U.K. - Barrow - Verslag 2 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bart De Coster - WaarBenJij.nu U.K. - Barrow - Verslag 2 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

U.K. - Barrow - Verslag 2

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Bart

16 Juni 2006 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hey liefste lezertjes,

Hier zijn we met ons 2e verslag.
En we kunnen beginnen met een verwachtte aankondiging, ik heb mijn eerste flitsbeurt al op zak.
Ondanks het feit dat ik echt op mijn snelheid probeer te letten, zijn we na een etentje in het centrum toch geflitst op de terugweg naar het hotel.
Heb de boete zelf nog niet gekregen, want dat gaat eerst via het verhuurbedrijf, en via het kantoor hier in Engeland. Dus dat zal nog wel even duren.

Verder heb ik hier op dit moment eigenlijk zo goed als niets meer te doen, tot de hopper aankomt.
Dus het wordt echt wel tijd dat de wereldbeker begint, dan kan ik me daar wat mee bezig houden.
Heb de afgelopen dagen wat tekeningen zitten aanmaken in Auto-CAD.
Aangezien mijn collega daar niet zo goed mee kan werken, heb ik op dit ogenblik nog maar heel weinig bijgeleerd, eerder omgekeerd.
Vanmorgen was ik wel een beetje uit mijn humeur toen bleek dat hij al mijn tekeningen, waar ik gisteren een halve dag aan had zitten werken, had overschreven. Kon ik weer helemaal opnieuw beginnen.
Verder is mijn collega iemand die een kwart van de tijd wat zit te grommen, en zwaar adem te halen (Iets tussen hijgen, en grommen in), en nog een kwart van de tijd zit hij wat geluiden te maken, die het midden houden tussen mompelen en neuriën.
Als hij spreekt kan je het best vergelijken met Goegebuur vanuit de strips van Kiekeboe, daarna ben ik dus helemaal nat.
En ik kan hem gewoon ruiken aankomen.

Gelukkig is de internet-verbinding in het hotel ongeveer in orde. Het is nog niet supersnel, en ook niet altijd bereikbaar, maar af en toe lukt het wel.

Als het zo rustig blijft, zou het kunnen dat ik voor een dagje of 2 naar Edinborough ga, een vriendin bezoeken.

Als ik dan de komende weken nog eens een dagje vrij heb, ga ik wel eens wat wandelen in het Lake District.
Tijdens het weekend zou het daar wel vol toeristen zitten, maar tijdens de week, zou het wel te doen moeten zijn.

Heb ondertussen van mensen die ik nog ken in Georgië vernomen dat ik in de toekomst terug naar daar zou gaan.
Maar heb nog totaal niets vernomen van de mensen bij ons op kantoor.
En ik weet natuurlijk ook niet hoe ver, of nabij die toekomst zal zijn.

Ondertussen zijn we weer enkele dagen verder, en ben ik dus inderdaad even naar Edinborough geweest.
Ben vrijdag-middag hier vertrokken om Sabien (sinds vele jaren een goede vriendin) en Anna (haar vriendin) te bezoeken.
Sabien woont in Edinborough zelf, en daar ben ik dan eerst naartoe gegaan.
Sabien en Anna volgen Tango-lessen, en die 1e avond was het een feestje van hun klas.
Dus zijn we daar met nog enkele vrienden van hen naartoe geweest.
In het begin van de avond was er een korte les voor absolute beginners, maar daar hebben we enkel het laatste stukje van gezien.
Dan daarna waren het een paar tango’s voor hun klas om hun kunsten te laten zien.
En dan kregen we een demonstratie door hun leerkrachten, en blijkbaar is dat een top-koppel hier in de U.K.
Was echt wel de moeite om te zien. Hij is dan ook een Argentijn, en dat zit bij hen toch een beetje in het bloed.
De rest van de avond kon je dus gewoon de hele tijd tango’s dansen, ik heb het maar bij kijken gehouden.
En verder wat leuke gesprekjes gehad met enkele van hun vrienden.
Toen de zaal gesloten werd, zijn we nog even verder de stad in getrokken, maar aangezien hier nog steeds een sluitingsuur geldt, werden we iets na 1-en er uit gezet.
Dan hebben we ook direct kennis gemaakt met de “Har”, de bekende Schotse mist die over de hele stad kan hangen.

Op Zaterdag, zijn we dan vrij vroeg ’s morgens naar Garvald gereden.
Dit ligt op een 20-tal mijl buiten Edinborough. Het is een grote instelling voor mentaal – en lichamelijk gehandicapten, waar Anna full-time werkt, en ook woont.
En Sabien werkt hier ook deeltijds. Nu was het toevallig Open-Deur-Dag.
Dus ben ik daar ook wat mee gaan helpen. Er zijn daar temidden van de natuur een 4-tal woon-units, waar telkens een 7-tal gasten zitten, met een 5-tal inwonende begeleiders.
’s Morgens mee geholpen met het ontbijt, wat toch een hele bedoening is met zulke gasten. Dan even een wandeling gaan maken in de prachtige omgeving.
Daarna alles gaan klaarzetten. En in de namiddag was het dan de open-deur-dag zelf, en daar heb ik dan weer een hele tijd achter de Bbq gestaan.
Heb me echt goed geamuseerd met die gasten, en ook al ben ik daar maar een 10-tal uren geweest, met sommige van hen heb je direct toch al een soort van band.
Heb dan ook direct een job aangeboden gekregen door mensen van het centrum.
Maar denk toch dat ik daar voorlopig niet ga op ingaan. Denk dat het nog iets helemaals anders is om dit full-time te doen. Respect voor de mensen die het wel doen.
Het was qua weer echt een ideale dag voor zo’n “summerfair”. Maar blijkbaar komen zo’n dagen dus echt heel zelden voor in Schotland.

Dan ’s avonds was het een verjaardagsfeestje, gecombineerd met House-warming-party van 2 mensen die ook in het centrum werken, maar een 7-tal mijl verderop.
Daar hebben we dan een kampvuurtje gemaakt, en weer wat gebarbequed. Onze tentjes daar opgezet, zodanig dat we daar konden blijven slapen.
En dan zondag-ochtend, na een heerlijk weekend weer naar Barrow gereden. Heb er echt van genoten.
Hopelijk komt er nog ergens een rustige periode tijdens het project, dan ga ik misschien nog wel eens terug naar Schotland.
We hebben ook vage plannen gemaakt om misschien enkele dagen te gaan rondtrekken in de Schotse Highlands.
Dan moet ik natuurlijk wel enkele dagen vrij kunnen nemen. Dat zien we dan wel weer binnen een maand of zo.
Vanaf morgenvroeg komt de hopper toe (Waterway), dus dan kunnen we beginnen baggeren.

PS: In Edinborough nog een parkeerboete gekregen. Gaat goed dus hier.
Had geld ingestoken tot 17.54, en om 18.01 hebben ze mij bekeurd. Er lopen in Edinborough echt ongelooflijk veel parkeerwachters rond, en die worden betaald per boete dat ze uitschrijven. Dus je begrijpt dat ze echt wel jagen op foutparkeerders, of mensen van wie de parkeertijd op is.
PPS: Vandaag dus de halve dag op de hopper gezeten, en zijn we officieel begonnen met het werk. Vanaf woensdag tot volgende week maandag gaat mijn collega even terug naar Nederland, en komt er een vervanger, van ongeveer mijn leeftijd.

Groetjes,

Ikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 149274

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: