Interludium Okt '06 - Gewoon thuis - Reisverslag uit Hever, België van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Interludium Okt '06 - Gewoon thuis - Reisverslag uit Hever, België van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Interludium Okt '06 - Gewoon thuis

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

22 November 2006 | België, Hever

Hey Allemaal,

Om te beginnen, eerst even mijn excuses, dat jullie zo lang hebben moeten wachten op nieuws van mij.
Maar zoals je zo dadelijk kan lezen, is het even een hectische tijd geweest, en had ik gewoon even niet zo veel zin om er een verslagje van te schrijven.

Zoals in mijn laatste verslag vanuit Abu Dhabi al stond geschreven, heb ik eind oktober een gesprek gehad op kantoor ivm met mijn contractverlenging.
Het is standaard policy bij Boskalis, dat je bij indienst-treding eerst een jaarcontract krijgt, dat daarna weer verlengd wordt voor nog een jaar, en daarna krijg je dan een vast contract.
Dus was het logisch dat ik dus nu, na bijna een jaar, een gesprek moest gaan doen, voor een nieuw jaar-contract.
Wat werd me dat een verrassing!
Ik kreeg te horen, dat mijn contract niet verlengd zou worden, omdat ik naar hun mening te weinig bijgeleerd had op 1 jaar tijd.
Op zich had ik dat al zelf aangegeven, dus dat klopte zeker, maar heb daar wel even mijn bedenkingen naast gezet.
Ik zou in 1e instantie een opleiding krijgen van 2 a 3 maanden.
Maar na 3 dagen werd ik al gelijk naar Georgië gestuurd. Op zich heel leuk, maar door de moeilijke samenwerking met de overheid, hebben we daar bijzonder weinig echt kunnen werken. Daarna op cursus Hydrografie, die achteraf gezien een dikke flop was, en ik dus ook weinig kon bijleren.
Het volgende was het project in Bahrain. Daar zaten ze met een kleine achterstand betreft het peil-werk, dus heb ik ongeveer anderhalve maand in de nacht gezeten, en enkel productie gedraaid. Op zich geen probleem, maar dan kan je ook niet echt veel bijleren. Op kantoor zaten er 2 mensen die alles uitwerkten, dus dat kon ik ook niet leren.
Dan ben ik naar Barrow gegaan, met een oudere surveyor, waar ik ook weinig nuttige zaken heb van geleerd. Gelukkig is er toen een aflos gekomen voor 5 dagen. Want op die 5 dagen, heb ik meer bijgeleerd dan op de 7 maanden ervoor. Maar uiteindelijk heb ik daar wel alles klaargespeeld, en was iedereen op het project tevreden over het geleverde resultaat.
Dan ben ik gelijk verder doorgegaan naar Schotland, voor het project in Aberdeen, en Montrose. Waar ik dus het project in Montrose kreeg. Dat is allemaal goed verlopen, en vrij zelfstandig alles gedaan. (Peilingen, uitwerken, kaarten maken, volumes berekenen, contacten met havenmeester,…) Ook daar was iedereen zeer tevreden.
En dan als laatste het project in Abu Dhabi, waar ik geen hydrografische metingen moest doen, en enkel landmeetkundige metingen.
Ook daar was iedereen super-tevreden.

Al die tijd heb ik niets te horen gekregen van het hoofdkantoor. Geen enkele opmerkingen.
En dan komen ze opeens met dit nieuws af. Ik was er echt niet goed van!
Gelukkig ben ik zelfs op zulke momenten vrij mondig, en heb ik me terdege kunnen verdedigen.
Dus werd er besloten dat ik naar huis kon gaan, en dat ze ondertussen mijn situatie nog eens zouden bekijken, en me in de loop van de namiddag wel terug zouden opbellen.
Ik was er echt zo van aangeslagen, dat ik bij thuiskomst echt ziek in mijn bed ben gekropen.
Gelukkig kreeg ik in de late namiddag een positief telefoontje.
Mijn contract zou verlengd worden, maar er zouden dan wel targets gesteld worden. Daar kon ik me zelf ook perfect in vinden. Want dan moeten zij me in de gelegenheid stellen om die targets te halen, en moeten ze me op projecten zetten waar ik effectief iets kan bijleren. En moet ik ook regelmatiger rapporteren aan het hoofdkantoor.

Dan heeft het een hele tijd aangesleept voor ik effectief mijn nieuw contract heb gekregen. Maar uiteindelijk is dan toch alles in orde gekomen. Dus ben ik nu even op een kort werkje bezig in Vlissingen. (Ik zal zo snel mogelijk hier ook een verslagje van schrijven.) Maar ik moet zeggen dat ik er nog steeds niet helemaal bovenop ben. Dus ik hoop dat ik na dit project weer wat verder weg mag gaan, en dat ik alles even achter me kan laten.

Maar dat lezen jullie de volgende weken, en maanden wel.

Groetjes,

Ikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Hever

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 149276

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: