Interludium Aug '06 - Egypte - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Interludium Aug '06 - Egypte - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Interludium Aug '06 - Egypte

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

10 September 2006 | Egypte, Caïro

Hey allemaal,

Even kort verslag doen van mijn vakantie.
Ben dus begin augustus teruggekomen van Aberdeen.
Zodanig dat ik maandag zeker naar de Lokerse Feesten kon gaan voor een concert van Madness. Was echt wel de moeite om daarvoor terug te komen.
Ondertussen mij enkele dagen bezig gehouden met vanalles en nog wat.
(Op café gaan met vrienden, samen gezellige etentjes houden, afspreken met mensen die ik al lang niet meer gezien had, met de moto rijden,…)
En dan met onze Oud-Scouts-groep een weekje gaan kamperen in de Ardennen, streek van Durbuy.

Even tussendoor nog een trouw-reportage maken, met ’s avonds natuurlijk een leuk feestje. En de rest van dat weekend was het dan Maanrock, wat ook weer heel goed te genieten was.

Dan ben ik een weekje op Herfstontmoeting geweest, voor diegenen die dit niet weten, dit is een jaarlijks startweekend voor alle scouts-leiding van Vlaanderen.
Maar omdat dit jaar scouting 100 jaar bestaat hebben we dit weekend samen gehouden met de FOS (de Vlaamse Open Scouts). Maar in de week voor dat weekend ben ik dan wat gaan koken voor de showploeg. Die zoals het woord al zelf zegt, alle shows te berde brengen op HerfstOntmoeting (HO). Dus daar moeten ze de week ervoor dan nog wel hard voor repeteren.

Ondertussen werd het al eind augustus, en wilde ik nog wel proberen om er nog even op uit te trekken.
Maar eerst was er nog het fantastische optreden van Pearl Jam in het Antwerpse Sportpaleis. Echt een schitterend concert. EINDELIJK!!!

Daarna ben ik dan een weekje op Nijl-cruise geweest in Egypte.
Was de 1e keer dat ik eens een georganiseerde reis deed.
Maar het is vrij moeilijk om dit allemaal zelf te regelen, en komt dan meestal ook een pak duurder uit.
De boot viel echt heel goed mee, een 5-tal verdiepingen, een zwembad van schappelijke grootte, een 2-persoons-kajuit voor mij alleen. En de gasten die de kamers elke dag kwamen opmaken, maakten er een sport van om telkens iets speciaals te doen met je handdoeken. Dus als je terug op je kamer kwam, zat er een ventje in je bed, of een krokodil op je bed. Echt wel grappig.
Dus vanuit Luxor, stroom-opwaarts, via de sluizen van Esna naar Edfu en Kom Ombo, van daaruit verder naar Aswan. Daar bleven we dan 2 dagen liggen, en van daaruit met de bus naar Abu Simbel. En dan de hele weg terug.
Was echt de moeite, heb me zeker geamuseerd. Ook wel wat geluk gehad, hadden een heel jonge groep, denk dat de gemiddelde leeftijd ergens rond de 25 lag. Veel Walen, en Brusselaars, dus heb mijn Frans weer wat kunnen bijschaven. Ook op de Nijl zelf was het vrij rustig. Samen met ons een 4-tal andere boten. Op de terugweg kwamen we de boten tegen die op zondag waren aangekomen. (Er zijn 2 grote aankomstdagen Vrijdag en zondag. Maar het is niet elke vrijdag zo rustig hoor, eerder toeval). Bij die zondag-groep hebben we 53 cruise-schepen geteld. Net iets meer dan onze lichting.
Wat dus ook als resultaat had, dat we alle tempels zonder al te veel toeristen konden bekijken.
Was echt een aanrader.
Het merendeel van onze groep deed er nog een weekje aan de Rode Zee achteraan. (Hurghada, El Gouna, Sharm El Sheik,…)
Dus op de laatste dag vertrokken zij ’s morgens vroeg naar ginder.
Het overblijvende gedeelte kon de rest van de dag nog aan boord blijven.
Daar werden we ’s middags al verwittigd dat onze vlucht 2 uur vertraging zou hebben. Dus bleven we nog wat langer op de boot, wat altijd beter is dan 2 uur extra op de luchthaven rond te hangen.
Toen we dan uiteindelijk toch op de luchthaven aankwamen, bleek die echt helemaal leeg te zijn, enkel ons groepje van 15.
Ook de hele tarmac was leeg, stond enkel 1 vliegtuig, ergens in het midden.
Toen we aan boord gingen bleek al snel da de geplande tussenlanding in Hurghada was afgelast vanwege de vertraging. Dus hadden wij het hele vliegtuig voor ons alleen. En kwamen we ondanks de vertraging bij vertrek, een half uur vroeger dan gepland aan op Zaventem.

Direct na dit reisje nog een trouw, met bijhorend tuin-feest.
Om dan te vertrekken naar Abu Dhabi, maar dat lees je dan wel in het volgende verslag.

Ikke

• 26 September 2006 - 11:24

Tommy:

knap verslag ;).

ik had toch wel minstent een eervolle vermelding van de vlamingen in egypte verwacht :p

vond het in ieder geval leuk je te leren kennen!

grtz