Canada - Halifax III - Verslag 1 - Reisverslag uit Halifax, Canada van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Canada - Halifax III - Verslag 1 - Reisverslag uit Halifax, Canada van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Canada - Halifax III - Verslag 1

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Bart

11 Januari 2010 | Canada, Halifax

Hey allemaal,

Een beetje later dan verwacht, maar hier is dan toch nog een kort verslagje van mijn laatste trip van 2009 !!
Ben op de 1e december thuis vertrokken, om weer naar Halifax te gaan.
Voor de 3e keer al naar dit project.
Op voorhand had mijn back-to-back al laten weten dat het project waarschijnlijk ergens in Januari zou afgelopen zijn.

Maar, toen we met de helikopter aan boord kwamen kregen we al direct te horen dat het in theorie nog slechts een 5-tal werkdagen zou duren.
Natuurlijk hing het van het weer af, hoeveel kalenderdagen het zou duren alvorens we die 5 werkdagen konden afwerken.
Zeker als je weet dat het hier in December, Januari en Februari best wel slecht weer kan zijn.

We hebben hier verscheidene keren temperaturen om en bij de -16 graden gehad. Wat dan met de wind erbij een gevoelstemperatuur oplevert die nog een heel pak lager ligt. Af en toe wat sneeuw, maar verder viel alles best wel mee, aangezien ik bijna de hele tijd toch binnen zit.
Normaal gezien zit ik dan te werken, maar deze trip heb ik zeer weinig gewerkt, en hebben we meer op WOW (Waiting On Weather, of DOW = Down On Weather) gelegen dan wat anders...
Ook dat gaat na een tijdje wel vervelen natuurlijk.

Ook die 5 werkdagen bleken achteraf een schatting naar de lage kant.
Er bleken nog wel wat klusjes uit te staan.
Telkens leek het alsof we bijna klaar waren.
Eerst dachten we het nog voor de Kerst te kunnen afronden, maar door het slechte weer bleek dat niet meer haalbaar.
En zo gingen de dagen voorbij, tot het uiteindelijk er naar uit zag dat we Oudjaar ook niet meer zouden halen, maar dat het einde rond 1 a 2 Januari zou vallen.
Maar plotseling bleek er toch een klein weather-window te zijn, eigenlijk net te klein om alles af te ronden, maar het is toch maar mooi gelukt.

Zo kom ik dus op de 31e December weer thuis aan.
Wordt een zware avond...
(Hopelijk niet in slaap vallen achter het stuur)

Aan boord was het eten over ’t algemeen ook weer zeer goed,
dus de kans is alweer zeer klein dat ik kilo’s kwijt ben, eerder in tegendeel.
Dat zien we wel als we thuis zijn.

Voor iedereen prettige feesten, en het allerbeste voor het Nieuwe Jaar.
(Waar ons bedrijf voorlopig niet zo veel projecten heeft, dus waarschijnlijk wat meer thuis zitten dan normaal.)

Ikke

PS: Waarschijnlijk ga ik ergens begin of half Februari naar Trinidad, en later op het jaar nog naar Brazilie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Halifax

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 149065

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: