V.A.E. - Verslag 2 - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Bart De Coster - WaarBenJij.nu V.A.E. - Verslag 2 - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

V.A.E. - Verslag 2

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

18 September 2006 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hey Thuisblijvers,

Hier ben ik weer.
Heb niet zo heel veel te vertellen hoor.
Ik zit nog steeds in het Staff-huis, ben alleen van kamer veranderd. Ben verhuisd van een luxueuze kamer, naar een luxueuzere kamer, met grotere badkamer en dergelijke meer. Maar soit, het belangrijkste is, dat ik nog steeds in het Staff-huis zit, en daar waarschijnlijk ook kan blijven.

Ondertussen is ook mijn internationaal rijbewijs aangekomen, en heb ik een eigen pick-up. Dat vergemakkelijkt mijn werk een hele hoop, en maakt me dus veel mobieler, hoef ik geen uren meer te wachten op transport, want daar ben ik al heel veel tijd mee verloren.
Misschien kan ik nu ook Abu Dhabi eens wat gaan verkennen. Voorlopig heb ik nog niet zo veel gezien, en weet dus ook niet echt waar ik me bevind.
Heb de luchthaven gezien, ons Hoofdkantoor, in het centrum, met vlakbij het hotel waar ik 1 nacht heb verbleven, en verder ons Staff-huis, en de site.

Ik zweet me nog steeds te pletter, echt niet meer normaal.
Beeld je even in dat je na een kwartiertje buiten rondlopen al helemaal nat in het zweet staat. Je T-shirt helemaal doorweekt (Als ik hm zou uitwringen, denk ik wel een half glaasje te kunnen vullen), als je met je ogen knippert spuit het zweet er uit, beneden in je zonnebril staat er zelfs water, met als gevolg dat als je wat beweegt (Continu dus), dat water steeds beetje van links naar rechts gaat, verder heb je ook continu een irritante zweetdruppel aan je neus hangen, die om de 2 seconden wordt ververst. Ben al wel een paar keer tot op de limiet geweest.
Is niet zo goed, als je hartkloppingen krijgt, op je benen staat te trillen, en kippenvel krijgt terwijl je buiten in de zon staat bij 42 graden.
Nochtans probeer ik echt zo veel mogelijk te drinken. Ik schat dat ik op dit moment een liter of 5 a 6 per dag drink. En voor de mensen die me kennen, weten dat dat voor mij echt superveel is. (In België kom ik wel een dag door met een halve liter).

Kennissen van mij (Enzo & Marian) wonen al een hele tijd in Qatar, aangezien Marian daar een baan had als veearts voor de paarden van 1 of andere sjeik.
Maar ondertussen heeft Marian een Interim hier in Abu Dhabi. Heb alleen voorlopig nog geen tijd gehad om contact te hebben.
Nu zijn andere vrienden van ons (Sjarel (Carl)& Katrien) eerst op bezoek in Qatar, en komen vanaf dinsdag-avond ook een weekje naar Abu Dhabi. Dus gaan we zeker een avondje samen weggaan, en als ik de kans krijg (Als de Queen op tijd terug hier is uit het droogdok), wil ik zeker proberen hen een rondleiding te geven op de Queen, wat echt de moeite zal zijn.

Jammer genoeg zal ik zelf voorlopig niet naar Oman gaan. Vanavond vertrekken er 2 projectmanagers, en Oscar (Collega-surveyor) voor 2 dagen naar ginder om alles eens te gaan bekijken. Ze logeren daar in het mooiste hotel van Oman, waar de Sjeik standaard de 2 bovenste verdiepingen voor hem heeft.
Jammer, maar helaas, misschien een volgende keer beter.

Weet nog niets over mijn termijn hier, zal het 1 van de dagen eens bespreken met de Projectmanager, als hij terug naar hier komt.

Verder dus niets speciaals te melden.
Al is het wel heel leuk om door de reacties op de site te merken, dat er toch blijkbaar een hele hoop mensen mijn avonturen volgen.
Voor diegenen die nog niet zijn ingeschreven op de mailinglist, je kan je gratis inschrijven hier rechts, en dan krijg je automatisch een mailtje, als er een nieuw verslag verschijnt. Dan hoef je niet telkens zelf de site te checken, ook als er een periode weinig of niets verschijnt.

En voor de geïnteresseerden, ik heb ook hier weer een lokaal nummer, dus als je zin hebt, kan je mij sms-en of bellen.
00971 / 50 . 661 . 34 . 84

En nog een nieuwtje; ik had me samen met mijn moeder ingeschreven voor de volgende jaargang van Peking Express.
En we waren al door de grootste selectie geraakt.
Schat dat we nog met een koppel of 70 a 100 overbleven.
Dus moesten we de dag voor ik vertrok naar Nederland gaan, om eerst een heel lange vragenlijst in te vullen, en daarna een kort gesprek te hebben.
Maar sindsdien hebben we niets meer gehoord, wat dus wil zeggen dat we er niet meer bij zijn.
Wel jammer, want dat had ik echt wel eens willen meemaken.
Maar waarschijnlijk waren wij iets te gewoon, en zochten ze grotere extremen.

Ondertussen vernomen dat ik donderdag of vrijdag, even naar Dubai rij, samen met Oscar, om even een GPS van de Queen te hqlen, en wat andere spullen bij te stellen.
Natuurlijk van de gelegenheid gebruik maken om daar even rond te kijken.
Wij hebben daar enkele projecten mee gedaan (o.a. Palm 1 :Jumeira,…)
Ondertussen zijn er al 3 palmbomen af, of in constructie, is de Globe bezig, en beginnen ze ook met de Corniche (Een soort Schier-eiland in de vorm van een Schorpioenen-staart). Ik zal wel voldoende foto’s nemen, en een selectie op de site zetten.
Ook proberen om een bezoekje te brengen aan Burj El Arab, het enige 7-sterren-hotel ter wereld.
Maar daarover meer in het volgende verslag.

Groetjes, en hopelijk tot over een 3-tal weken.

Ikke

  • 18 September 2006 - 16:43

    Jos:

    Nou moet je ons niet allemaal als thuisblijvers uitmaken he! Je zou willen dat je hier was! En als je naar de Burj Al Arab wilt.... Nou vergeet het maar, als je er niet logeert, dan kom je er niet in, of je moet 200 Dirham betalen (of zo)! Succes in ieder geval!

    Groeten, Jos

  • 21 September 2006 - 07:47

    Examencommissie:

    Bart,
    een kwaliteitscontrole in het deliberatiesysteem heeft uitgewezen dat je rapportcijfer fout was en daardoor de titel van Ing. niet kan uitgereikt worden. Gelieve u aan te melden voor een nieuw mondeling examen van stabiliteit, wegenbouw en grondmechanica. Dank u

  • 21 September 2006 - 20:37

    Ikke Zelf...:

    Hey Examencommissie...
    Sinds wanneer moet ge voor een 16 gedelibereerd worden?

  • 26 September 2006 - 11:27

    Tommy:

    en ik wou je nu net volgen in Peking Express

    spijtig :)...

    maar misschien binnenkort "Temptation Island" als begeerlijke vrijgezel?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 148859

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: