Thailand - Verslag 13 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Thailand - Verslag 13 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Thailand - Verslag 13

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

14 December 2002 | Thailand, Bangkok

We zijn weer aangekomen in Bangkok.

Ben dus zoals gezegd een paar dagen gaan relaxen op Ko Chang.
Ben daar den 10e in de voormiddag aangekomen, en bleek dat het hoogseizoen daar begonnen was de 5e, dus verschillende resorts hadden hun prijzen verhoogd tot zelfs verdrievoudigd.
En zeer veel resorts waren gewoon volzet, uiteindelijk dan maar met al mijn bagage naar het volgende strand gewandeld, over zeer bergachtig terrein een 15-minuutjes zweten, en daar nog een bungalow gevonden voor 150 Bath.
De volgenden dag dan verhuisd naar de Guest-House waar ik eigenlijk wilde zitten, en waar ik had afgesproken met Gert-Jan.
Het Treehouse-Guest-House was een zeer gezellige plaats om gewoon rond te hangen, en te eten.Gedeeltelijk over het water gebouwd.
En hij kwam daar dan ook aan tegen 17.00 den 11e.
Dus samen met hem een bungalow gedeeld, maar er nooit met zijn 2-en in geslapen wegens omstandigheden, zoals : Hij te zat om de weg naar den bungalow te vinden, dus maar in een hangmat blijven slapen.

Daar de eerst dagen gewoon niets gedaan dan een hele dag op het grote platform ,over het water, gelegen.
Een boek gelezen, wat gegeten, verder gelezen, wat dagboek bijgewerkt, nog eens gegeten, naar de zonsondergang gekeken,...
Dus ge ziet eigenlijk niet zo veel gedaan, meestal wel in de schaduw gebleven, dus op dat moment nog niet verbrand.
De vrijdag den 13e wilden we toch wat actiever zijn, en hebben we met z'n 3-en.(Gert-Jan, Ik en Holly, een uitgeweken Engelse die nu in Canada woont)
Het was eigenlijk maar een 2-persoons kajak, maar er toch met z'n 3-en mee gaan varen, naar 2 eilandjes, daar wat gaan snorkelen, en zwemmen.
Daarna terug, en toch wel een beetje verbrand, maar het blijft nog binnen de perken.
Dan vanmorgen de reis terug naar Bangkok gemaakt.
Terug naar de warme, stinkende, oppervlakkige stad,...
Ja, als ge van zo'n tropisch eiland komt, is het contrast wel zeer groot.En ook hier zijn de prijzen ondertussen omhoog gegaan.
Ga morgen waarschijnlijk toch niet tot aan de weekend-markt gaan, ik moet niet zo veel meer hebben, dus ga hier dichterbij wat marktjes afschuimen.
En dan de 16e om 6.30 ga ik den Dimi afhalen aan de luchthaven.
Verder waarschijnlijk morgen weer veel te veel souvenirs kopen, want heb hier nog heel wat interessants gezien.
Hopelijk krijg ik alles terug mee naar huis.

Ja, ik heb ondertussen gehoord van het weer in België.
Ik kan er ook niets aan doen dat het hier zo veel beter en warmer is,...
Vandaag nog 2 ijsjes gegeten,...

Nog wat "tips voor trips" voor diegenen die ook naar hier komen voor den jamboree.
- Op het vliegtuig best om de 2 uur eventjes je benen strekken, behalve als je lekker aan het slapen bent natuurlijk.

- Om niet te veel last te hebben van Jet-lag, ga je best de 2 dagen voor het vertrek vroeger slapen, en vroeger opstaan.
(vb. 2 dagen voor vertrek, slapen 21.00, opstaan 6.00
1 dag voor vertrek, slapen 20.00, opstaan 5.00
op vliegtuig:Belgische tijd, slapen 19.00, opstaan 4.00)
Het is hier namelijk 6 uur later, dus als je om 20.00 gaat slapen, is het hier al 2.00, en als je dan om 5.00 opstaat, is het hier al 11.00.Dat op het vliegtuig zal waarschijnlijk wel wat moeilijker worden als je met zo'n bende samen op het vliegtuig zit.
-Nog steeds zeer warm, ook aan de kust heb ik geslapen zonder slaapzak of lakenzak,...
Nu komt het vertrek voor jullie wel zeer dicht bij, hopelijk waren de examens bij iedereen goed! ? ?

Ik zal van hieruit voor iedereen een telepathisch pakje warmte opsturen, hopelijk komt het bij iedereen aan op het juiste moment.

Tot de volgende.

Ikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 149126

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: