Thailand - Verslag 7 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Thailand - Verslag 7 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Thailand - Verslag 7

18 November 2002 | Thailand, Chiang Mai

Zal een vrij kort verslagje worden, er is ondertussen niet zo veel meer gebeurd.Bedankt allemaal voor de computer-tips, want ik ben daar inderdaad geen held in.
Als ik het nu niet vergeet op tijd op te slaan, zouden de problemen van de baan moeten zijn.

Ik ben nog steeds in Chiang Mai, en probeer elke dag een stukje van de stad te verkennen, maar het is hier nog steeds gigantisch warm, dus na een paar uren, moet ik altijd eventjes gaan rusten.
's Avonds bijvoorbeeld om 19.00 als het al een uur donker is, is het hier nog steeds 29 graden.
En hier in het noorden zou het kouder moeten zijn.In Laos zou het vo0lgens de reisgids kouder moeten zijn, en kan het 's nachts al eens afkoelen tot 15 graden.

Verder is het Loy Krathong festival echt de moeite.Gisteren was de openings-ceremonie, met een heuse stoet e.d.
Ben nog een koppeltje uit Tongeren tegengekomen, en die komen zeker op bezoek op den jamboree, diene gast had ook in de scouts gezeten.

Daarnet gaan kijken naar een heleboel warmeluchtballonnen gemaakt van zijdepapier die ze dan de lucht in laten vliegen met een heleboel bommetjes aan en vliegtuigjes.Die vliegtuigjes vallen dan naar beneden naar mate de lont verder opbrand.

Straks is er nog een Internationaal Thai-boxing gala, en ongeveer 20.000 Krathongs die ze de rivier op laten gaan.En nog veel meer.

Morgen reis ik dan door naar de grens met Laos waar ik overmorgen een boot-trip doe van 2 dagen naar Luang Prabang, dit is ook een site van de Unesco.Ik weet niet hoe het in Laos zal zitten met de e-mail-mogelijkheden, maar ik zal mijn best doen.