Mexico - Verslag 1 - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Mexico - Verslag 1 - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Mexico - Verslag 1

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Bart

15 Juli 2008 | Mexico, Oaxaca

Geachte allemaal,

Hier zijn we dan met ons 1e verslagje vanuit Mexico.

FF kort samenvatten, vr diegenen die het nog niet wisten.
Ik heb half mei mijn ontslag ingediend bij Boskalis, en ben nu op mijn gemakje wat aan het

rondkijken vr een nieuwe job.
En er zijn enkele mogelijkheden, maar nog niets definitiefs.

Ondertussen ben ik samen met Liesbeth vertrokken naar het Zuiden van Mexico, en Guatemala.
(En misschien 1 stad in Honduras)

Voor diegenen die voor de 1e keer hier op deze site ons avontuur komen volgen, je kan je

ergens rechts op deze pagina inschrijven op de gratis mailinglist.
Dan krijg je een mailtje op het moment dat er een nieuw verslag verschijnt.
Dan hoef je hier niet elke dag te komen kijken.

We zijn vertrokken op zaterdag 12 juli, vanuit Zaventem naar Washington.
En buiten alle verwachtingen vielen de douane-formaliteiten daar ontzettend goed mee.
Even wat rondgekeken op de luchthaven in afwachting van onze aansluiting naar Mexico-City.
En slecht nieuws David, je kon hier op de luchthaven absoluut geen I-Phones kopen, er werd

daar niets van Apple verkocht.

Toen we dan terug aan de gate kwamen, kregen we te horen dat onze vlucht zo'n 4,5 uur

vertraging had. Onze piloten moesten van Jacksonville komen, en hun vlucht naar Washington

was gecancelled.

Met als gevolg dat we dus pas om 1.00 's nachts zijn aangekomen in Mexico-City.
Toen konden we vanuit de lucht al zien wat een gigantische stad dit is.

Direct een taxi genomen naar het centrum.
Daar wilden we zo 's nachts niet al te lang zoeken naar geschikte accommodatie, dus

uiteindelijk in een veel duurder hotel gaan slapen dan gebudgetteerd was.

uiteindelijk maar gaan slapen in een duurder hotel dan gebudgetteerd was.
Maar beter dat, dan 's nachts met al onze bagage rond te dwalen in Mexico-City.
De volgende dag 1 van de hotelletjes gevonden die we oorspronkelijk aan het zoeken

waren... juist aan de overkant van de straat.

Mexico-City is 1 van de grootste steden ter wereld, met ongeveer 20 miljoen inwoners, en

ze ligt op een hoogte van 2240 meter.
Mexico-stad is gebouwd in het Dal van Mexico. Het Dal van Mexico wordt aan alle kanten

omgeven door vulkanen (waaronder de Popocatépetl). Dit heeft als gevolg dat

luchtvervuiling, zoals smog blijft hangen. Er wordt wel eens gezegd dat een dag lucht

inademen in Mexico-stad gelijkstaat aan een pak sigaretten roken.
Doorgaans kan men vanwege de smog geen van de omliggende vulkanen zien liggen.

De 1e dag in Mexico-Stad, hebben we de stad zelf wat bezocht, en het befaamde

Antropologisch museum.
Het Zócalo is het op twee na grootste plein ter wereld. En op dit plein wordt elke dag om

18.00 een reusachtig grote Mexicaanse vlag (25 bij 14,3 meter), met veel militair vertoon

neergehaald.
Indrukwekkend om eens te zien.

De 2e dag (14 Juli), was het mijn verjaardag.
Allemaal alvast bedankt voor de sms-jes.
(Ik heb mijn gsm hier bij, maar zet hem niet constant aan. En weet ook nog niet of hij in

Guatemala ook zal werken.)
Op deze dag hebben we Teotihuacan bezocht, een uurtje ten Noorden van Mexico-Stad.
De stad heeft van ongeveer 150 voor Chr tot 700 na Chr bestaan en had op haar hoogtepunt

zo'n 200.000 inwoners.
Hier bevindt zich o.a. de tempel van de zon, die 1 van de hoogste tempels op het Meso-

Americaanse continent is. Met 63 meter hoog, is hij 1 metertje hoger dan Tempel IV in

Tikal (Guatemala).

Na het bezoek aan deze site, hebben we dan een bus genomen naar Oaxaca.
Daar onze intrek genomen in een super-leuk hotelletje.
(Als iemand geïnteresseerd zou zijn, in een gedetailleerd verslag, met slaapplaatsen, en

vervoer, en dergelijke meer, moet je achteraf maar iets laten weten. We houden alles zo

nauwgezet mogelijk bij.)
Vanmorgen dan de site van Monte Alban bezocht.
Monte Albán was de hoofdstad van de cultuur van de Zapoteken.
De stad werd in ongeveer 600 voor Christus voor het eerst bewoond, maar begon na 500

v.Chr. echt te groeien. Op haar hoogtepunt, 500-750 na Chr. was het een stad van naar

schatting zo'n 30.000 inwoners.
Monte Albán is de naam die de Spanjaarden gaven aan de geïsoleerde, steile berg waarop de

stad stond.

Van hieruit nemen we vanavond de nachtbus naar San Cristobal de las Casas.

Ik probeer strakjes ook nog wat foto's bij het verslag te zetten, maar weet niet of dat

gemakkelijk zal gaan, met deze computers.

Alvast zonnige groetjes, (Hoewel er net een tropische regenbui is gepasserd)

Bart & Liesbeth

  • 16 Juli 2008 - 08:52

    Karen:

    Mexico!! Niet slecht!!
    Veel veel veel plezier!!!
    En nog nen hipperdepipperdepip hoeraaaaaaaa!!!

    Besos,

    Karen

  • 16 Juli 2008 - 09:30

    Sander :

    Hallo Bart,

    Via een google zoekactie kwam ik per ongeluk op jouw bericht terecht. Bij toeval zie ik dat je net je baan hebt opgezegd bij Boskalis en aan het zoeken bent naar een nieuwe job. Ikzelf ben Personell Advisor bij van Oord en onder andere verantwoordelijk voor het Survey department. Ik zou graag met je willen kijken of wij jou wellicht een leuke nieuwe functie kunnen bieden. Mocht je interesse hebben, neem dan even contact op met mij: ssg@vanoord.com, 0031104478876. Vriendelijke groet en veel plezier op je reis!

    Sander Spanenburg

  • 16 Juli 2008 - 17:45

    Jarige Job:

    Ha die Bart, nog proficiat!! Je zit op een goeie plek om het te vieren! Alhoewel ik lees niets van een biertje of een borrel?!?! Is het een limonaatje geworden? Goed te lezen dat je zoals vanouds alles gedetailleerd en feitelijk bij houdt. Zo weet ik dat je nog nie veel veranderd bent. Have fun! groeten Heidi & Thomas

  • 17 Juli 2008 - 10:51

    Nicole En Koen:

    Hallo Bart en Liesbeth,

    leuk om van hieruit jullie trip een beetje te kunnen volgen. Geniet er nog van en als jullie en wij terug zijn van vakantie bouwen we nog een verjaardagfeestje! Proficiat Bart!

    dikke kus van ons en wees nog voorzichtig,
    Koen en Nicole
    (tante Ann is gevallen in de alpen en heeft een peesscheur in de schouder, 't is pijnlijk...)

  • 18 Juli 2008 - 22:06

    Bompa:

    een late gelukkige vgerjaardag .fijn van j
    ullie iets te vernemen.ik mis mijn eter 's middags.groetjes

  • 20 Juli 2008 - 16:53

    Jos:

    Hallo Bart,

    Ik zou willen dat ik ook in Mexico zat, maar mij sturen ze naar Abu Dhabi (net als bijna iedereen!).
    Ik hoop dat je een prettige vakantie hebt, en veel succes met het zoeken naar een nieuwe baan!

    Jos

    Ps: Bij van Oord sturen ze je ook naar het Midden Oosten! Niet doen dus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Oaxaca

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 148920

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: