Saoedi-Arabie - Verslag 5 - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Saoedi-Arabie - Verslag 5 - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Saoedi-Arabie - Verslag 5

15 Januari 2007 | Saudi Arabië, Riyad

Hoi allemaal,

Ondertussen zijn we weer een weekje verder. (Vandaag Di 9 Januari)
Hebben wisselvallig weer gehad.
Enkele dagen geleden is de Rocky hier op site aangekomen, dat is een Back-Hoe, en ik denk 1 van de grotere die er zijn.
Een Back-Hoe is eigenlijk een grote kraan die al dan niet vast op een ponton staat, en van daaruit dus het diepere gedeelte van ons kanaal gaat uitbaggeren.
Aangezien hij eigendom is van onze Zweedse dochtermaatschappij (Boskalis Zweden), zit er een bijna volledige Zweedse bemanning aan boord.

Ondertussen de bevestiging gekregen dat als alles volgens plan verloopt ik de 14e naar Qatar vertrek. En Jos, de surveyor die ik hier heb afgelost, komt donderdag weer deze kant op.

We zijn nu zaterdag de 13e, en heb net vernomen, dat ik morgen helemaal niet naar Qatar ga. Ik blijf voorlopig gewoon op dit project. Ze gaan morgen gewoon mijn visum verlengen. Ben benieuwd of dat inderdaad zo “gewoon even verlengen” zal worden.
Mij maakt het op zich niet echt uit, of ik nu hier zit of in Qatar.
Ik hoop dan eind januari even naar huis te kunnen komen, en dan zit de kans er dik in, dat ik daarna direct naar Qatar ga.
Maar tegen de tijd dat het zo ver is, kan dat plan natuurlijk nog een keer of 5 veranderen.
We zien wel.

En inderdaad, we zijn nu een dag later, en de plannen zijn weer helemaal omgegooid.
Ik vertrek deze middag met de auto naar ons kamp in de buurt van Dammam, Jubail.
Vandaar rij ik morgen dan naar Bahrein, om van daaruit door te vliegen naar Qatar. Normaal gezien kan ik in Jubail op het internet, dus dan zet ik dit laatste verslag vanuit Saoedi even online, met enkele foto’s, als de verbinding het toelaat. Of anders van Bahrein.
En dan zal het volgende verslag wel vanuit Qatar komen, als de plannen niet veranderen.

Eerst nog even afwachten of ik met mijn paspoort Bahrein wel in mag, en daarna in Qatar binnen mag.

Tot zo ver de avonturen in Al Khafji.