Qatar - Verslag 1 - Reisverslag uit Doha, Qatar van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Qatar - Verslag 1 - Reisverslag uit Doha, Qatar van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Qatar - Verslag 1

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Bart

04 Mei 2008 | Qatar, Doha

Hey people,

Na meer dan 5 weken, heb ik eindelijk al mijn motivatie bijeengeraapt om een verslagje te schrijven van mijn 3e verblijf in Qatar.
Zoals jullie misschien nog wel herinneren, ben ik vorig jaar reeds 2 tornen in Qatar geweest. Van ergens in Januari tot April.

In het Noorden van Qatar heb je een stad Ras Laffan Industrial City (RLIC) genaamd. En zoals de naam het al zegt, is dit enkel een industriële werk-stad, waar dus eigenlijk geen mensen wonen, maar enkele een hoop kampen zijn waar iedereen tijdelijk logeert.
Vorige keer hebben wij hier een klein Boskalis-werkje uitgevoerd; namelijk een trench baggeren voor wat olie - en gas – pijpleidingen.
Maar nu zit ik op het grote Joint-Venture-project dat we hier samen met Jan De Nul hebben.
We zijn hier gedurende 4 jaar de haven 4 keer groter aan het maken, waarvan er nu nog iets meer dan 1 jaar moet gedaan worden.
Het is echt een Mega-project, waar ongeveer 1500 man op werkt.
En als je van de ene uithoek van het project naar de andere uithoek moet, ben je makkelijk meer dan een half uur kwijt.
En ook al rij ik elke dag wel wat over het werk, het blijft indrukwekkend.

Wij logeren met de survey niet in Ras Laffan zelf, maar in Al Khor, een klein stadje ongeveer halfweg tussen Doha en Ras Laffan, half uurtje rijden van het kantoor.
Daar hebben we 3 huisjes voor het team van surveyors.
Gelukkig hebben we hier best een gezellig team.
Want jullie weten al wel dat ik absoluut geen voorstander ben van het Midden-Oosten.
Het begint hier ook al aardig warm te worden.
Ben hier op dit ogenblik verantwoordelijk voor de afdeling Topografie.
Wat wil zeggen dat ik ons team van een kleine 10 man beetje moet aansturen.
Zorgen dat de juiste zaken gemeten worden, en worden verwerkt.
Administratief is dit project echt immens. Niet normaal hoeveel papier er hier wordt geproduceerd. En zeker met een super-bureacratische opdrachtgever.
Die weinig verstand heeft van de baggerwereld.

Heb hier ondertussen een super-positieve evaluatie gehad.
Wat normaal gezien zou moeten resulteren in promotie, en een fikse loonopslag in Juli. (Als ik dan nog voor Boskalis werk)
Maar daarover meer in een volgend verslag.

Ik kijk al uit naar de zomer-maanden: terrasjes doen, BBQ’s, festivals,… en een reisje naar de Maya-streek (Zuiden van Mexico, Guatemala, Noorden van Honduras, en stukje Belize !!!)

Ikke

  • 15 Mei 2008 - 14:56

    Jolanda:

    Ontving je sms toen ik mijn telefoon weer aanzette terug in Doha. Ben zeer benieuwd naar je plannen!
    Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 149258

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: