Saoedi-Arabie - Verslag 4 - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Saoedi-Arabie - Verslag 4 - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Saoedi-Arabie - Verslag 4

02 Januari 2007 | Saudi Arabië, Riyad

Hey Westerlingen,

Hier weer bericht uit het Midden-Oosten.
De afgelopen dagen is het nog vrij slecht weer geweest, gelukkig is het nu wel wat gebeterd. Dus liggen we sinds vandaag ook weer op ankers.
En voor de volgende dagen ziet het er naar uit dat het nog een stuk zal beteren, tot het de 6e weer vlak als een spiegel zal zijn.
Sinds gisteren hebben we het ponton met de kraan ook weer op zijn plaats gelegd.
Dus zijn ze vandaag weer beginnen baggeren.
Toch wel leuk voor iedereen dat er weer gewerkt wordt.

Met Nieuwjaar zelf, is er hier heel weinig speciaals gebeurd.
De meesten lagen gewoon om 22.00 al op bed.
Ik ben gewoon wat op mijn kantoortje boven bezig gebleven, en toen ik om 23.58 naar beneden ging, waren daar enkel de 2 mannen van de nachtshift nog aanwezig, en de chief-engineer. Dus na die dan maar een Gelukkig Nieuwjaar toegewenst te hebben, ben ik ook maar gaan slapen.

Het is hier de afgelopen 4 dagen wel ontzettend koud geweest, tot slechts 3 graden ’s nachts. Als je dan weet dat we midden op zee zitten, met veel, koude wind, dan kan je je wel voorstellen dat het best koud was. Dan moet je nog weten dat de woonboot helemaal niet geïsoleerd is. Best wel koud dus.
Dus ’s nachts best slapen met 3 dekens. En op kantoor was het ook niet echt leuk. De hele tijd stilzitten, en proberen met je verkleumde handen je muis te bedienen.

Ik heb vandaag vernomen dat ik waarschijnlijk rond de 14e januari doorreis naar Qatar, aangezien mijn visum voor Saoedi dan verlopen is. Het grote probleem is dat mijn paspoort slechts geldig is tot 2 juli. En voor de meeste landen moet je paspoort 6 maanden geldig zijn, dus afwachten of ze me een visum geven voor Qatar. Daar zijn ze nu mee bezig, dus over een dag of 3 hoop ik meer te weten.
Daar moet er weer een trench gemaakt worden.
Zien we wel hoe lang ik daar zal zitten.

We hebben via satelliet even een internet-verbinding aan boord, dus kan ik dit verslagje on-line zetten. We hebben ook al wat foto’s genomen, maar dat zal voor een ander verslag zijn.