Halifax (Offshore) - Verslag 2 - Reisverslag uit Halifax, Canada van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Halifax (Offshore) - Verslag 2 - Reisverslag uit Halifax, Canada van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Halifax (Offshore) - Verslag 2

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Bart

30 Maart 2009 | Canada, Halifax

Hoi Hoi Hoi,

Het heeft weer een tijdje geduurd, maar hier zijn we weer.
Jammer genoeg hebben we nog steeds geen internet aan boord.
Problemen met de satelliet, die opnieuw moet ingesteld worden met nieuwe frequenties voor Canada.
En dat blijkt niet zo simpel te zijn. Dus onze enige communicatie-mogelijkheden zijn de satelliet-telefoon, en de staelliet-fax (Al werkt die ook niet 100%)
(En ja, dat is een andere satelliet dan die voor het internet)
Maar wegens alweer wat slecht weer, zijn we even een klein haventje moeten binnengaan, en daar kan ik nu even snel dit verslag online zetten.
Blijkbaar ligt dit haventje, jammer genoeg wel zo’n 5 kilometer van het stadje, en stormt het hier vrij hard.
Gelukkig werkt blijkbaar onze satelliet weer even, natuurlijk weten we niet voor hoe lang.
Dus even snel dit verslagje versturen.
Ik ben anders wel te bereiken via satelliet-fax: +870.337.173.110
Of Satelliet-telefoon: (Tussen 17.00 en 5.00 Belgische tijd): +870.337.173.111

Even een dikke week teruggaan in de tijd…
Vorige week hebben we 2 sneeuw-stormen gehad.
Daarom zijn we 2 dagen moeten gaan schuilen in een baai.
Best wel heftige stormen, met zeer veel wind, en bar-koud.
Heb dan ook even met mijn baas een sneeuwman gemaakt, en die voor 1 van de camera’s van de ROV gezet. Best wel een grappig zicht.
Een groot stuk van die baai was nog dichtgevroren. (Hopelijk kan ik snel foto’s bij het verslag zetten)
Het zee-water is hier regelmatig rond de -1 graden.
(Aangezien zee-water niet bevriest bij 0 graden, kan dit.)

Buiten 1 dolfijn heb ik nog niet zo veel dieren gezien, maar anderen aan boord, hebben al enkele walvissen kunnen zien.
Verder gaat het leven aan boord zijn gangetje…
Werken van 12.00 tot 24.00, even wat lezen, of een stukje film zien, en slapen.
(Nu het bij jullie zomer-uur is, is het bij jullie 5 uur later)

Het is nog even koffiedik kijken wanneer ik hier juist gedaan heb, maar het ziet er naar uit dat we rond de 14e april klaar moeten zijn. (Natuurlijk afhankelijk van het aantal weer-verletdagen)
En dan kom ik hopelijk weer een maandje naar huis.
Al bestaat er nog een kans, dat ik de oversteek mee doe van Canada naar Aberdeen (Schotland), waar het schip dan weer wordt klaargemaakt voor het volgende project, in Noorwegen.
En die oversteek duurt een dag of 10 a 12, dus dan zou ik pas eind april thuis zijn.
We zien wel…

Hopelijk is het internet snel volledig gemaakt, en kan ik wat meer in contact blijven met iedereen.

Groetjes, en hopelijk tot snel.

Ikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Halifax

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 148865

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: