Qatar - Verslag 2 - Reisverslag uit Doha, Qatar van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Qatar - Verslag 2 - Reisverslag uit Doha, Qatar van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Qatar - Verslag 2

Door: Bart De Coster

Blijf op de hoogte en volg Bart

07 Februari 2007 | Qatar, Doha

Hey Kou-kleumen,

Zie hier het 2e verslagje vanuit Qatar.
Ondertussen beginnen er een hoop zaken een beetje in zijn plooi te vallen.
We hebben nog steeds geen internet in het kamp, en dat kan nog wel een maand duren. Maar we hebben internet op kantoor, dus dat is niet echt een ramp om nog een maandje te moeten wachten.
Heb sinds enkele dagen mijn foto-toestel al hier, moet alleen nog een permit regelen, om foto’s te mogen trekken.
Ge moet hier voor alles een permit hebben, niet normaal.

En we hebben de indruk dat ze ons op het project een beetje aan het tegenwerken zijn, naar onze indruk omdat ze zelf hun dead-line niet halen.
De relaties op het werk zijn ook niet helemaal normaal.
De klant vraagt aan ons hoe het Off-shore-gedeelte in zijn werk gaat, terwijl hij dat eigenlijk aan ons hoort te vertellen.
Wij regelen voor de mensen van de hoofdaannemer logement, en vervoer.
En dan durven ze nog te vragen of wij ook hun gate-passen kunnen regelen.
Nooit meegemaakt…. En je maakt elke dag weer wat nieuws mee.
Zo moeten wij elke dag onze work-permit laten ondertekenen om ze ’s morgens te openen, en ’s avonds weer te sluiten.
En toen dat vanmorgen moest gebeuren bleken de managers van de klant, en van de hoofdaannemer opeens geen vervoer te hebben. Tot wij voorstelden om hun vervoersprobleem op te lossen, dan was het opeens een half uurtje later allemaal geregeld.

Ik heb sinds gisteren ook al mijn gate-passen gekregen, dus kan ik vanaf nu ook het kamp verlaten.
Zo ga ik vanavond met de surveyors van de JV (Joint-Venture), uit eten in Doha, en daarna waarschijnlijk nog iets drinken.

Verder zijn mijn vluchten ondertussen geregeld om even naar huis te komen.
Ik kom terug naar huis van donderdag 1 februari tot maandag 5 februari, en dan vertrek ik weer tot begin april.
En dan zou ik normaal gezien wel bijna een volledige maand thuis zijn.

Ondertussen hebben we hier op 28 januari een optreden van Jan Leyers.
(Toevallig in de kroeg van het domein waar Enzo & Marjan wonen)
Gaat de ronde van Qatar hier door van 28 januari tot en met 2 februari.
Waar, naar alle waarschijnlijkheid, Tom Boonen weer met de meeste eer zal gaan lopen.
En dan hebben ze hier naar aanleiding van die ronde op 1 Februari nog een feestje op de ambassade waar o.a. Yves Leterme, en Eddy Merckx op zullen aanwezig zijn. Wordt gesponsord door Jan De Nul, en DI, onze 2 Belgische bagger-collega’s. Jammer genoeg ben ik dan net naar huis.
Gelukkig worden er naar het schijnt wel regelmatiger feestjes gegeven op de ambassade.

Op dit moment, ben ik net thuis, voor een 4-tal daagjes.
Enkele dagen geleden , heb ik mijn 1e vrije dag gehad in 6 weken tijd. Doet altijd deugd natuurlijk.
Ben dan 2 nachten bij Enzo en Marjan in Doha blijven slapen.
1e avond was er dan dat optreden van Jan Leyers, was best veel volk, en veel sfeer.
Volgende ochtend werd ik weer veel te vroeg wakker, dus ondanks het feit dat ik onbeperkt kon uitslapen, ben ik toch maar rond 8.30 opgestaan.
Taxi genomen naar het centrum van Doha. Daar wat gaan rondwandelen in de souqs, de hele Corniche afgewandeld en ’s middags wat gaan eten in wat het grootste shopping-cener van het Midden-Oosten zou moeten zijn.
Daarna met Enzo afgesproken om samen naar de Ronde van Qatar te gaan kijken.
Was niet zo heel veel publieke belangstelling, dus met een beetje lef konden we gaan staan waar we wilden. Net voorbij de meet, aan de overkant van de camera’s. Dat was net die rit waarin Tom Steels is gevallen. Kijk maar naar de foto’s. We hadden ook een Belgische vlag opgehangen. En als je weet waar we stonden kon je ons zien op het Journaal.
De volgende dag moest ik natuurlijk weer werken, maar Enzo kon weer wat vroeger stoppen, en hij stond op de finish-foto van de web-site van Le Soir, op de achtergrond.

Eind van de maand is er een gala-diner op de ambassade. De Belgische ambassade hier is nog maar onlangs geopend, en daarom zijn er nu vrij veel activiteiten.
En eind van de maand is hier ook het WTA-tennis-tornooi in Doha.
Ik ga een super-grote Belgische vlag meenemen, en dan proberen we weer in beeld te komen.
Ondertussen heb ik mijn vluchten gekregen.
En als er niet te veel meer verandert, wat je dus nooit weet bij ons, kom ik weer naar huis op maandag 2 april, en dan blijf ik waarschijnlijk de hele maand in België.

Dat was het weer voor dit relaas.
Het volgende verslag zal waarschijnlijk even op zich laten wachten, omdat er niet zo veel spectaculairs gebeurd op ons project.

Groetjes,

Ikke

PS: Toen ik thuis was, had ik zo weinig tijd om het verslag on-line te zetten, dus ben ik ondertussen weer in Qatar.

  • 10 Februari 2007 - 07:36

    Jos:

    Dus het is daar in Qatar al net zo spannend als hier in Khafji. Hier gebeurt het dus ook niet echt, maar we zijn al wel aan het backfillen. Zo'n 60 meter per dag, dus dat zijn elke dag ook weer 6 lijnen om te surveyen. Druk, druk, druk, zullen we maar zeggen.
    Doe je best!

    Groeten,
    Jos

  • 24 Februari 2007 - 11:18

    Katrien En Carl.:

    Hé Bart. Hoe klein kan de wereld zijn. Je weet toch dat ik in Qatar gecontacteerd ben om bij de Haven te werpen. Wél: nu ben ik daar en een collega van mij vertelde dat hij bij Boskalis gaat werken ... in qatar.
    Ik heb hem jouw weblog doorgegeven , misschien neemt hij wel contact op via deze weg.

    Zijn naam is Tony Claessens ( ook een ind. ing. veiligheid of zoiets)
    Zijn email is volopig nog:Tony.Claessens@haven.Antwerpen.be

    Vang hem wat op, hé ;-)

    Héél veel groetjes,
    Katrien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 148917

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: