Halifax - Verslag 1 - Reisverslag uit Halifax, Canada van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Halifax - Verslag 1 - Reisverslag uit Halifax, Canada van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Halifax - Verslag 1

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Bart

19 Maart 2009 | Canada, Halifax

Hello everybody,

Zo, na een super-lange afwezigheid zijn we hier weer met nog eens een verslagje.
Voor diegenen die het nog niet weten, sinds half januari ben ik in dienst bij All Seas.
Dit is een bedrijf dat officieel Zwitsers is, en olie - & Gas-pijpleidingen legt, overal ter wereld.
Ik ga hier weer aan de slag als Hydrografisch Surveyor.
Met een normaal werkschema van 5 weken werken, en dan 5 weken thuis.
Maar dit is wel een beetje variabel.

Op dit ogenblik ben ik net enkele dagen aangekomen in Halifax, Nova Scotia aan de Oost-kust van Canada. Zit hier aan boord van de Manta III, een 85 meter lange survey-boot, waar ik een cabine deel met mijn back-to-back.
Hij werkt van 00.00 tot 12.00, en ik van 12.00 tot 00.00.
Het was de bedoeling van All Seas om mij eerst enkele trips te laten maken op verschillende schepen, om zo het werk te leren. Maar nu blijkt dat ik direct volwaardig zal moeten meedraaien. Maar voorlopig kunnen we nog niet uitvaren, wegens enkele technische mankementen.
Zoals o.a. onze satteliet die niet meer werkt, waardoor we niet kunnen mailen aan boord.
Dus op dit ogenblik zit ik dit verslagje te typen in het Zeemanshuis van de haven.

We moeten hier een inpeiling doen van de bodem voor een 22-inch-gaspijpleiding van 172 Km lang.
Op zich een werkje dat misschien op 2 weken gedaan kan zijn.
Maar onze 1e vertraging hebben we dus nu al beet. En het weer hier, kan ook nog een spelbreker worden de komende dagen. Onze klant hier is Encana, en op hun website kan je ook wat meer info vinden. www.encana.com , dan klik je op OPerations, en op Canada, dan ga je naar het project "Deep Panuke" . (Niet dat er zo veel info op de website staat)

Ons team aan boord valt voorlopig zeer goed mee.
Al is het natuurlijk wel een beetje wennen aan de Offshore-wereld, die op sommige vlakken toch aardig verschilt van de bagger-wereld.
Jammer genoeg is er aan boord geen echte ontspanningsruimte of fitness-zaal.
En eten we 2 keer per dag warm. Dus het zal weer aardig opletten worden, of we komen weer een hoop kilo's aan. Er zijn wel enkele fitness-toestellen die we buiten kunnen opstellen, maar daar is het niet echt het weer naar.
Komende nacht wordt het waarschijnlijk weer -7 graden.

Hopelijk hebben we snel weer internet aan boord, en kan ik regelmatig wat contact houden.
Afwachten maar.

Groetjes, en tot een volgende.
Je kan voorlopig wel nog sms-jes sturen, zo lang we in de haven liggen.

Ikke

  • 22 Maart 2009 - 17:07

    Bren:

    hey bart,

    das overal tzelfde zeker ...vertragingen, technische defecten,..volgende keer misschien een iets warmere bestemming?groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Halifax

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 148895

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: