Halifax - Verslag 4 - Reisverslag uit Halifax, Canada van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Halifax - Verslag 4 - Reisverslag uit Halifax, Canada van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Halifax - Verslag 4

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Bart

11 April 2009 | Canada, Halifax

Dag lezertjes,

Hier zijn we met het laatste verslag van de Canada-sage…
Ben ondertussen weer thuis.
Omdat de herstellingen aan het schip toch vrij groot bleken te zijn, en er geen droogdok in de nabije toekomst beschikbaar was, is het project stilgelegd. Dus was onze aanwezigheid aan boord niet meer noodzakelijk.
Vandaar dat wij naar huis zijn gegaan, en enkel de skeleton-crew (Minimale bemanning) aan boord is gebleven.
Nu gaan ze proberen om de hoogstnodige herstellingen uit te voeren, om daarna de oversteek te maken naar Rotterdam, om daar dan in het droogdok te gaan.

Ben ik woensdag nog even snel de begraafplaats gaan bezoeken van enkele Titanic-slachtoffers. Bleek minder te zien te zijn dan verwacht.
Heb wel het graf gevonden van J. Dawson… de persoon waar het personage van Jack Dawson (Dé Leonardo) uit de Titanic-film op gebaseerd is.
Maar eigenlijk heet deze persoon Jim Dawson…

Toen we donderdag-ochtend onze vluchturen kregen, bleek ik voor 1 keer, verrassend goede vluchten te hebben.
Vanuit Halifax naar Newark (1 van de 3 luchthavens van New York), en met 1 uur 10 minuten overstaptijd, een rechtstreekse vlucht naar Brussel.
En aangezien er in Halifax een volwaardige douane zit van de U.S.A., ga je daar al door alle formaliteiten. (Tot de stempel in je paspoort, en dergelijke meer)
En moet je in New York zelfs je bagage niet meer ophalen, en op een andere band leggen, wat bij andere transit-vluchten wel het geval is.

Maar dan begonnen de problemen…
De 1e vlucht van Halifax naar Newark bleek een half uur vertraging te hebben.
Op zich nog geen ramp, maar dan wordt het wel wat nipt om over te stappen.
Dan bleek de vertraging naar 45 minuten te gaan, en uiteindelijk naar 55 minuten.
Maar aan de balie waren ze nog vrij gerust dat ik de overstap wel zou halen.
Waarschijnlijk hebben we wind mee, en halen we een deel van de achterstand wel in… De kans is groot dat je vlucht vanuit Newark toch ook vertraging heeft…
Dus met goede moed toch vertrokken.
Aangekomen in New York bleek dat we geen achterstand hadden opgehaald.
Dan moest ik nog met een shuttle-bus van terminal A naar terminal C.
Maar een mede-passagier bevestigde mij dat rond de spits-uren bijna alle vluchten (Bleek meer dan 80% te zijn, dat met vertraging vertrok) vertraging opliepen. Of ik zou maar pech moeten hebben, dat net mijn vlucht op tijd zou vertrekken. Dus bij aankomst naar de gate gelopen, waar ik 5 minuten na de theoretische vertrektijd van mijn vlucht aankwam. Bleek dus dat net mijn vlucht natuurlijk op tijd was vertrokken…

Dan maar naar de Costumer-Service-Desk, waar een gigantische file stond.
Bijna 2 uur aangeschoven… en ondertussen hoor je alle alternatieven, naar Frankfurt, Amsterdam,… vertrekken.
Toen ik dan eindelijk aan de beurt was, bleek dat er geen alternatief was, buiten dezelfde vlucht gewoon een dag later nemen.
Dan ben ik zelf maar alternatieven gaan aanreiken.
En uiteindelijk werd ik als Stand-Bye-Passagier op een vlucht naar Parijs gezet… en de rest zou ik zelf wel uitzoeken (Want blijkbaar zijn er geen vluchten van Parijs naar Brussel). Bij aankomst aan de counter bij de gate, kreeg ik direct een boarding-kaart, en kon ik dus alvast mee naar Parijs.
In Parijs aangekomen, bleek dat mijn bagage niet mee was… dat kon er ook nog wel bij… Dossier gaan openen voor de opsporing.
Dan, bij de Continental-balie gaan kijken of er toch geen vluchten waren van Parijs naar Brussel. Bleek echt niet het geval te zijn.
Dan maar richting trein-station… Daar een ticket gekocht voor de TGV naar Brussel.
Bleek dat ook deze trein een uur vertraging had… het zat me echt niet mee deze reis.
Vervolgens vanuit Brussel een trein genomen naar Mechelen, waar mijn schoonbroer zo vriendelijk was om me op te pikken en naar Brasschaat te voeren, wat me nog eens een extra bus-reis vanuit Antwerpen bespaarde.

Ondertussen heb ik wel al bericht gehad dat mijn bagage terecht is, en morgen (Op Pasen zelf) hier wordt afgeleverd.
Eind goed, al goed !!

En nu maar afwachten voor hoe lang ik thuis zal zijn…

Groetjes, en tot over enkele weken voor het vervolg van de stories…

Ikke

  • 11 April 2009 - 19:35

    Jos:

    Hallo Bart,

    Het is ook overal hetzelfde he! Dit had net zo goed ook bij ons in de bagger kunnen gebeuren! Ikzelf ben nu al ruim 1.5 jaar bezig met een project dat afgelopen December al klaar had moeten zijn! Nog een torntje terug naar Abu Dhabi en dan moet het toch wel over zijn daar. En dan maar hopen dat ze me naar de Bahamas sturen!

    Vermaak jezelf in je verlof, geniet van het mooie weer!

    Groeten,

    Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Halifax

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 149084

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: