Saoedi-Arabie - Verslag 3 - Reisverslag uit Al Khafjī, Saudi Arabië van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Saoedi-Arabie - Verslag 3 - Reisverslag uit Al Khafjī, Saudi Arabië van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Saoedi-Arabie - Verslag 3

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Bart

18 September 2007 | Saudi Arabië, Al Khafjī

Hey iedereen,

Ondertussen ben ik weer meer dan een week terug uit Bahrein.
En zijn we nog niets opgeschoten.
Onze survey-boot, en een sleepboot liggen hier al wel voor de kust te wachten.
Maar ik kan nog steeds niet beginnen werken.
Ik heb enkel een pasje om de haven binnen te mogen.
Nu heb ik nog een pasje nodig voor mijn pick-up, een pasje om zelf OffShore te mogen, een pasje om mijn lap-top te mogen meenemen, een toestemming om mijn getijdezender te mogen installeren, en toestemming om mijn spullen die zich op het schip bevinden aan de wal te mogen brengen, en nog een toelating om op het strand te mogen.
Het probleem is dat hiervoor verschillende instanties verantwoordelijk zijn.
En ondertussen is de Ramadan hier begonnen, dus wordt er nog minder gewerkt als anders. Dus elke dag denken we wel dat het in orde gaat komen, helaas zonder succes!
Over een kleine week wordt de rest van ons equipement hier verwacht.
Een cutter-zuiger (Een groot baggerschip, met vanvoor een grote boorkop), een backhoe-dredger (Een groot ponton, met een kraan er op), een accommodatie-schip, nog wat sleepboten, en pontons.
Dus hopelijk is daartegen alles in orde.
En dan wordt de vraag, of het daarna, de volgende keer vlotter zal gaan.
Want over 3 dagen komt er al een extra surveyor naar hier, en de 28e komt mijn vervanger. En dan moeten zij natuurlijk ook de juiste pasjes, en toelatingen hebben. Dat wordt bang afwachten.

Ondertussen zit ik hier eigenlijk weinig nuttigs te doen.
Wat er ook voor zorgt dat de tijd vrij traag vooruit gaat.
Regelmatig spookt het liedje “Time goes by, so slowly…” van Madonna door mijn hoofd.
Dus hou ik me wat bezig op internet, met Google Earth, en Google Sky.
En ondertussen ook naarstig aan het zoeken naar een huisje om te kopen.
En na enkele weken niets doen, wordt je echt wel een beetje afgestompt. En als je dan eens iets kleins te doen hebt, heb je zelfs daar niet echt zin meer in.
Dus laten we hopen dat alles snel in orde komt, en dat we weer met volle energie aan de slag kunnen, en gevulde dagen krijgen.
Des te sneller zullen mijn laatste 2 weken hier voorbij gaan.

De afgelopen week begon de temperatuur eindelijk wat te dalen, en werd het overdag nog slechts vooraan de 40, en ’s nachts voor aan de 30.
Maar vandaag is de warmte weer losgebarsten.
Daarnet even een test gedaan, om 15.00 was het 42 a 43 graden in de schaduw.
De thermometer even in de zon gelegd, en op minder dan 5 minuten zat hij al boven de 50 (Wat het maximum was van de thermometer), dus hebben we hem er voor alle veiligheid maar uitgehaald.
Dus zal in de zon wel een pak boven de 50 geweest zijn. Gelukkig valt de luchtvochtigheid overdag wel mee, tussen de 40 en 50%, maar ’s avonds wordt dat meestal wel wat meer, tussen 60 en 70%! (wat wel nog steeds beter is dan boven de 90 vorig jaar in Abu Dhabi)

Verder hadden we hier in het begin een super-slechte kok, die er voor gezorgd heeft dat ik toch al wel wat ben afgevallen.
Maar de afgelopen dagen begonnen zijn “kook-kunsten” toch op iets eetbaars te gaan lijken.
Tot vandaag bleek dat we een nieuwe kok hebben gekregen, want die andere zijn visum was verlopen. We weten nog niet of die andere nog terugkomt.
Afwachten, en hopen “Inch Allah” !!
Heb dus deze namiddag al serieus wat problemen gehad met mijn darmen, en ook Carl (Uitvoerder) had er last van…
Zo zullen de kilo’s er natuurlijk wel afvliegen !!!

Ik verwacht dat mijn volgende verslag helemaal op het einde van mijn verblijf hier zal zijn, of anders als ik net thuis ben.

Groetjes, vanuit onze hete zandbak…

Ikke

  • 27 December 2007 - 05:01

    Marcel:

    vraagje, hoe kan ik bij jullie solliciteren als kok, heb begrepen dat jullie daar ook kok nodig hebben,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Saudi Arabië, Al Khafjī

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 148848

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: