U.K. - Barrow - Verslag 1 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bart De Coster - WaarBenJij.nu U.K. - Barrow - Verslag 1 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

U.K. - Barrow - Verslag 1

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Bart

08 Juni 2006 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Dag allemaal,

Hier volgt het 1e verslagje vanuit Barrow, Engeland.
Ik verwacht eigenlijk niet dat er hier heel veel speciaals te beleven zal vallen, dus ga ik de verslagen niet dag per dag dateren, maar gewoon wat in het wilde weg schrijven.

Ik ben dus vrijdag-ochtend 2 juni naar Manchester gevlogen, en van daaruit met de wagen een 165 km Noordwaarts gereden.
Om uiteindelijk zo in Barrow-in-Furness terecht te komen.
Is een vrij klein havenstadje aan de rand van het “Lake-District”.
We zitten hier niet zo heel ver van de Schotse grens.
Is dus best wel een mooi, typisch Engels landschap hier.
Licht heuvelachtig, uitgestrekte weilanden, allemaal omzoomd met muurtjes.
Het is natuurlijk wel een industrie-streek. (Liverpool, Manchester,…), dus de steden hier zijn verre van aantrekkelijk. De huizen zijn amper onderhouden, vuile straten,…

Eerst natuurlijk kennis gemaakt met Gerard, mijn collega.
Is een al iets oudere man, die hier al enkele weken zit om al de 1e peilingen te doen.
Het is de bedoeling dat we hier een kanaal gaan uitbaggeren, dat de toegangsweg is tot de haven.
Op dit ogenblik verwachten ze dat het zal duren tot ergens halverwege juli.
Maar zoals jullie al weten kan dat veel korter of langer worden, en word ik zelf misschien opeens nog overgeplaatst naar ergens anders, je weet het nooit.
Ik hoop alleen dat ik ergens kan blijven werken tot begin augustus, want alle plannen zijn nu zo gemaakt dat ik heel augustus, en een stukje september thuis wil zijn.
Waarschijnlijk zal ik nog wel kunnen gaan helpen op andere werkjes hier in Engeland. Wij hebben hier heel veel kleinere werkjes, via onze dochtermaatschappij Westminster.

Wij zitten hier dus voorlopig alleen met z’n 2-en. Er is hier helemaal geen uitvoerder of dergelijke op het werk zelf.
Misschien komt die nog wel in de toekomst.
Tegen het einde van de week moet de Hopper (Zo’n boot met een grote stofzuiger aan boord) hier zijn.
Onze in-peiling van het kanaal is nu ongeveer helemaal klaar.
Nu moeten we nog wat kaarten en dergelijke aanmaken, en dan is het wachten op de hopper.
En dan is het de bedoeling dat we elke dag de vooruitgang peilen, en op het einde de uit-peiling van het hele kanaal doen, voor de oplevering.

Er staat hier een heel oude, rommelige keet. We gaan de komende dagen wel proberen om die een beetje op te knappen.
Verder zijn de omstandigheden hier dus verre van ideaal, en zelfs minder dan in Georgië, of Bahrein. Wel jammer dat ik hier minder verdien dan in die andere landen. (Europa heeft sowieso een veel lagere factor)
Maar soit, dan hebben we dat ook weer eens meegemaakt.
En het is hier blijkbaar ook een stuk duurder dan in België.
Onze keet staat dus in Barrow-in-Furness (Of kortweg Barrow), een stadje met ongeveer 50.000 inwoners. Een 10-tal kilometer verder ligt Ulvingston. Voor de geïnteresseerden, dat is het stadje waar Stan Laurel (Den Dunne) is geboren.
Blijkbaar is de streek hier de streek met het 3e grootste getijde-verschil ter wereld; ongeveer 8 meter.
Op de 1e plaats staat een streek in Alaska (een meter of 12), en op de 2e plaats, de streek rond Bristol.

Op dit ogenblik is het ook nog zeer moeilijk om op het net te geraken.
Maar, de hotel-eigenaar is geïnteresseerd om een wireless netwerk in het hotel te laten aanbrengen. Wat natuurlijk heel handig zou zijn voor mij.
Maar hij heeft er zelf niet zo veel verstand van, dus moet ik dat nu voor hem gaan uitzoeken. Hopelijk komt dit snel in orde.
Tot dan zal je ook wat moeten wachten op foto’s.

Het eten is hier voorlopig zoals je verwacht in Engeland, niet al te hoogstaand.
De mensen praten hier constant een plaatselijk dialect, waar je heel geconcentreerd voor moet luisteren, anders versta je er geen woord van.
Het links-rijden valt voorlopig ook heel goed mee, je moet alleen iets aandachtiger zijn dan gewoonlijk. En ook heel aandachtig op de snelheidsbeperkingen. Ik heb nog nooit zo veel camera’s langs de weg zien staan, en aangezien iedereen zich aan de snelheidsbeperkingen houdt, denk ik dat ze ook wel goed werken. Afwachten dus maar wanneer ik de 1e keer geflitst word.

Het hotel is verder best ok, en ligt op een 8-tal kilometer van onze keet.
Ik ben zelf nog niet kunnen gaan kijken, maar de web-site van het hotel is www.clarkes-hotel.co.uk
Ik heb hier natuurlijk ook weer een lokale gsm gekregen, daar kan je mij normaal gezien 24/24 op bereiken.
0044 / 79.19.16.70.55

Deze zondag hebben we ook gewoon door gewerkt, maar zijn we wel enkele uurtjes vroeger gestopt.
We zullen wel zien in de toekomst, maar waarschijnlijk zal het wel lukken om 1 dag per week vrij te krijgen.
Heel Engeland is wel al in de ban van de aankomende wereldbeker.
De helft van de auto’s is versierd met vlaggetjes en dergelijke, en de kranten staan er ook vol van. Wordt hopelijk dus wel gezellig.
Verder zal ik gewoon een beetje de tijd doden. Want er valt hier echt wel niets te beleven. Dus wordt een beetje aftellen tot ik hier weer kan vertrekken, en dan maar hopen dat we in September een leukere bestemming krijgen.
Ofwel hopen dat, zoals regelmatig gebeurd bij Boskalis, de plannen opeens veranderen, en dat ik 1 van de komende dagen opeens word overgeplaatst. Maar dat zal je wel zien, op zo’n momenten gebeurd dat niet natuurlijk.
Verder probeer ik hier op kosten van het werk een abonnementje te nemen op Het Nieuwsblad, voor 2 maanden, dan kan ik toch een beetje op de hoogte blijven van de actualiteit in België. Al is het dan waarschijnlijk met een dag vertraging.

We hebben ondertussen vernomen dat de hopper wat langer in het dok moet blijven voor herstellingen.
Dus waarschijnlijk is hij pas komende zondag of maandag hier.
(Kan ook nog veel later worden, dat weet je nooit natuurlijk!)
Heb een wire-less-connectie gekocht voor het hotel, en als alles goed is, hebben ze dat vandaag geïnstalleerd, dus kan ik vanaf deze avond via breedband op het internet. Dus zal ik regelmatig on-line zijn om te chatten of zo…

Dat was het voorlopig voor dit verslag.

Groetjes, en tot het volgende verslag…
Waarschijnlijk daartegen ook met wat foto’s.

Ikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 149279

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: