Republiek Congo - Verslag 2 - Reisverslag uit Pointe Noire, Congo - Brazzaville van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Republiek Congo - Verslag 2 - Reisverslag uit Pointe Noire, Congo - Brazzaville van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Republiek Congo - Verslag 2

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

04 Juni 2007 | Congo - Brazzaville, Pointe Noire

Hey Lieverds,

Ben ondertussen beetje geacclimatiseerd hier, dus tijd voor een nieuw verslagje.
Heb net ook mijn 1e diarree-aanval gehad, maar die is nu ook bijna voorbij.
Ja, je moet je op alle vlakken aanpassen hier.
Het is hier echt een heel rustig werkje. Denk dat ik gemiddeld zo’n 4 uur per dag echt moet werken. En 1 keer in de maand, als we een volledige peiling samen met de klant doen, is het 2 volledige dagen echt werken.
En dat zal dus komende vrijdag het geval zijn.
Hopelijk kan ik de komende weken af en toe op zondag eens vrij nemen, om wat van de omgeving te gaan verkennen.

De temperaturen vallen hier op zich vrij goed mee.
Overdag is het hier meestal rond de 30 graden, en ’s nachts rond de 22, dus dat is allemaal wel draaglijk.
Alleen is het hier natuurlijk een tropisch klimaat, we zitten hier net onder de evenaar, dus de luchtvochtigheid is hier zeer hoog, meestal tussen de 80 a 90 %, en soms nog meer. En dit bijna het hele jaar door, wat dus tot gevolg heeft dat alles gigantisch snel begint te roesten. Zo ook onze computer die aan boord staat van onze peilboot.
Maar gelukkig is het regenseizoen net voorbij, want naar het schijnt was dat niet echt om mee te lachen, zo is onze peilboot enkele keren helemaal ondergelopen, wat natuurlijk niet zo goed is voor onze equipement. Effie hout vasthouden, maar voorlopig heb ik zelf hier nog geen regen gehad.

Heb net van 1 van onze drivers gehoord dat er op een 35-tal kilometers hiervandaan een klein nationaal park ligt. En daar kan je kleine aapjes, maar ook Gorilla’s en dergelijke gaan bekijken. In het Noorden van Congo heb je nog enkele zeer grote reservaten waar zowat de grootste populatie van Laagland-gorilla’s zit. Hopelijk lukt het ons om daar eens een kijkje te gaan nemen.
Ik hou jullie op de hoogte, en dan volgen er zeker een pak foto’s.

Ik weet niet of ik er toen iets van verteld heb,maar vorig jaar helemaal op’t einde van November is er hier een schip van ons verongelukt, de Nautilus.
Om een nog steeds onbekende reden is hij heel plots beginnen overhellen,en uiteindelijk gekapseisd.
Daar zijn jammer genoeg 3 doden bij gevallen, alle 3 op de brug, zo plots is het allemaal gebeurd. Een Nederlandse 1e-stuurman, een Filippijnse pijpenman (Diegene die de zuigbuis bedient), en een lokale rep van de klant.
Dat schip is ondertussen al enkele maanden geborgen en vervangen door een ander schip, de Coronaut.

Er zitten hier verder best nog vrij veel expats.
Is een vrij drukke haven, en ook van enkele olie-bedrijven zitten er hier mensen.
Daardoor vallen de hotels en restaurants best wel mee.
Maar denk dus niet dat ik hier zal afvallen, als je elke avond weer op restaurant gaat. En ook ’s middags is het niet echt gezond eten. Maar ja, we hebben niet echt te kiezen, en moeten nemen wat we kunnen krijgen. Gelukkig hebben we net een nieuw afhaal-restaurant gevonden. Want hiervoor was het gewoon 2 keer per dag stokbrood met kaas en hesp.

Ik probeer 1 van de komende dagen ook wat foto’s te maken van ons hotel, en restaurant. Dan komen die binnenkort ook wel op de site.

Groetjes, en binnenkort,

Ikke

  • 04 Juni 2007 - 18:41

    Coony:

    vetzakske: "een Filippijnse pijpenman (Diegene die de zuigbuis bedient)"

    :-)

  • 22 Augustus 2007 - 21:29

    Annemarie:

    Hallo Bart,

    Sorry dat ik zo brutaal ben om zomaar een berichtje achter te laten, maar ik kon het niet laten.

    Ik zal mij eerst eens voorstellen,
    ik ben Annemarie Plug, ik ben 27 jaar en kom ui Noordwijk, ik ben de dochter van de nederlandse man die is omgekomen op het schip de nautilus, waar jij het in dit bericht over hebt.
    Zoals je misschien kunt begrijpen zit ik met zoveel vragen over het hoe en waarom van dit gebeuren.
    daarom zit ik vaak te googlen of ik nog iets te weten kan komen, zo ben ik ook bij jou gekomen.
    Uit het berichtje maak ik op dat je ook voor Boskalis werkt, en dat je daar in de haven geweest bent, nu is mijn vraag, weten ze daar wat er gebeurt is, en liggen er nog resten of delen van het schip, want wij horen er nooit meer wat over.
    Het blijft toch raar dat zoiets kan gebeuren, toch?

    Ik hoop dat je dit berichtje leest, ik weet namelijk niet helemaal precies hoe dit werkt.
    Mijn email adres is emplug@hotmail.com
    Hoop iets van je te horen,

    Groetjes Annemarie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Congo - Brazzaville, Pointe Noire

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 149531

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: