V.A.E. - Verslag 1 - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Bart De Coster - WaarBenJij.nu V.A.E. - Verslag 1 - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

V.A.E. - Verslag 1

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

15 September 2006 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hey Lieverdjes,

Hier zijn we dan met ons 1e verslagje vanuit Abu Dhabi, 1 van de 7 Verenigde Arabische Emiraten, en tegelijk ook de hoofdstad.
Ben zonder problemen naar hier gevlogen op 11 september. Enkel met een uurtje vertraging vertrokken op Amsterdam.
Tijdens de vlucht naar hier, weer over Bagdad gevlogen. En toen we voorbij Bahrain vlogen, kon ik het project waar ik in Maart en April op heb gewerkt heel duidelijk zien liggen.
Bij aankomst op de luchthaven werd ik uitgekozen om een grondige drugscontrole te ondergaan.
Alle bagage moest worden opengemaakt, en werd grondig gecontroleerd, uiteindelijk moest ik mee naar een kamertje waar ik mij moest uitkleden, ook mijn onderbroek, echt alles werd gecontroleerd.
Op de luchthaven werd ik dan opgewacht door een lokale medewerker van Boskalis, die bracht me naar mijn hotel, in het centrum.
Maar daar ben ik maar 1 nachtje gebleven. De volgende dag ben ik verhuisd naar het Staff-huis, een 20 kilometer buiten het centrum.
Daar zitten we met z’n 5-en. Hopelijk kan ik hier de rest van mijn verblijf hier blijven. Hangt er vanaf, wat ze gaan doen als de projectmanager, en worksmanager terugkeren.
In dit huis hebben we een wire-less netwerk, dus kan ik ’s avonds onbeperkt op het net. En we hebben hier onze eigen kok, wat lekker, en wat gezonder eten oplevert. Beter dan elke dag op restaurant te gaan.

Zoals ze mij op voorhand al hadden verwittigd, is het hier een beetje chaos.
Het kantoor in Abu Dhabi, is tegelijk ook het hoofdkantoor voor het gehele Midden-Oosten, dus worden er op kantoor verschillende projecten tegelijk behandeld, en hebben sommige projectmanagers meerdere projectjes tegelijk lopen.(Abu Dhabi, Qatar, Oman, Saoedi-Arabië, Koeweit, Bahrain,…). Ik zit zelf op het Shams-project, wat een heel groot project is, maar het enige wat wij daar doen, is zand opspuiten, om zo een stock-pile te voorzien voor alle projecten die daar aan de gang zijn.
In totaal moet daar zo’n 2,5 miljoen kubieke meter zand komen.
Op dit ogenblik ligt er al zo’n 600.000 a 700.000.
En ik moet dat hele gebied opmeten, en berekenen of er nog genoeg capaciteit is.
Gelukkig is Oscar hier ook toevallig.(De surveyor waar ik in Aberdeen mee heb samengewerkt)
Die zou normaal gezien een werkje doen in Qatar, maar dat is voor enkele weken uitgesteld.
Van dat project is er ook nog een trainee-uitvoerder hier, en toevallig heeft ie hiervoor in Georgië gezeten, op het project waar ik vorig jaar November-December heb gezeten.

Hoe lang ik hier moet zitten is nog helemaal niet duidelijk. Ik heb gevraagd om half oktober naar huis te mogen voor alweer een trouwfeest. Maar kan zijn dat ik tot die tijd nog wel op verschillende projecten hier terechtkom.

Maar het is nog maar eens bewezen dat ik niet gemaakt ben voor het Midden-Oosten.
Het is hier echt afzien voor mij. De temperatuur schommelt wat tussen de 41 en 44 graden, met daarbij een hoge luchtvochtigheid. Dus zweten als de pest, echt niet normaal mee. Doordat we dan nog eens inspanningen moeten doen in die hitte, zweet ik hier harder dan in een sauna.
Langer dan een uur kan je echt geen metingen gaan doen. En daarna moet je dan een uur recupereren.

Vanaf vandaag komt onze 2e grootste hopper hier aan; de “Queen of the Netherlands”, is ook zo ongeveer de 2e grootste in de wereld.
Die gaat dan een dag of 2 weer zand pompen, en dan moet ie een week naar het dok voor herstellingen. Heeft net in Iran gezeten, en heeft daar 1 van zijn 2 zuigpijpen eraf gevaren.
Dus weet nog niet wat ik over enkele dagen moet gaan doen.
Schat dat ik nog een paar dagen werk heb, met alles opmeten, en uitwerken.
En dan zien we wel verder.
Hoop dat ik ergens een dagje vrij kan nemen, en eens tot in Dubai kan rijden, om daar alle mega-projecten eens te aanschouwen.
Maar dat zien we dan wel weer.

Tot over enkele dagen maar weer.

Het groeten…

Ikke

  • 15 September 2006 - 08:29

    Blokke:

    Allee, weer efkes doorbijten en dan hopelijk een project met schappelijker weer.
    Hier alles prima, maar super druk op het werk.
    Tot binnenkort !

  • 16 September 2006 - 12:45

    Bren:

    Hey Bart,

    blij om nog eens iets te horen van jou en ik kan me een betje voorstellen hoe het daar in abu dabi moet zijn, wij hebben daar een tussenlanding gemaakt op weg naar thailand en het was effe om dood te gaan als we uit het vliegtuig stapten.dat was maar voor effe, wat moet het zijn om daar in te leven en te werken.hou je goed!

  • 16 September 2006 - 13:02

    Jos:

    he Bart, weer terug in het land der werkenden! En dan alweer in het mooie Midden Oosten. Wat een mazzel heb jij toch! Ik dobber rond met de Oranje ergens in de Barents zee, en we hebben de eerste sneeuw al gehad! Misschien was dit oord beter voor jou! Voor de rest is het niet veel. Komende Dinsdag ga ik op verlof, en dan zien we wel weer! Doe je best daar in Abu Dhabi!

    Groeten vanuit 69 Noord, 58 Oost!
    Jos

  • 17 September 2006 - 14:46

    Bas Van Hattem:

    Hey Bart!!

    Alles goed hier in Bahrain. Het werk is inderdaad al weer aardig veranderd de afgelopen maanden! Kom je binnenkort nog eens langs voor een barbecue???

    Lijkt me gezellig. Je zit nu toch weer in de buurt.

    Groeten namens Mandy, Gijs en Jesse...
    Bas

  • 17 September 2006 - 20:19

    Marian Bryssinck:

    Dag Bart, lang geleden... Maar ik lees stiekem al een tijdje jouw ervaringen en dus volg ik je leven een beetje. Voor mij is 't een poort op de wereld, want met intussen 2 kinderen is mijn wereld nogal beperkt. Maar ook zonder letterlijke reizen heb ik mijn zoektocht, en ik leer hoe langer hoe meer voelend te leven, een hele verbetering.
    Moed met die hitte, en nog vele intense ervaringen gewenst!
    Liefs,
    Marian

  • 18 September 2006 - 13:54

    Heidi:

    Ha Bart,

    En jij vond Lloret al warm!??!?! Deze keer niet zo eigenwijs doen en ook overdag wat drinken! (liefst paar pinten!)

    We zijn alweer aan t kijken voor januari, weekendski.... Tweede of derde weekend januari, dan weet je t alvast!

    Groeten vanuit Breda.
    Thomas en Heidi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 149093

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: