V.A.E. - Verslag 6 - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Bart De Coster - WaarBenJij.nu V.A.E. - Verslag 6 - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

V.A.E. - Verslag 6

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

13 Oktober 2006 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Dag Allemaal,

Ondertussen ben ik weer net thuis aangekomen, en doe ik even het relaas van de afgelopen dagen.

Afgelopen zondag had ik nog eens een dagje vrij.
Het begon al goed, de zaterdag-avond had ik nog wat langer doorgewerkt om alles afgewerkt te krijgen voor de volgende dag, zodanig dat ik me een gerust gemoed dagje vrij kon nemen.
Logischerwijze dan ook iets later thuis gekomen. Had ik net gedaan met eten, en even snel een douche genomen, toen we telefoon krijgen dat 1 van de Dun-lops was geklapt. Wat dus wilde zeggen dat een stuk van de drijvende leiding, waar de Queen aan koppelt om al het zand aan de wal te persen, was stuk gesprongen. Nog een klein beetje geluk dat het helemaal op het einde van de pomp-beurt was gebeurd.
Dus konden we weer naar site rijden, samen met de 2 uitvoerders voor de Queen, Maarten & Ian.
Na daar enkele uurtjes gesupervised te hebben, kon ik echt nog weinig uitvoeren, en ben ik maar wat gaan slapen.
’s Morgens om 7.30 werd ik wakker gebeld door de projectmanager die was vergeten dat ik een dagje vrij had. Dus ben ik iets later dan maar opgestaan.
In de voormiddag ben ik dan een werf gaan bezoeken van de 2e grootste moskee ter wereld. (De grootste zou in Marokko staan)
Normaal kan je daar niet gewoon binnen raken, maar blijkbaar werd de bouw geleidt door Besix, wat een groot Belgisch bouwbedrijf is. Dus kreeg ik een rondleiding van de werfleider uit Hasselt!
Echt impressionant, en weer grenzend aan het ongelooflijke.
Er wordt in totaal 100.000 wit marmer gebruikt vanuit Griekenland.
Ze zijn nu al 10 jaar bezig aan de bouw, en het zal nog een jaartje duren.

In de namiddag kreeg ik dan een telefoontje dat de getijdezender was uitgevallen. Dus kon ik weer enkele uurtjes naar site.
Bleek dat de batterijen leeg waren. Gelukkig wilde Ian wel even zorgen voor de vervanging, dan kon ik nog wat genieten van de rest van de dag.
Ben ik maar gewoon thuis een filmpje gaan kijken, en wat zitten chatten.

Verder ging alles op site zijn gewone gangetje.
Kwam Maandag-nacht mijn vervanger al aan.
Dus heb ik Simon 3 dagen kunnen inleiden in het project, wat meer dan voldoende was.
Ondertussen is de kans weer wat kleiner geworden dat ik nog moet terugkomen naar dit project.
Dus laten we hopen dat we eens een iets leukere bestemming krijgen.
Ik hou jullie op de hoogte, alsmede ook van het resultaat van de contractbespreking!
Nu even een 10-tal daagjes genieten van mijn vakantie.

Ikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 148869

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: