Trinidad & Tobago - Verslag 2 - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Bart De Coster - WaarBenJij.nu Trinidad & Tobago - Verslag 2 - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Bart De Coster - WaarBenJij.nu

Trinidad & Tobago - Verslag 2

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Bart

21 Maart 2010 | Trinidad en Tobago, Port of Spain

Hallo Vriendjes,

Het heeft weer even geduurd, maar ik ga nu met enige vertraging toch het 2e verslag van mijn trip naar Trinidad posten.

Ik zal een korte samenvatting geven van wat er nog allemaal gebeurd is na mijn vorige verslag.
De trip heeft in totaal bijna 5 weken geduurd, en op die 5 weken heb ik, jammer genoeg, slechts enkele nachten goed geslapen.

Het hele project zou normaal gezien slechts een week of 2 duren, maar wegens een hoop problemen heeft het dus bijna 5 weken geduurd.
De pijpleiding was al helemaal gelegd door de vorige crew.
Het enige wat wij nog moesten doen, was de pijp laten vol lopen met water, druk op de pijp zetten, en kijken of er geen lekken waren.
Dus, zo gezegd, zo gedaan... eerst de pijp laten vollopen.
Dan begonnen met druk op de pijp te zetten.
En toen bleek dat de druk niet constant bleek, maar telkens weer afnam.
Wat ze dus deed vermoeden dat er ergens een lek was, waardoor de druk kon ontsnappen.
Dus moesten we gaan zoeken naar het lek.
Dat werd niet gevonden, dus werd een ander schip gemobiliseerd, om ons te komen helpen. Maar ook toen werd er geen lek gevonden.
Wat bleek dan uiteindelijk het probleem te zijn?
Waarschijnlijk was er niet genoeg water in de pijp gepompt, en stond ze dus nog niet helemaal vol met water. Wat dus wil zeggen dat er nog een hoop lucht in zat.
En aangezien lucht samendrukbaar is, zakt de druk dus van zodra je stopt met pompen.
Dus hebben we eerst een hoop extra water in de pijp gepompt, en daarna druk op de pijp gezet. Toen bleek dat er geen lekken in de pijp waren was ons werk uiteindelijk gedaan, en konden we weer naar huis.
(Voor de gemakkelijkheid vertel ik er even niet bij dat er elke dag nog wel iets mis ging. Equipment die stuk ging,… tools die men onder water liet vallen, en in de modder niet meer terugvond,… Was elke shift wel iets anders)

Mijn vluchtgegevens bleken weer fantastisch te zijn.
Vanuit Port-of-Spain naar St.Lucia, en dan door naar London Gatwick.
Van Gatwick naar Manchester, en dan naar Brussel.
Maar zoals je ondertussen al wel weet heb ik weinig geluk met mijn vluchten.
Dus toen ik aankwam in Manchester bleek mijn vlucht naar Brussel gecancelled te zijn. Dus moest ik weer enkele uren extra in transit blijven, en kwam ik pas ’s avonds laat in Brussel aan.
Gelukkig had ik dan weer enkele weken thuis om te recupereren.

Tot mails,

Bart

PS: Het goede nieuws was wel dat we tussendoor een rondje van 9 holes Golf zijn kunnen gaan spelen. Was voor mij de 1e keer, en dat op een prachtige locatie. (Foto's volgen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Trinidad en Tobago, Port of Spain

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 November 2011

China - Verslag 4

29 Oktober 2011

China - Verslag 3

21 Oktober 2011

China - Verslag 2

17 Oktober 2011

China - Verslag 1

15 Januari 2011

Nordstream - Verslag 2
Bart

CARPE DIEM !!! Elke dag proberen zo veel mogelijk van het leven te genieten...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 148843

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 26 Februari 2018

RTW

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: