V.A.E. - Verslag 5 - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Bart De Coster - WaarBenJij.nu V.A.E. - Verslag 5 - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

V.A.E. - Verslag 5

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

06 Oktober 2006 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hey mensen van het goede leven,

Vandaag Woensdag 4 oktober.
Even bijschrijven van de afgelopen dagen.
Zoals dus al gezegd had ik afgelopen zondag mijn 1e vrije dag.
Natuurlijk iets langer in bed blijven liggen.(Maar wat heet uitslapen?, tot 8.00)
Daarna vertrokken naar Al Ain. Is dus een stadje aan de grens met Oman. Ligt nog net binnen de grenzen van Abu Dhabi.
(Voor alle duidelijkheid, je hebt dus het Emiraat Abu Dhabi, en de stad Abu Dhabi)
Net buiten de stad daar, ligt de hoogste berg van de Emiraten “Jebel Hafeet”. Kan je met de wagen helemaal omhoog rijden, en van daaruit heb je een mooi uitzicht over de omgeving.
Dus dat maar eerst gedaan. En dan bleek al dat Al Ain, helemaal geen kleine oase meer was, maar gewoon een heel grote stad.
Daarna toch maar even het centrum ingereden, en daar ergens op de kleine oorspronkelijke oase gestuit. In die oase mag de plaatselijke bevolking zelfs niet binnen. Enkel de boeren van de dadelpalmen, en de toeristen mogen daar binnen. Dus natuurlijk daar naar binnen gegaan, en wat gaan wandelen in de schaduw van de palmen. Echt de moeite waard. Een heleboel irrigatie-kanaaltjes, met een hoop vertakkingen, om alles onder water te kunnen zetten.
De bron zelf, heb ik niet kunnen vinden.
Vlak buiten die oase ligt het paleis van de huidige Sjeik van Abu Dhabi.
Kon je gratis bezoeken, wat ik dan ook gedaan heb natuurlijk.
Van daaruit dan even langs een dromedaris-markt gereden.
Nog even langs een kleinere oase gereden, beetje aan de rand van Al Ain.
Een gedeelte van de stad ligt al op grondgebied van Oman, en daar heet de stad Buraimi.
Je kan daar gewoon de grens oversteken zonder problemen, de douane ligt enkele 10-tallen kilometers landinwaarts richting Muscat.
Maar toen ik dus Buraimi weer wilde uitrijden, terug Al Ain in, bleek er toch een politie-controle te zijn. Had ik natuurlijk mijn internationaal rijbewijs, en Reispas niet bij.
Gelukkig mocht ik gewoon doorrijden.
De Ramadan wordt in die streken ook iets strikter nageleefd, met als gevolg dat ik nergens eten kon vinden. Alles gesloten.

Dus ben iets na de middag weer naar huis gereden.
En dan thuis op mijn gemakje een DVD’tje gaan kijken. (Ray)

De rest van de dagen toch weer iets drukker gehad.
Alleen jammer dat mijn Man-pack de geest heeft gegeven. Dus nu kan ik weer vrij weinig metingen doen. Ondertussen is er wel een nieuwe onderweg vanuit Nederland. Hopelijk is die snel hier, want iedereen vraagt achter nieuwe kaartjes.

Gisteren-avond, zijn we uit eten geweest met een hoop mensen van op kantoor. Was best gezellig.

Ondertussen heb ik bevestiging van mijn verlof.
Ik kom vrijdag 13 oktober om 11.00 aan op Zaventem, en blijf zeker thuis tot zondag 22 oktober. Waarschijnlijk vertrek ik dan die maandag naar een volgend project, ofwel weer naar hier.
Heb gisteren-avond op dat etentje weer een gesprek gehad met de Projectmanager.
En die zou mij heel graag hier in het Midden-Oosten houden.
Op zich heel leuk om complimenten te krijgen, maar het Midden-Oosten is nou niet echt mijn favoriete regio.
Anderzijds moet ik tijdens die week dat ik even naar huis ga, ook even langs op kantoor, om mijn contractverlenging te bespreken. Had voorlopig maar een 1-jarig contract, tot eind oktober. Waarschijnlijk komt er nu weer een 1-jarig contract, en dan volgend jaar wordt er onderhandeld over een vast contract.
Dus in dat opzicht, zijn die positieve commentaren weer wel mooi meegenomen.
We zullen wel zien wat er uit de bus komt.

Verder gaat het leven hier zijn gangetje, en dalen de temperaturen een klein beetje.
(Kan nooit genoeg dalen voor mij)
Tegenwoordig liggen de temperaturen rond de 36 a 38!
Nog een weekje, en dan kom ik er weer aan!

Ikke

  • 10 Oktober 2006 - 14:56

    Kimme:

    Vrijdag Boesjke doen? Of ben je druk bezet? Bel maar als je zin en tijd hebt!X

  • 21 November 2006 - 13:24

    Rob-Jan Lacombe:

    Dag Bart,
    ik weetnog dat ik je ontmoet heb in Barain. I was van de schip Doulos(de boekschip). Mijn tijd op de schip is vorbij. Maar eerste keer dat ik je website ziet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 149242

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: