Interludium Mei '06 - Portugal - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Interludium Mei '06 - Portugal - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Interludium Mei '06 - Portugal

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

01 Juni 2006 | Portugal, Lissabon

Dag allemaal,

Weer superlang geleden hè, dat ik jullie bestookt heb met een hoop verslagen van mijn avonturen.
Maar hier zijn we er dan toch weer mee.
In dit interludium (de periode van vrede, tussen 2 van mijn “oorlogen”), zal ik jullie dus even vertellen wat ik zoal gedaan heb de afgelopen maand.

Ik ben dus op vrijdag-ochtend 28 april thuis gekomen.
En de volgende dag was het direct de doop van mijn petekind.
Een heel mooie mis, en heel veel geluk gehad met het mooie weer.
Dus iedereen weer heel tevreden.
Dan enkele dagen rustig aan gedaan, en vooral bezig geweest om mijn lening definitief in orde te brengen voor de aankoop van mijn appartementen.
Donderdag dan de akte gaan tekenen bij de notaris, en ’s avonds met een bende vrienden weer een verlengd weekendje gaan zeilen.
Ook weer een supergezellig uitstapje.
Zondagavond thuis gekomen, en direct al mijn pakken uitgeladen, en direct terug ingeladen om de volgende ochtend voor 5 dagen naar Portugal te gaan.

Het was de bedoeling om eerst bij een vriendin van mij (Teresa, en haar man, en dochtertje) te logeren in Lissabon, en daar de stad te bezichtigen, en dan 2 dagen bij een ex-vriendin van mij (Susana) te gaan logeren in Porto, om dan vrijdag weer huiswaarts te keren.
Om dan maandag gelijk weer te gaan werken.
Maar na een namiddagje Sintra te hebben bezocht (een Middeleeuwse stad enkele kilometers buiten Lissabon), begon mijn linker-elleboog een klein beetje zeer te doen. Na enkele uren was mijn hele arm al serieus opgezwollen, en rood.
’s Nachts ook bijna niets geslapen van de zeer. De volgende morgen zag het er allemaal nog veel erger uit, dus ben ik maar gelijk naar het ziekenhuis gegaan.
Na enkele uren wachten, en van wachtkamer naar wachtkamer verhuisd te zijn, kreeg ik te horen dat ze niet echt wisten wat het was, of hoe het kwam.
Misschien een huid-infectie,…
Antibiotica voorgeschreven gekregen, en nog wat andere pilletjes.
Maar toen ik daar buiten kwam, was ik zo zwak, en voelde me zo slecht, dat ik gewoon op het gras vlak voor het hoofdgebouw even ben gaan slapen.
Ik had ook koorts, en kloppende hoofdpijn.
Na enkele uurtjes de metro genomen richting Teresa’s huis.
Daar eerst naar de apotheker geweest, om in een park vlak bij hun huis nog wat te gaan verder slapen.
En dat was dan mijn bezoekje aan Lissabon.
De volgende morgen ben ik dan samen met Susana (Die zelf ook enkele dagen in Lissabon zat), naar Porto gereden.
Wij hebben elkaar de afgelopen 9 jaar niet meer gezien, en ook amper nog contact gehad.
Dus de hele auto-rit hebben we honderd-uit bijgepraat.
Was op zich al een goed begin, na zo veel jaren.
Dan zijn we eerst alle spullen bij haar thuis gaan zetten, en daarna iets gaan eten in het centrum.
Daarna moest zij nog even wat gaan werken, en ben ik de stad in getrokken.
’s Avonds zijn we iets kleins gaan eten, en even iets gaan drinken met vrienden van haar. Maar aangezien ik me nog steeds niet zo goed voelde, heb ik het natuurlijk niet al te laat gemaakt.
De volgende dag verder de stad gaan verkennen, met onder andere een bezoekje aan 1 van de vele Porto-wijn-kelders.
’s Middags met Susana en enkele collega’s van haar gaan lunchen.
’s Avonds zijn we gewoon bij haar thuis gebleven, aangezien ik zeer vroeg op moest staan, voor een lange rit naar Lissabon, om mijn vliegtuig te halen.

Dan heb ik nog ruim 2 weken in ziekteverlof thuis gezeten.
Ondertussen is die ontsteking zo goed als weg.(Mag ook wel na meer dan 4 weken antibiotica.)
Als nu zou blijken dat het toch niet volledig weggaat, gaan ze die slijmbeurs in augustus operatief verwijderen.
Verder heb ik dus gewoon thuis gezeten, en heel weinig nuttigs gedaan.

Ondertussen weet ik ook al dat ik vrijdag 2 juni moet vertrekken naar Barrow, in het Noord-Westen van Engeland.

Groetjes, en tot binnenkort.

Ikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 148913

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: