Republiek Congo - Verslag 2 - Reisverslag uit Pointe Noire, Congo - Brazzaville van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Republiek Congo - Verslag 2 - Reisverslag uit Pointe Noire, Congo - Brazzaville van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Republiek Congo - Verslag 2

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Bart

16 November 2007 | Congo - Brazzaville, Pointe Noire

Hallo koude bleekscheten,

Ondertussen zijn we al enkele weken verder.
Is de Coronaut aan de slag, heb ik na 8 dagen gewacht te hebben, mijn bagage weer, en is er verder nog steeds weinig te doen.
Denk dat ik tegen de tijd dat ik naar huis ga, toch wel weer enkele kilo’s zal bijgekomen zijn.

Zoals eerder gezegd is het hier op dit moment regen-seizoen.
Op zich valt dat nog best mee, en hebben we niet elke dag regen.
Maar af en toe valt effie alles er uit.
Zo heeft het vorige week ongeveer 36 uur aan 1 stuk door gegoten.
Met als gevolg dat sommige wijken in de stad helemaal onder water staan.
En dat water was nog steeds niet weggetrokken, en ondertussen is het hier vanochtend weer beginnen gieten.
Afwachten dus maar wat dat gaat opleveren.
Ondertussen kan ik alweer niet gaan peilen.
Hopelijk is dit maar voor enkele uurtjes.
Verder zijn de temperaturen hier steeds tussen de 25 en 35 graden.
Dus zeker niet over te klagen, als ik de temperaturen vanuit België te horen krijg.
Af en toe is het zelfs net iets te warm hier.

Heb hier zelf een getijde-station geïnstalleerd.
En onderaan de sensor had ik enkele oude, verroestte werk-sleutels gehangen als ballast, om er voor te zorgen dat de sensor strak komt te hangen.
Nu bleek enkele dagen geleden dat ze zelfs die oude sleutels hebben gestolen.
Dus heb ik er nu maar gewoon een steen aan gehangen, en voor alle zekerheid ook een ketting met slot rond de kist gedaan waar het getijde-station zelf, met een batterij in zit.
Dus moest ook alles opnieuw gecalibreerd worden.

Verder heb ik hier nog geen enkele nacht echt goed geslapen.
Wordt gemiddeld zo’n 20 keer per nacht wakker.
Weet niet of het enkel door het geluid van de airco komt, of misschien het bed dat in een verkeerde richting staat…?

Wordt ook elke dag wel een keer of 10 gestoken door de muggen.
Gelukkig neem ik nog steeds mijn malaria-pillen.
Je weet maar nooit.

We gaan nog steeds een poging doen om het werk rond de 16e december af te krijgen, dan kan ik gewoon op de 20e naar huis vertrekken.
Als de Coronaut klaar is, moet ik nog een uit-peiling doen, en natuurlijk alle spullen netjes opruimen, en terug naar Nederland sturen.
Al bestaat de mogelijkheid ook nog steeds dat de Coronaut hier aansluitend direct een werkje voor Total moet doen, en pas daarna naar Gabon gaat.
Dus zoals steeds, kunnen de plannen elke dag weer wijzigen.

Ik probeer 1 van de komende dagen wel eens een ritje door Pointe-Noire te maken, om overal nog wat foto’s te gaan maken.
(Voorlopig mijn fototoestel nog niet bovengehaald.)
Dus kijk over enkele dagen nog maar eens of de foto’s al op de site staan.

Lieve groetjes,

Ikke

  • 03 December 2007 - 18:34

    Willy Van Wezel:

    Hoi Bart,
    Ik was wat aan het surfen op het net en kwam jou site tegen.
    Leuke site, ik kijk met smart uit naar enkele fotos van Pointe Noire. Ik zelf heb geen fotos gemaakt in mijn korte verblijf tijd.
    Mijn reis naar huis is helemaal goed gegaan. Geen paspoort problemen meer gehad onderweg.

    Groetjes
    Willy.

  • 06 December 2007 - 16:22

    Yorick:

    man man man,
    als ge naar al die vlagskes kijkt bij uw profiel.... om jaloers op te worden.
    Veel plezier met de zoektocht naar het masker.
    ik laat wel iets weten als ik nog wat stenen heb liggen. ;-)
    Yorick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Congo - Brazzaville, Pointe Noire

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 148887

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: