Thailand - Verslag 4 - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Thailand - Verslag 4 - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Thailand - Verslag 4

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

11 November 2002 | Thailand, Sukhothai

OK hopelijk 3e keer goede keer.Had net alles ingetypt toen ik alles kwijt speelde door iets stoms te doen.Wilde dan opnieuw beginnen, maar die computer vond de site niet meer, gelukkig had ik de 2e keer nog maar 3 zinnen geschreven.Hopelijk lukt het nu wel, anders zal het voor een andere keer zijn.
Ben dus gisteren-morgen samen met Gert-Jan naar het Noordelijk bus-station geweest om eens te kijken voor mijn bus-ticket naar Sukhothai.Daarna nog een uurtje of 2 naar de werkelijk imposante weekend-market geweest.Daar bleek afbieden minder gemakkelijk dan in de binnenstad, dus hebben we uiteindelijk niets gekocht, want dan is de fun die we ondertussen hadden met afbieden er snel af.
Dan afscheid genomen van Gert-Jan, hij gaat met mensen vanuit zijn guest-house naar een eiland ten zuiden van Bangkok:Ko Chang, en van daaruit proberen ze een onbewoond eiland te vinden om 1.5 week te gaan overleven.Ze hebben enkel wat rijst, en veel water mee.Bij deze nogmaal succes met jullie avontuur.
Ik heb dan mijn bus genomen.Op die bus zaten enkel Thai,geen enkele toerist, wat op zich wel leuk lijkt, maar de gewone Thai, die niets met toerisme te maken heeft, spreekt totaal geen Engels.Dus kon ik met niemand een conversatie aangaan.En aangezien de bus-chauffeur nooit iets zei als we aan een halte kwamen, en alle tekens onderweg enkel in Thais waren (wat echt niet te lezen valt) maakte ik me toch wat zorgen of ik niet te ver zou rijden.
Onderweg had ik dus veel te veel tijd om na te denken.En dan begon ik me toch wat af te vragen of zo'n lange reis alleen doen wel echt iets voor mij is.Hiervoor heb ik slechts 2 korte reizen gedaan van 3 weken in Ijsland, en Turkije, maar daar kon ik ten minste met de plaatselijke bevolking communiceren.
Misschien betert dit wel als ik in Chiang Mai een meerdaagse trekking ga doen, met waarschijnlijk enkel toeristen.
En natuurlijk mis ik mijn Stephanietje erg hard, en dat maakt het er allemaal niet gemakkelijker op. Dus zat echt wel even met een knoop in mijnen buik, en is nu nog niet volledig weg.

Maar, om verder te gaan, ik ben dus wel op tijd afgestapt, en heb dan een brommer-taxi genomen naar een gezellig guest-house, nog even iets gaan eten op de zeer beperkte night-market, en dan gaan slapen.
Volgende morgen een Sawngthaew (Een soort truck met 2 rijen banken) genomen naar Old Sukhothai, onderweg nog een Duits koppel leren kennen die ik nu al de ganse dag overal tegenkom. En ginder dan een fiets gehuurd.De ganse voormiddag daar rondgereden onder een blakende zon, en diegenen die me een beetje kennen, weten dat ik meestal veel te laat mijn zonnemelk boven haal, dus ben ik vrij hard verbrand, dat belooft voor vannacht.
De volgende dagen zal ik het wel gesnapt hebben.
De oude stad was zeker wel de moeite waard.
Deze namiddag dan even de tijd genomen om mijn dagboek bij te werken.En nog even met Coen gebeld (Die kameraad uit Chiang Mai), en morgen zal hij meer weten wanneer hij weer thuis is, hij zit nu in het zuiden.
En dan alles komen doormailen.
Morgen naar Si Satchanalai, en daarna verder door naar Chiang Mai.
Dat was het dan alweer, tot de volgende keer maar weer.

Groetjes

Ikke

PS:Mich bedankt om me op de hoogte te houden van de volley.(Maar volgende keer liever goed nieuws.)
PS:Al de rest ook alvast bedankt voor de reacties.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Sukhothai

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 148875

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: