Killybegs - Verslag 1 - Reisverslag uit Killybegs, Ierland van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Killybegs - Verslag 1 - Reisverslag uit Killybegs, Ierland van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Killybegs - Verslag 1

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Bart

28 Mei 2009 | Ierland, Killybegs

Hallo Iedereen,

Hier zijn we weer met een nieuw verslagje.
Deze keer vanuit Ierland.
Eerst even wat teruggaan in de tijd.
Zoals jullie in het laatste verslag vanuit Canada konden lezen, had de Manta wat averij opgelopen. En daarvoor moest hij het droogdok in. Dat is uiteindelijk Vlissingen geworden.
Dus ben ik vorige week al een 4-tal dagen aan boord geweest, om nog mee te helpen om wat spullen in orde te krijgen, en om een kleine uitleg te krijgen van extra software die we moeten gebruiken op het volgende project.
Na die 4 dagen weer een verlengd weekendje naar huis. Wat me niet slecht uitkwam, want zo kon ik de bekerfinale meemaken. Meer zelfs, zo kon ik zaterdag mee te voet vanuit Mechelen naar het Koning Boudewijn-stadion gaan.

Zo gezegd, zo gedaan. Moet zeggen dat het een zeer leuke tocht was, met veel sfeer. Ook de sfeer voor aanvang van de wedstrijd, in het Malinwa Village, onder het Atomium zat er al goed in. Alleen jammer dat de algemene organisatie (Voetbalbond? Politie?) niet echt goed was, waardoor er gigantische files stonden, en een hoop mensen deze sfeer niet meer konden meemaken.
Dan, de wedstrijd zelf... Mechelen zat vrij goed in de wedstrijd, alleen was het al vanaf het begin duidelijk dat we van de scheidsrechter geen cadeautjes moesten verwachten.
Net zoals hij in de Halve finale op KV tegen Cercle al niet echt denderend had gefloten.
Als wij al van waar wij stonden een hoop fouten konden zien, waarom ziet hij ze dan niet terwijl hij er vlak bij staat. (En de TV-beelden geven ons gelijk). Zo werd er na een elleboog van Barda zelfs geen overtreding gegeven, en tot 2 maal toe werd een inworp aan Genk gegeven terwijl die eigenlijk voor ons had moeten zijn. En uit die 2e inworp valt dan de 1e goal. Tussendoor kreeg Mellemans dan nog eens rood, kan gegeven worden, maar ik vond het toch zeer licht toegekend.
Soit, Ik gun het Racing zeker wel, alleen jammer dat het op zo’n manier moest gebeuren.

Was wel raar om te merken hoeveel mensen mij, zowel op de voettocht, als aan het stadion, mij herkenden vanop Blokken. En dat was pas na 3 uitzendingen. Gelukkig ben ik nu toch niet thuis, en is alles waarschijnlijk al wel weer overgewaaid tegen dat ik thuis kom ;)

Dan maandag-ochtend naar Ierland gevlogen. Via Dublin naar Donegal. En van daaruit met de wagen naar een vissers-dorpje Killybegs. Alwaar ik sindsdien op mijn hotel wacht op de aankomst van de Manta, die normaal gezien vandaag in de late namiddag moet aankomen. Natuurlijk is dit vrij saai. Dus heb ik dinsdag de bus genomen naar het stadje Donegal om aldaar een kleine laptop (Netbook) te kopen. Zodanig kan ik de hele dag op het internet in mijn kamer. En die laptop komt later zeker nog van pas.

Het Ierse landschap is zoals verwacht prachtig, Ruw, Groen in honderden schakeringen, bochtige wegen, meestal wat miezerig. Verder is het eten niet veel soeps, zoals ik al gewend ben in de U.K.

Het project zelf. Het gaat over een gas-pijpleiding voor Shell, die naar het Corrib-gasveld moet komen. Vorig jaar is All Seas hier al een tijdje geweest, maar toen is er vrij weinig gewerkt geweest, doordat er een hoop protesten waren vanwege de lokale vissers.
En nu gaan de geruchten dat er een hoop meer protesteerders zouden komen, tot zelfs vanuit Zuid-Afrika. Maar ook de lokale politie staat paraat met enkele boten om ervoor te zorgen dat we gewoon ons werk kunnen doen.
De bedoeling is dat wij gewoon de route nog eens gaan surveyen om te kijken of alles nog op de juiste plaats ligt. Zoals speciale matrassen om de pijp op sommige plaatsen te ondersteunen. En dat dan over een maand of zo, de Solitaire, ons legschip, de pijp zelf komt leggen. Hieronder een link naar wat meer uitleg over de protesten en dergelijke: http://www.corribsos.com/
Dus afwachten hoe vlot alles gaat verlopen. En daarna gaat de Manta waarschijnlijk weer naar Canada om daar het werk af te maken. Maar zoals steeds kunnen de plannen nog verschillende keren wijzigen.
Ik hou jullie wel op de hoogte.

Groetjes,

Ikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Killybegs

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 149530

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: