Canada - Halifax II - Verslag 2 - Reisverslag uit Halifax, Canada van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Canada - Halifax II - Verslag 2 - Reisverslag uit Halifax, Canada van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Canada - Halifax II - Verslag 2

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Bart

20 Oktober 2009 | Canada, Halifax

Hier zijn we nog eens met een update.
Niet dat er zo gigantisch veel gebeurd is ondertussen.
We zitten nog steeds voor de kust van Halifax te werken.
Ben wel naar een nieuwe, iets grotere cabine verhuisd; wel nog steeds met een piep-kleine douche.

Ondertussen is het weer al ietsje kouder geworden, en hebben we regelmatiger slechter weer.
Zo hebben we enkele dagen geleden een heuse storm gehad.
Wind tegen de 70 Knopen, golven tussen de 10 en 12 meter.
De maximum Heave (Op- en Neergang van het schip) die we gehad hebben was 14,9 meter. Dat wordt gemeten vanop ons heli-dek.

Waarschijnlijk zal het hier de komende weken en maanden nog wel meer gaan stormen, en stormen; en waarschijnlijk ook gaan vriezen en sneeuwen.
Op het Vaste-land is hier de 1e sneeuw al gevallen.

We hebben hier ook een hele tijd een 3-tal haviken gehad op en rond ons Heli-dek.
En de 2e schipper van de nacht-shift heeft een filmpje gemaakt toen 1 van die haviken een andere vogeltje te pakken had, en zat op te smullen op de reling van de brug. Ik probeer dat filmpje nog te pakken te krijgen, en dan nog op de site te zetten, als het niet te groot is.
Heb ook nog wat extra foto’s o.a. van de matrassen toen die aan boord werden gehesen; van de CJ zelf.

Ik weet ondertussen nog steeds niet waar mijn volgende trip naartoe gaat, en wanneer ik daar naartoe vertrek.
Mijn crew-change vr volgende week is wel bevestigd. Dus als er geen vertragingen zijn door het eventuele slechte weer, kom ik op woensdag 28 Oktober weer thuis vr enkele weken.
Heb een zeer positieve evaluatie gekregen van mijn rechtstreekse baas hier aan boord. Hopelijk resulteert dit in een mooie opslag op’t einde van dit jaar.... ;)

Ik zit nog steeds met mijn hoest, dus ben nog steeds niet kunnen gaan sporten.
(En nee, dit is geen goedkope uitvlucht)
Toen we even in de haven lagen ben ik voor alle zekerheid even langs het ziekenhuis gegaan op onderzoek. Op de X-rays konden ze niets speciaals zien.
Maar heb wel een puffer gekregen.
De laatste paar dagen gaat het wel ietsje beter, dus hopelijk ben ik er vanaf tegen dat ik weer thuis ben.

Dat was het weer voorlopig.
Het volgende verslag zal pas over ettelijke weken zijn, als ik op een nieuwe torn zit.

Ikke

PS: Ik zit bijna aan mijn limiet van het "maximum te plaatsen aantal foto's", dus binnenkort haal ik wat foto's van de 1e verslagen van de site af.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Halifax

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 149154

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: