Laos - Verslag 9 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Laos - Verslag 9 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Laos - Verslag 9

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

23 November 2002 | Laos, Luang Prabang

Hoi Bleekgezichten,

Hier ben ik weer met mijn kleine soap-verslagje.
Dus den 21e November 's morgens om 7.15 opgestaan, nog eens deftig ontbeten, nog snel wat extra geld gaan afhalen, en dan hebben ze ons met een busje naar de grens gebracht.
Eerst aan deze kant van de Mekong alle formaliteiten om Thailand ui te mogen, dan overgestoken met een klein bootje, en dan de rest van de formaliteiten om Laos binnen te mogen.
Dan werden we met een Tuk-Tuk naar de aanlegkade voor de grotere boten gebracht.En daar vertrok onze Slow-Boat rond 11.15.De Speed-boat blijkt hier vrij gevaarlijk, maakt gigantisch veel lawaai en is duurder.
Op de boot was er nog een klein incidentje met een groepje Israëli! (dezelfde groep die in ons Guest-House lawaai had zitten maken tot 2.00u.)
Ze hadden een radio opstaan, en vrij luid, en een iets oudere man vraagt zeer vriendelijk of het mogelijk is om die muziek uit te zetten, of om een koptelefoon op te zetten, omdat hij wat wilt genieten zonder die muziek.Waarop die bende negatief reageerde, en na een tijdje zelfs vrij agressief begon te doen, dus toen lieten ze hen maar begaan.
Verder was het best wel een leuke trip, met een prachtig landschap, vele bergen, natuurlijk zeer veel groen, palmbomen, bananenbomen, en dergelijke meer.
Op een gegeven moment kwam er zelfs een lijk voorbij drijven, wat best wel even wat opschudding veroorzaakte.
Rond 17.00 zijn we dan aangekomen in Pakbeng voor een overnachting, na snel ingecheckt te hebben zijn we eerst even het dorpje gaan verkennen, en heb daarna samen met Michael nog een matchke voetbal gespeeld met de plaatselijke kinderen.
Daarna een douchke, en diner, en dan hebben we op onze kamer nog en tijdje zitten kaarten, en daarna nog wat zitten praten zodat het al snel na elven was.( Ik del een kamer samen met Geraldine, dat komt een stuk goedkoper uit, elk slechts 50 BF voor een nacht, wel 2 enkele bedden)
Vroeg opgestaan (6.30), en na een ontbijt weer naar de boot, voor onze 2e dag.
Nu was het nieuwe er wel wat af, en leek de tocht veel langer, we zijn wel ver weg van de Israëli gaan zitten.
Aangekomen in Luang Prabang rond 16.00, en samen met de rest naar een Guest-House gaan zoeken.
Slaap terug met Geraldine op 1 kamer, en Michael en Kathryn slapen hier ook.
"s Avonds even voor 100 BF op restaurant.Laos is een vroegere kolonie van Frankrijk, dus je kan hier ook Westers eten krijgen.
Het is hier wel zeer toeristisch, dus voorlopig nog duurder dan in Thailand, dat zou moeten beteren als we meer naar het binnenland trekken.
Vanmorgen wat gaan rondwandelen, en valt eigenlijk kleiner uit dan verwacht, er zijn natuurlijk wel weer een heleboel tempels, maar die heb ik nu wel zo'n beetje gezien, verder nog wat marktjes gedaan.
Morgen splitsen we terug op, Michael & Kathryn blijven hier nog een dag, Geraldine gaat naar Vang Vieng, en ik ga naar Nong Khiaw verder naar het Noorden, waar M & K later ook naartoe
komen.Dus dan kan ik waarschijnlijk niet meer mailen tot ik ook naar Vang Vieng ga, waarschijnlijk binnen een dag of 5 of 6.
Daarna ga ik naar Vientiane, de hoofdstad.
Het e-mailen is hier ook wat duurder, en gaat trager, dus de persoonlijk mails zullen moeten wachten tot ik terug in Thailand ben, dan neem ik nog eens extra tijd voor jullie allemaal.
Met mijn budget gaat het stilletjes aan terug de betere richting uit, hopelijk kan ik dit wat volhouden.

Verder wil ik iedereen wat stimuleren om ook eens serieus na te denken om te gaan reizen.Er valt altijd wel iets te regelen.
Heb hier zeer jonge mensen gezien, gepensioneerde koppels, en families met kinderen, dus het is voor iedereen mogelijk.Loopbaan-onderbreking, verlof zonder wedde, bekijk het maar,en het hoeft allemaal dus niet zo duur te zijn om te reizen.En ge kunt er beter direct me beginnen dan te wachten tot het te laat is.

Het weer is hier nu wat draaglijker, het is bewolkt, en Laos, is sowieso wat kouder.Maar nog steeds te warm voor ne fleece.
Straks ga ik naar wat folk-dans, theater of zoiets zien,...

Dat was het weer.

LOVE U ALL.

Ikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 149264

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: