Georgie - Verslag 8 - Reisverslag uit Tbilisi, Georgië van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Georgie - Verslag 8 - Reisverslag uit Tbilisi, Georgië van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Georgie - Verslag 8

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

24 December 2005 | Georgië, Tbilisi

Dag allerliefste lezertjes,

Dinsdag 20 December 2005

Zoals dus al gevreesd heeft die wind toch voor genoeg problemen gezorgd.
Door die wind konden de kranen die de bunkerboot aan’t leeghalen waren niet meer verder werken. Met als gevolg dat die kranen de hele dag met tussenpozen werkten en stil lagen. Dus ’s avonds was dat schip nog steeds niet leeg.
Hebben we ons de hele dag weer in stilte bezig gehouden op internet, en nog wat met mijn foto’s zitten spelen.
Dan nog een uurtje wat extra metingen gaan doen, en daarna weer verder prutsen. Edwin heeft tussendoor nog wat extra berekeningen gedaan, en wat tekeningen bijgewerkt.
Voor alle zekerheid ook even navraag gedaan of er genoeg brandstof aan boord was, natuurlijk was er geen druppel in de tanks. VERGETEN !!
Het reddingsvlot, zou 1 dag weggaan voor controle, en is nu ook al een week weg. En dan moeten er nog nieuwe brandblusapparaten komen, en touwen aan de reddingsboeien.
Dan nog zeker een halve dag voor de natte kalibratie, en dan kunnen we beginnen peilen. Daar zal ik dus niet al te veel meer van meemaken.
Wat wel jammer is, want daar had ik echt een hoop van kunnen bijleren.

Woensdag 21 December 2005

Vanmorgen bleek dat het bulkschip nog steeds op zijn plaats lag.
Maar, rond een uur of 10.00 kwam er dan eindelijk beweging in, natuurlijk duurde het nog een hele tijd voor die boot echt weggesleept was.
Toen we terugkwamen van onze lunch waren ze net bezig met de kraan naar het schip te varen.
Dus rond een uur of 14.00 kon het schip eindelijk te water.
Daar bleek dan direct dat sommige platen niet echt schitterend gelast waren, en dat er dus water binnenkwam. Wel direct onze transducer kunnen testen, en die deed het gelukkig nog wel.
Dan hebben ze de boot weer uit het water gehaald, en alles nog eens dichtgelast.
Bij een volgende test bleken er nog steeds lekken te zijn. Dus weer uit het water gehaald, en opnieuw sommige stukken lassen.
De 3e keer bleek dan toch de goede.
Dan nog even gaan bunkeren (tanken).
Van de safety-equipement weten we nog niets meer. Maar dat komt hopelijk wel in orde.
Vanavond gaan we in het hotel onze laatste avond hier vieren, en ook vieren dat de boot eindelijk in’t water ligt.

Donderdag 22 December 2005

De afscheidsavond was uiteindelijk vrij rustig.
’s Morgens iets vroeger begonnen dan gewoonlijk, om nog de laatste kabels aan te sluiten, en antennes aan te sluiten.
Ook nog even de plaatselijke geluidssnelheid in het water gemeten.
En dan was het weer wachten geblazen op de safety-equipement die nog steeds aan boord moest gebracht worden.
Uiteindelijk kon de boot dan toch vertrekken rond 10.30, maar dat was al te laat voor mij om nog mee te kunnen.
Dus moest ik uiteindelijk tegen de middag vertrekken zonder dat ik de kalibratie heb meegemaakt, laat staan 1 meter te peilen.
Jammer maar helaas.
Hopelijk volgende keer beter.
Tegen de avond in Tbilisi aangekomen, en daar nog even afscheid genomen van onze plaatselijke medewerkers.
Even een uurtje of 2 op bed gaan liggen, en dan vertrokken naar Amsterdam, om van daaruit met de trein naar huis gegaan, waar ik nu dit allerlaatste verslagje van deze trip schrijf.

Ik hoop echt dat ik nog eens terug kan gaan, als het project zelf bezig is.
Jammer genoeg is de kans heel groot dat ik naar het Midden-Oosten moet, aangezien we daar nu superveel werk hebben. Net nog een extra project binnen gehaald in Bahrein.
Nu ga ik even genieten van mijn welverdiende vakantie.

Als uitsmijter nog een paar van onze spreuken die we regelmatig gebruikten, en het land ook wat typeren.

• Bij Boskalis wordt af en toe gezegd : “Niet geschoten, is altijd mis !”
In Georgië wordt dat : “Niet schieten! Je zou wel eens kunnen missen!”
• “Maybe Yes, maybe no! Maybe rain, maybe snow!”

Hieronder staat nog een leuke link voor jullie allemaal.
http://www.hallmark.com/ECardWeb/ECV.jsp?a=4383291632449M81375907Y

Ik heb ondertussen ook alle verslagen op een web-site gezet, daar kan je gemiste verslagen nog eens nalezen.
Vanaf nu komen daar ook alle volgende verslagen op, dus als je op de hoogte wil blijven, moet je daar af en toe maar eens op gaan kijken.
www.bartdecoster.waarbenjij.nu
Als je je daar laat registereren, krijg je automatisch een mailtje als er een nieuw bericht verschijnt.

Hopelijk tot de volgende keer!
En bedankt om tot op het einde mijn avonturen mee te volgen.

Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Georgië, Tbilisi

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 149196

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: