrijk)
Dus achter in zo'n Pick-Up met een 20-tal locale mensen, weer een hele belevenis,over weer zeer slechte wegen, gedurende 6 uur.(Mijn poep doet er echt zeer van.)
In Poipet vlot de grens over, dan met een Tuk-Tuk naar het busstation.Al direct Josephine leren kennen.(Zweden),bus naar Chantaburi genomen.Weer 3,5 uur opmijn gat zitten.
Aangekomen aan bussattion samen met nog 4 Australiërs een Jumbo genomen naar Trat, weer een uur.
Hier een leuk Guest-House genomen met een supergoede douche,de beste tot dusver.
Sebiet neem ik dan de boot naar Ko Chang, een eilandje waar ik een paar dagen ga relaxen.
Wilde ook nog langs het jamboree-terrein gaan,maar heb te horen gekregen van de organisatie dat dat wegens veiligheidsredenen niet mogelijk is,jammer.
Misschien ga ik den 12e naar een concert van de Red Hot Chili Peppers in Bangkok,kijken of er nog volk meewilt vanop Ko Chang,en of er nog tickets zijn.
Dus waarschijnlijk geen mails meer tot ik terug in Bangkok ben.
(De 16e komt Dimi (Onze contingent-leider voor den jamboree) daar aan,en ga ik samen met hem Bangkok nog wat verder verkennen,en wat dingen regelen op de ambassade en dergelijke.)
Ik vermoed dat er op Ko Chang weinig degelijke internet-plaatsen zijn.
Hopelijk verbrand ik niet te veel de volgende dagen,maar mezelf kennende zal het wel weer niet anders kunnen.

Als er mensen geïnteresseerd zouden zijn in TEVA'S, dat zijn zeer goede trekking-sandalen, ik kan ze naar het schijnt in Bangkok kopen voor ongeveer 25 Euro.(Normaalgezien kosten die 100 Euro)Het zal welnamaak zijn,maar anderen hebben mij al gezegd dat ze zeer degelijk zijn, en dus goed nagemaakt.
Laat maar weten als ik er moet meenemen,daartegen moet ik me niet zo veel zorgen meer maken om alles mee te sleuren.
Laat me dan wel weten welke maat (Best in europese en Amerikaanse maat als jullie die ook weten, VB:maat 43 is daar nen 8 of nen 8,5),ik moet meebrengen, en hoeveel paar.
Best mailtje sturen voor 7 januari, en beter nog voor 14 december,dan kan ik ze voor den jamboree gaan halen,want ik ben niet zeker dat ik erna nog genoeg tijd heb.Maar ik zal mijn best doen.

Zeer zonnige,warme Groetjes

Ikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Trat

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 149530

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: