Georgie - Verslag 3 - Reisverslag uit Tbilisi, Georgië van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Georgie - Verslag 3 - Reisverslag uit Tbilisi, Georgië van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Georgie - Verslag 3

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

25 November 2005 | Georgië, Tbilisi

Aan al mijn dierbaren,

Hier zijn we met onze 3e episode.
Ge hebt zelf kunnen merken dat het vorige verslag na heel veel moeite uiteindelijk toch terecht is gekomen.
Vanaf nu zijn de problemen met internet opgelost, en kan ik op regelmatige basis iets sturen. En zullen de verslagen ook wat korter zijn dan het vorige.
Moest er iemand bepaalde verslagen gemist hebben, moet ge maar een seintje geven, kheb alles nog op computer staan, dus kan het gemakkelijk nog eens doorsturen.

Gisteren (maandag) is Edwin verjaard, maar aangezien we weer laat gewerkt hebben, en morgen weer vroeg moeten opstaan, hebben we het nog niet uitgebreid gevierd.
Maar we hebben afgesproken om komende zaterdag te vieren. En dan zondag ofwel vrij te nemen, of alleszins uit te slapen.

Dinsdag 22 November 2005

Vandaag tijdens de voormiddag nog wat bezig geweest op de computer.
In de namiddag dan samen met Edwin al een 1e weg gaan inmeten in Poti om de rotsblokken te vervoeren met vrachtwagens van het laadplatform aan de spoorweg naar de haven.(Laadplatform ligt bij een betonfabriek) Aan het strand komt dan een stock-pile-area waar de rotsblokken als een voorraad klaar liggen per grootte om verwerkt te worden.
We hebben gemeten tot we plots helemaal uitgeregend werden.
Op kantoor dan al een beetje gaan uitwerken.

Woensdag 23 November 2005

Vanmorgen beetje ziekjes opgestaan.
Deze voormiddag samen met Jeroen een andere optie naar de stock-pile-area uitgemeten.
(Tot we daar ook weer uitgeregend werden)
Deze middag is er dan nog een extra collega Pieter bijgekomen, als uitvoerder.
En zijn Bert en Edwin vertrokken naar Tbilisi tot vrijdag.
Bert gaat wat druk uitoefenen op de minister van Economie, om wat meer snelheid achter de hele gang van zaken te zetten. En om eindelijk de aanpassingen aan het definitieve contract te tekenen, anders zou het kunnen dat we binnen een week of 2 hier gewoon opeens vertrekken.
En Edwin gaat eens praten met die professor geodesie. Ben eens benieuwd wat er daar gaat uitkomen. De kans is groot dat die professor meer van Edwin gaat leren en te weten komen, dan dat wij daar nuttige informatie gaan krijgen. Maar we blijven duimen.
Dus ondertussen doe ik alle metingen verder, en werk ik zelf alles uit. Hopelijk blijft dit goed gaan. We hebben dus al serieus wat bijgeleerd.

Donderdag 24 November 2005

Deze voormiddag mij gewoon op kantoor wat nuttig bezig gehouden.
In de namiddag ben ik dan met Pieter nog wat gaan opmeten, om de 2 opties van aan het laadplatform naar de stock-pile-area te verbinden. En ook al een deel van de stock-pile area zelf gaan opmeten. Die zal uiteindelijk een 4 hectare groot worden.
Daarna op kantoor de data van de apparatuur op de computer kunnen zetten, maar uiteindelijk lukte het mij nog niet om ze helemaal zelf uit te werken.
Vandaag is ook eindelijk de boot op het droge gezet met een kraan.

Vrijdag 25 November 2005

Deze voormiddag terug wat bezig gehouden op kantoor.
Tegen de middag waren Bert en Edwin dan terug uit Tbilsi.
Daar hebben ze de bevestiging gekregen dat ze punten voor ons gaan uitzetten, als er eerst een officiële aanvraag komt van de haven-autoriteiten.
Dus dat zal goed zijn voor onze opvolgers op dit project, maar zal waarschijnlijk voor ons te laat komen.
Edwin heeft dan ook even geholpen om mijn data bruikbaar te krijgen.
Dan heb ik alles verder wel zelf kunnen uitwerken.
In de namiddag dan met Edwin al een gedeelte van de referentie-punten op de breakwater gaan uitzetten.
Onze survey-spullen die we nodig hebben om op de boot te installeren staan al een paar weken bij de douane.
Boskalis heeft vrijstelling van taxen gekregen, maar nu hadden ze als bestemmeling de haven er op gezet, en die zijn niet vrij van die tax. En nu doen ze moeilijk, om het op onze naam te zetten.
Dus moeten wij bewijzen dat het om tijdelijke invoer gaat, en dat we alles terug meenemen. Dat leek in orde te zijn.
Tot ze vandaag opeens afkwamen met 4 cartridges voor de printers. Begonnen ze te zeiken over het feit dat die toch niet tijdelijk worden ingevoerd.
Veel Bla Bla, maar de komende dagen zou het toch moeten lukken om alles vrij te krijgen.

Het eten begint ondertussen serieus saai te worden. Elke middag en avond eten we ongeveer hetzelfde, met enkele lichte variaties.
Kben ook al serieus aangekomen, na eerst die 4 maanden in Spanje, constant op restaurant te zijn gegaan. En dan hier ook weer niet al te gezond te eten, en leven.
Morgen hebben we ons feestje voor de verjaardag van Edwin afgelopen maandag.
Dus dat wordt afwachten of er zondag gewerkt gaat worden.

Kheb al een paar foto’s op mijn Msn-Space kunnen zetten, en ik probeer de komende dagen tussen het werk door er nog wat bij te zetten. Het probleem is dat dat hier vrij traag gaat. Hier is de link naar mijn Foto’s : http://bartdecoster.myphotoalbum.com
Voor diegenen die het vorige berichtje gemist hebben : kheb hier nu ook ne Georgische GSM-nummer, van de firma, dat is wat goedkoper voor mij, dan altijd met mijn Belgische nummer te moeten sturen. +995 993 88 110
Dus ge moogt mij altijd sms-jes sturen.
Kprobeer om de paar dagen ook mijn Belgische nummer te checken.

Dat was het weer voor dit verslagje.

Vele lieve groetjes…

Ikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Georgië, Tbilisi

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 149154

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: